Negli ultimi anni è andata aumentando la tendenza a seguire le produzioni artistiche in numero limitato, se non addirittura esclusivo, il che non sorprende, poiché un ambiente più intimo è sicuramente più piacevole di sale rumorose, dove qualcosa può distrarci quasi da un momento all'altro. . Il Teatro Comunale di Ptuj ha riconosciuto la tendenza e...
V zadnjih letih je trend spremljanja umetniških produkcij v omejenem, že kar ekskluzivnem številu močno v porastu, kar ne preseneča, saj je intimnejše okolje vsekakor prijetnejše od bučnih dvoran, kjer nas skoraj vsak trenutek lahko kaj zmoti. V Mestnem gledališču Ptuj so trend prepoznali in ga utrdili s festivalom, ki je do sedaj na majhnem, a klasičnem odru in avditoriju predstavljal najboljše slovenske produkcije poklicnih gledališč, v katerih igra, a jih hkrati spremlja manjše število ljudi. Letos festival v okviru Evropske prestolnice kulture prerašča nacionalne meje, saj se bo otvoritev začela s predstavo Razred ruskega gledališča Tobolsk, ki je tekst Matjaža Zupančiča prvič preneslo v ruski jezik. Do zaključne predstave Razstava Slovenske prosvetne zveze Celovec nas čaka devet predstav. Naj najprej izpostavimo tri produkcije, ki so plod gledaliških formacij, ki do sedaj niso zavzele osrednjega odrskega prostora, a ga morda kmalu bodo. Trenutno najmlajša generacija, nedavno izoblikovana na AGRFT z imenom Margaretha Schwarzwald, prihaja na festival s Cvetjem v jeseni – »venčkom« besedil, spletenim s pomočjo montaže nekaterih večnih zgodb slovenskega kulturnega prostora; nastal je svež, humoren pogled na tekste, ki so nam oteževali domače branje. S slovensko »kleno« preteklostjo se ukvarjajo tudi Glejevi Life®anti, saj so nastali na podlagi časopisnih člankov, objavljenih v Slovenskem narodu pred dobrim stoletjem, a morda zaradi časovne oddaljenosti še prodorneje osvetljujejo današnji čas. Tretja produkcija se ukvarja z igralcem. Via negativa v Mandičstroju premišlja o igralcu kot stroju za proizvodnjo emocij, s katerim se identificiramo, a nas hkrati fascinira kot telo sredi odra. Gostujoče gledališče se na festivalu predstavlja s tekstom Gregorja Strniše Žabe. Dramo s tremi igralci je režiral Jernej Lorenci in prejel odlične kritike. Preostaja še pet produkcij osrednjih profesionalnih gledališč, ki so v pretekli sezoni navdušile gledalce in kritike. Mestno gledališče ljubljansko se predstavlja s Hudičem babjim, Mini teater z Ma & Al, Slovensko mladinsko gledališče z Diva svetnica mati prasica, SLG Celje z Jaz vas ljubim in SNG Nova Gorica z Grenkimi sadeži pravice.