fbpx

Nova raziskava ugotavlja, komu lahko zaupaš

Komu lahko zaupamo? Komu ne? Če si zelo iskrena in zaupljiva oseba, se verjetno opečeš večkrat, kot bi si to želel/-a. Sumničavi posamezniki so po drugi strani manjkrat prizadeti, zato pa težje vstopijo v intimne odnose. Včasih kdo pretenta naš šesti čut, zato se je dobro opreti tudi na znanost. Nova raziskava ugotavlja, komu lahko zaupaš.

Komu zaupamo in komu ne, je velikokrat odločitev, ki je daleč od racionalne. Nanašamo se na esperienze passate, predvsem pa na nek sentimento interiore. Na pomoč pa nam lahko priskoči tudi scienza. Nova raziskava ugotavlja, komu lahko zaupaš. Ta članek je bil letošnje leto izdan v Journal of Personality and Social Psychology. Raziskovalci so ugotovili, da obstaja povezava med dovzetnostjo za občutek krivde in zaupljivostjo. Zasnovali so serijo scenarijev, ki so temeljili na ekonomskem in matematičnem konceptu z imenom teorija igre.

Komu je najbolj pametno zaupati?
Komu je najbolj pametno zaupati?

Gre za igrico, ki jo velikokrat uporabljajo raziskovalci človeškega vedenja. V tej igri se udeležencem dodeli določena vsota denarja. Če se odločijo, da bodo denar razdelili med sabo, se denar pomnoži, vendar si ga morajo condividere. Lahko pa se odločijo, da bodo denar obdržali zase, vendar potem ne dobijo dodatnega priliva. Bolj kot udeleženci si fidano drug drugemu, večji izkupiček imajo. V studi so ugotovili, da so tisti, ki so imeli višji občutek krivde, bili bolj zaupanja vredni. Ljudem, ki hitro podležejo občutkom krivde, gre zaupati verjetno zaradi tega, ker bodo v upanju, da se bodo občutku krivde izognili, vedli bolj v skladu s socialnimi konvencijami.

Najbolj zaupanja vredni so ljudje, ki se hitro počutijo krive
Najbolj zaupanja vredni so ljudje, ki se hitro počutijo krive

Maggiori informazioni

Maggiori informazioni:
psycnet.apa.org

Con te dal 2004

Dall'anno 2004 ricerchiamo le tendenze urbane e informiamo quotidianamente la nostra comunità di follower sulle ultime novità in fatto di stile di vita, viaggi, stile e prodotti che ispirano con passione. Dal 2023, offriamo contenuti nelle principali lingue globali.