fbpx

Ford focus elettrica: anche l'ovale blu ne ha uno elettrico

Ford pripravlja pravo malo ofenzivo okolju prijaznejših modelov. Prvi bo na ceste zapeljal hibridni mondeo, ki ga lahko na cestah pričakujemo maja, se pravi slabega pol leta za ostalimi različicami. Drugi bo plug in hibridni C-max, ki ga onstran Atlantika že prodajajo, enako pa velja za tretjega v čakalni vrsti, ki je tudi že naprodaj na določenih tržiščih EU, gre pa za popolnoma električnega focusa.

Tega je mogoče prepoznati po značilni motorni maski (gre za model pred prenovo, o kateri smo pred kratkim že pisali), drugače pa ni velikih razlik med tem električnim in ostalimi različicami focusa. Zunanja podoba je še vedno zelo dinamična in o električnem pogonu v resnici pričajo le maloštevilni napisi electric (na boku in zadku) ter posebna odprtina za priključitev posebnega kabla na omrežje, katerega odprtino s pritiskom na posebno mesto očem zanimivo zavrti.

Notranjost je na moč podobna tisti v navadnih focusih, posebnost predstavljata le modra ambientalna osvetlitev in ročica prestavne avtomatike. Glede udobja in prostornosti pa je tudi povsem primerljiv z ostalimi.
Notranjost je na moč podobna tisti v navadnih focusih, posebnost predstavljata le modra ambientalna osvetlitev in ročica prestavne avtomatike. Glede udobja in prostornosti pa je tudi povsem primerljiv z ostalimi.

Po prostornosti in dinamiki kot ostali

Tudi znotraj so razlike res malenkostne, v bistvu pa so skoncentrirane predvsem okoli merilnikov in podaljška sredinske konzole, kjer je ročica prestavne avtomatike. Tudi po prostornosti je primerljiv z ostalimi focusi, le prtljažnik je zaradi baterijskega sklopa v dnu in med zadnjo klopjo ter prtljažnim prostorom manj zajeten.

Največja razlika v notranjosti je med merilniki, kjer se bohoti digitalni sistem prikazovanja za vožnjo ključnih podatkov. Poleg merilnika hitrosti se osredotoča na informacije o delovanju pogonskega sklopa in učinkoviti izrabi energije.
Največja razlika v notranjosti je med merilniki, kjer se bohoti digitalni sistem prikazovanja za vožnjo ključnih podatkov. Poleg merilnika hitrosti se osredotoča na informacije o delovanju pogonskega sklopa in učinkoviti izrabi energije.

Baterijski sklop sestavlja litij-ionski akumulator zmogljivosti 23 kWh, ki so ga razvili v sodelovanju z LG chem. Za optimalno delovanje in čim daljšo življenjsko dobo ima baterijski sklop dodan sistem hlajenja in ogrevanja, s čimer naj bi baterije brez znatne izgube kapacitete baterij zdržale najmanj deset let. Sistem tako baterije ob visokih poletnih temperaturah hladi, obratno pa jih v času nizkih temperatur dodatno segreva.

Polnjenje baterij (tudi) za le 1 evro

Voznik tega v nobenem primeru ne zazna, ima pa z enim polnjenjem na razpolago dovolj energije, da s focusom prevozi razdalje do 162 km, za čim bolj učinkovito izrabo električne energije pa ima dodan tudi sistem brake coach, ki mu s pomočjo odstotne kalkulacije in animacije sugerira, kako voziti najbolj optimalno.

PER SAPERNE DI PIÙ: Renault ZOE – prava električna kombilimuzina C-segmenta

Vozilo je mogoče polniti prek kakršnekoli klasične vtičnice (tudi domače), kjer pri slednji (se pravi napetosti 10A) polnjenje traja 10-11 ur, pri višjih napetostih (16A ali 32A) pa traja polnjenje 6-7 oziroma celo samo 3-4 ure. Ob tem pri Fordu navajajo, da je možno v najcenejši tarifi focusa electric napolniti za vsega 1 evro (brez dajatev), kar je izredno nizek strošek za dobrih 150 km vožnje.

Električni focus, kljub dejstvu, da je bil predstavljen že pred dvema letoma in gre za aktualno različico, že ima aston martinovo motorno masko.  Bo pa pred prihodom na naš trg, zagotovo deležen prenove, ki bo ostale različice doletela še pred koncem leta.
Električni focus, kljub dejstvu, da je bil predstavljen že pred dvema letoma in gre za aktualno različico, že ima aston martinovo motorno masko. Bo pa pred prihodom na naš trg, zagotovo deležen prenove, ki bo ostale različice doletela še pred koncem leta.

V vožnji se focus electric pelje podobno športno kot “navadne” različice tega modela, le, da so pospešek iz mirujočega stanja in medpospeški presenetljivo hitri, pri vožnji skozi ovinke pa se nekoliko pozna višja teža vozila, čeprav okoren in težak vseeno ni. Užitek v vožnji je tako na moč podoben kot pri ostalih focusih, z izjemo posebnosti, ki jih prinaša električni pogon.

Focus electric je na določenih trgih, kakršen je francoski, nekaj časa že naprodja, tam pa si ga kupci upoštevajoč subvencijo, lahko omislijo za 39.990 evrov. To pa v primerjavi s konkurenco, tudi francosko v obliki renaulta ZOE, ni malo. In ravno pri ceni bodo morali pri Fordu še veliko narediti, da bo focus electric konkurenčen. Tehnologija je nared, le predraga je še.

Maggiori informazioni

Maggiori informazioni: 
ford.si 

Con te dal 2004

Dall'anno 2004 ricerchiamo le tendenze urbane e informiamo quotidianamente la nostra comunità di follower sulle ultime novità in fatto di stile di vita, viaggi, stile e prodotti che ispirano con passione. Dal 2023, offriamo contenuti nelle principali lingue globali.