Une fille naviguant sur un poisson géant avec une canne à pêche à la main. Un clown chevauchant un monocycle sur une corde raide au-dessus d'un précipice. Une fille sur une balançoire, haute de plusieurs milliers de mètres. Un éléphant portant un tigre au repos sur des trompes. Un homme âgé avec d’immenses ailes d’aigle. Ce ne sont là que quelques aperçus de la création de l'artiste roumain Caras Ionut, un photomécanicien qui crée les manifestations des rêves.
Caras Ionut c'est romunski umetnik, ki v svojem delu združuje dve strasti – photo et digitalno umetnost. C'est photographe in ”photoshoper”. Pravi izziv vidi v tem, da svojim povsem običajnim in realnim fotografijam s pomočjo računalniških tehnik vdihne pridih surrealnega. Rezultat je tak, da njegovo photo človek pogleda vsaj dvakrat. Pa je še vedno premalo, da bi dojel in razumel.
Digitalna umetnost se mu zdi prav tako navdihujoča umetnost, kot vse druge. Le malce bolj rosnih let je.
Če so njegove photographies lepe, prav tako kot photographies drugih fotografov, pa njegove ”photoshopirane” umetnine močno izstopajo iz povprečja. Tudi zaradi tehnik, a predvsem zaradi zanimivih motivov, ki so presežek domišljije. Nekateri njegovo delo obožujejo in se vpisujejo na njegove tečaje in delavnice, drugi so do tovrstne umetnosti kritični. Kot pravi, je zanj izjemno pomembno, da ustvarja zase in za svojo dušo, četudi to pomeni, da drugi ne bodo spoštovali njegovega dela. Digitalna orodja so za njegovo umetnost bistvena in pravi, da je brez njih ”bos”. Digitalna umetnost se mu zdi prav tako navdihujoča umetnost, kot vse druge. Le malce bolj rosnih let je.
Noč prinese sanje. Sanje prinesejo ideje.
Caras Ionut, rojen v poznih sedemdesetih, photo obožuje od malih nog. Formalne izobrazbe v tej smeri nima, končal je srednjo šolo in nato opravljal najrazličnejša dela. Med drugim je bil štirinajst let ribič. Na področju, kjer danes blesti, je ”samouk z veseljem in strastjo do življenja”, kot se opiše: ”Rad potujem, rad imam življenje, rad počnem nore stvari. Rad se pogovarjam z neznanci, kot da so moji bližnji prijatelji, rad plešem in kričim na ulici. Pri izražanju nimam nobenih težav.” Čeprav pravi še, da je povsem preprost fant, so njegove fotografije, vsaj nekatere, daleč stran od preprostosti. So plod domišljije in sanj. Ko mu idej zmanjka, postane nervozen. A hkrati ve, da bo noč prinesla nove sanje, nove ideje.
Včasih fotografija navdihne umetnost, včasih pa je obratno
Medtem, ko se zdi, da cel svet čaka pomlad in poletje, Caras Ionut inspiracijo za svoje delo najde v barvah jeseni in zime, v hladnejšem in svežem vremenu. Morda zato njegove umetnine delujejo rahlo melanholično, veliko je bele in modre, barve so pridušene in umirjene, kot sta umirjena letna časa, ki ga navdihujeta pri restavriranju slik. ”Fotomehanik’‘ – pravi, da je njegov poklic. Iz njegove delavnice pa dela prihajajo po različnih poteh. Včasih photographier navdihuje njegovo umetnost, včasih pa je obratno. Kdaj, ko fotografira, že razmišlja, kako bi to lahko uporabil v photoshopu. Včasih se zgodi, da že dela nekaj v photoshopu in mu manjka en detajl. Tedaj se s fotoaparatom odpravi na lov za njim. Včasih pa sploh ne razume, kaj fotografira, le čuti, da bo prišel čas, ko bo tudi to uporabno. Caras Ionut si rad domišlja, da v svoja dela lovi un rêve. Če so sanje surrealistične, globoke, melanholične, čarobne, rahlo bizarne – in vse to so – potem mu zelo dobro uspeva.
“Vau” efekt”
Caras Ionut želi, da njegove umetnine dosežejo ”vau” efekt in to mu s pomočjo digitalne umetnosti zelo dobro uspeva. Tako dobro, da v stik z njim v želji po tovrstnem znanju stopa vedno več posameznikov, za katere pripravlja delavnice. Da bi ljudje lažje razumeli in vzljubili digitalno umetnost, je poskrbel tudi na svoji spletni strani, kjer najdemo osnove in nadgradnjo o ustvarjanju digitalne umetnosti.
Caras Ionut
Caras Ionut se z digitalno fotografijo ukvarja zadnjih deset let. Fotoaparat je njegov stalni spremljevalec. Subjekte poslika z vseh mogočih zornih kotov, saj nikoli ne ve, kateri mu bo v nadaljnjem procesu prišel prav. Pravi, da ”poklika” skorajda vse, kar vidi. Največ uporablja Nikon D600 in Nikon 28-300 mm 3.5.-5.6.VR. Digitalna umetnost se mu zdi težja kot klikanje fotografij. Njegove ”renovirane” fotografije so pravljične in sanjske. Rad pokuka na ono stran realnosti, rad svoje junake postavi v nenaravne položaje in pogosto jim podeli nadnaravne značilnosti. Verjame v pravljice, sanje in čudeže, kar se zagotovo opazi pri njegovem ustvarjanju.
Ko so ga nekoč vprašali, kakšen nasvet bi dal amaterskim fotografom, je dejal, da je izjemno pomembno, da umetnik spoštuje dela ostalih umetnikov, da zna z nasmehom sprejeti kritiko in da fotografira vedno znova in znova in znova …