Na modni reviji H&M&180: The London Issue so se po pisti sprehodili Romeo Beckham, Paloma Elsesser in Lila Moss, medtem ko je Lola Young s svojim nastopom poskrbela za emocionalni višek večera. In če se vam zdi, da je bila to le še ena revija… razmislite znova.
Kaj se zgodi, ko švedski modni gigant združi brutalizem, Britpop, digitalne tokove in 70 modelov pod streho enega najikoničnejših londonskih naslovov? Modni kaos? Skoraj. Bolj natančno: spektakel prihodnosti. H&M je včeraj na London Fashion Week-u s svojo A/W25 kolekcijo pokazal, da zna biti več kot le »high street« blagovna znamka – zna biti tudi high-concept. Dobrodošli na H&M&180: The London Issue – modni dogodek, ki je več kot le revija. Je manifest. Je izjava. In, iskreno, čisti užitek.
H&M: Ko modna revija postane multimedijska izkušnja
V osrčju londonske mode, natančneje na 180 The Strand, se je zbralo 700 izbranih srečnežev – od modnih veteranov do TikTok novincev, ki so (verjetno prvič) morali odložiti telefone, ker… dogajanje je bilo preprosto preveč wow, da bi ga spremljal skozi ekran. V bistvu – ironija usode – prav zaradi tega dogodka so morali vsi digitalni odvisniki ponovno odkriti moč trenutka.
Ogromni zasloni, zvočna kulisa, ki je bila bolj koncert kot spremljava, in modeli, ki so bolj spominjali na stile ikone kot pa na »običajne smrtnike«, so ustvarili občutek, da smo na robu nečesa novega. H&M ni zgolj predstavil kolekcijo – reinterpretiral je sam format modne revije.
Zvezdniška pista in poetični kaos za vse čute
Otvoritveno dejanje pripada H&M Studio liniji, ki se je letos inspirirala z nečim, kar bi najlažje opisali kot brutalistično tropski dizajn. Ja, prav ste prebrali – beton in palma si očitno nista več nasprotnika. Jacqui Hooper je s svojo izostreno silhueto odprla šov, medtem ko je Amelia Gray s predrzno kombinacijo škornjev čez kolena in shearling jakno odločno sporočila: “Zima bo seksi.”
“London, street style, H&M – popolna kombinacija. In moja oprava? Naravnost mojstrovina.” – je Amelia pozneje pripomnila s takim nasmehom, da bi še Karl Lagerfeld dvignil obrv.
Drugo dejanje nas popelje v pozne 90. leta – Britpop, kulturna revolucija in upor z usnjeno jakno. Lola Young, pevka, ki je tokrat debitirala na pisti (ja, še ena večopravilna ikona nove dobe), je nosila plisirano krilo in visoke škornje, kot da je pravkar stopila iz videospota bendov, ki jih danes poslušamo na vinilu iz čistega hipsterstva.
S tretjim dejanjem pa H&M dokaže, da zna tudi šepetati, ne le kričati. Noč, urbana eleganca, dotik digitalne nostalgije. Med vrhunci? Streamer Marlon Lundgren Garcia, ki se je kar s prve vrste prelevil v modela. Nosil je plašč iz H&M Atelier linije in poskrbel za vibe, kot da bi Matrix srečal Savile Row.
Finale? Lola Young stopi izza scene, kot nekakšna urbana Afrodita, in izvede pesmi ‘Messy’ ter ‘d£aler’ v suknjiču, kravati, mini krilu in… vsem, kar vas bo letos spravilo v modne skušnjave.
Zaodrje, ki ni bilo le za “insajderje”
Seveda, modni dogodek brez it osebnosti ne gre. Emily Ratajkowski, Little Simz, Adwoa Aboah in še cela plejada imen so sedeli v prvi vrsti – verjetno že skenirajoč kolekcijo za svoje naslednje Instagram outfite. Za ustvarjalno kuliso sta poskrbela legendarna Katie Grand in stilist Jacob K, kar pomeni, da je vsak videz na pisti imel točno pravo mero drznosti in dovršenosti.
Dan se je začel z vsebinsko močnim programom panelov in delavnic, med katerimi je posebej izstopal fotograf Sølve Sundsbø. Če mislite, da je moda površna, ste očitno preskočili razpravo z Edwardom Buchananom, Susie Lau, Davidom Kappom in Aidanom Zamirijem, kjer se je jasno pokazalo: moda danes ni več le estetika – je tudi politika, umetnost in izraz identitete.
Zaključek: H&M je presegel samega sebe (in na novo definiral modno revijo)
H&M A/W25 ni le nova kolekcija – je poziv k individualnosti. K drznosti. K zavedanju, da lahko moda dela več kot le oblači – lahko sporoča, vključuje, zabava. In čeprav smo še vedno na tleh planeta Zemlja, je H&M s tem dogodkom pokazal, da zna misliti galaktično.
“To so ene naših najmočnejših kolekcij doslej – poklon samoizražanju in osebnemu stilu. Veseli smo, da smo lahko osvetlili London s praznikom ustvarjalnosti.” – Ann-Sofie Johansson, glavna oblikovalka in kreativna svetovalka pri H&M
In mi? Mi si bomo samo še zaželeli, da bi bil vsak modni teden tako ambiciozno brezkompromisen. Pa da bi končno dobili vabila tudi mi, navadni smrtniki (H&M, pokličite nas!).