È chiaro che il bambino di dieci anni padroneggiava il mondo virtuale meglio di suo nonno. Ma perché un bambino di cinque anni sappia programmare? Anche chiaro!
Azienda Play-i je včeraj predstavilo posebno kampanjo – izdelali bodo dva robota, ki so ju poimenovali Bo in Yana in bosta lahko delovala združeno ali vsak posebej. Medtem, ko se bodo petletni otroci igrali z njima (v interakciji z iPadom), se bodo hkrati naučili še programiranja. Kot pravi direktor podjetja Vikas Gupta, se mora tehnologija razvijati v smeri, da postaja dostopna in zabavna. Bo in Yana to vsekakor sta. Ker tako majhni otroci ponavadi ne znajo tipkati, brati in nimajo razvitih računalniških sposobnosti odraslih, vse temelji na grafiki.
Bo je raziskovalec, radoveden in igriv, obožuje avanture in rad spoznava nove prijatelje. Yana je pripovedovalka, je pametna in z veliko domišljije. Kril še nima, a je polna sanj, katere lahko odkriva otrokova domišljija.
Program je zaporedje navodil in malega uporabnika postopoma uvaja na višji nivo. Igranje programiranja poteka tako, da na primer Bo na ksilofon zaigra neko otroško pesem, pri tem pa se lahko premika naprej, nazaj, levo, desno in okrog. Vse te funkcije si lahko sledijo, da se vzpostavi neko logično gibanje. V praksi bo to torej pomenilo, kot so podali primer vodilni pri Play-i, da bo petletnik za mamin rojstni dan robota programiral tako, da bo odšel v mamino spalnico in ji zapel rojstnodnevno pesem. To pa še ni vse. Bo zna počakati na reakcijo iz zunanjega sveta in šele nato reagirati. Ko mu bo mama malega programerja zaploskala za lepo zapeto pesem, se bo pomaknil nazaj, obrnil in se odpeljal do kuhinje, kjer mamo čaka darilo. In prav tukaj se prične programiranje – v odzivu na zunanje dogodke, na ”če” in ”ko” se nekaj zgodi.
Glavno vodilo podjetja Play-i je, da roboti postanejo dostopni čim več otrokom. Dizajn je oblikovan tako, da ustreza tako dečkom kot deklicam, pa tudi kolesje je skrito, v izogib temu, da bi deklice v robotih videle idealno igračo za svojega brata in ne zase – pri teh letih se svet vendarle strogo loči na deklice in dečke. Poleg tega so se v podjetju odločili, da namesto majic in drobnih predmetov s promocijo robotov (s katerimi posamezniki izkazujejo spoštovanje tovrstnim inovacijam), tokrat zbirajo donacije, izkupiček pa bo namenjen temu, da roboti pridejo v šole in preostale organizacije.
Maggiori informazioni su:
www.play-i.com