La start-up Otto a récemment franchi une nouvelle étape dans le domaine des transports. Un camion Volvo équipé d'une technologie de conduite autonome a effectué avec succès la première livraison commerciale autonome de l'histoire du transport après que le camion a livré avec succès 50 000 canettes de bière Budweiser à sa destination, parcourant 193 kilomètres sans aucune complication.
Podjetju Othon iz San Francisca, ki ga je za pribl. 680 milijonov ameriških dolarjev nedavno kupil ameriški Uber, je uspelo nekaj, kar ni še nbenemu podjetju pred njim. Z Volvovim tovornjakom, opremljenim z njihovo skoraj 30 tisoč ameriških dolarjev vredno tehnologijo za avtonomno vožnjo, mu je uspelo opraviti prvo avtonomno dostavo v zgodovini transporta.
Od Denverja do mesta Colorado Spings (Kolorado, ZDA) je brez pomoči voznika (ta ga je zgolj spravil na avtocesto) prevozil 193 kilometrov in na cilj varno pripeljal 50 tisoč pločevink piva Budweiser s posebno oznako.
Strojna in programska oprema, ki jo je na primeru Volva demonstriral Otto, (še) ne pomeni začetka konca poklicnih voznikov, saj sistem deluje le na avtocestah, na območju, ki je posuto s križišči, semaforji in pešci pa zaradi kopice ne- in težko predvidljivih dejavnikov še vedno potrebuje voznika.
Sicer pa Ottova tehnologija ponuja avtonomno vožnjo četrte kategorije (Level 4), kar pomeni popolno avtonomijo. S tem se ne more pohvaliti niti Moteurs Tesla.
S tehnologijo za avtonomno vožnjo po avtocesti tovornjak lahko ohranja varnostno razdaljo med vozili, če je treba, pa menja tudi pasove. V prihodnosti naj bi bila vloga voznika skrčena na naloge pristaniškega pilota, saj naj bi tovornjak upravljal le v zaključni oz. začetni fazi. Izračunali so tudi stroške avtonomne vožnje. Za omenjeno relacijo naj bi znašali 470 ameriških dolarjev, kar je primerljivo ceni, ki bi jo bilo treba plačati za tovornjakarja.
EN SAVOIR PLUS: Uber: ”Slovenija, prihajam!” V Sloveniji še pred koncem leta 2016!
Iz avtonomnega načina vožnje v običajnega sicer preklopimo s posebnim rdečim gumbom (eden se nahaja pri volanu, drugi v spalni kabini), ki takoj prekine samovozeči način. Ottovi inženirji medtem že izdelujejo še naprednejši sistem, ki bi bil med drugim zmožen predvideti odzive drugih voznikov, se odzvati na nenadne spremembe vremena ipd. Sicer pa bo morala pri razvoju avtonomne vožnje sodelovati tudi infrastruktura.
Prva uspešna dostava z avtonomnim tovornjakom v zgodovini:
Plus d'information:
https://ot.to