Dopo aver visto questi film, sarai ancora più convinto che si tratti di barare
Ko gledamo na imbrogliare z etičnega vidika, to ni nikoli lepo, v sebi nima nič pozitivnega in je v svoji absolutni surovi obliki nekaj obžalovanja vrednega. Kaj pa z moralnega vidika? Tukaj ga pokriva plast dvoumnosti. Kaj, če imate resnično radi dve osebi? Kaj, če imate raje enega bolj kot drugega in je ta izven vašega romantičnega odnosa? Kaj, če je vaša resnična ljubezen nekdo, s katerim niste? Ali ni zasledovanje ljubezni moralno zavestno? Ali pa je nemoralno, da si želimo nekoga, ki ga ne moremo imeti? Varanje nikoli ni v redu, toda pot do tja je skoraj vedno neizogibno polna nedolžnih in močnih čustev.
In tako, kot vse zapletene stvari v človeških življenjih, ki si jih ne moremo zamisliti s samoopazovanjem, tudi varanje prihaja v obliki kulturne manifestacije. Tako kot ti filmi, ki se ukvarjajo z najglobljimi, najbolj niansiranimi vidiki nezvestobe. Ti filmi vas ubijejo od znotraj, saj prepoznate obup, ki ga nezvestoba povzroča drugim, predvsem pa samemu sebi!
Relazioni più strette (Closer, 2004)
Dan je novinar, ki piše osmrtnice in živi z mlado striptizeto Alice. Zaljubi se v fotografinjo Anno, ki pa je poročena z zdravnikom Larryjem. Ljubezenska zgodba govori o seksu, ljubosumju, maščevanju, moških kapricah, ženski muhavosti in lažeh, ki si jih pripovedujemo.
Usodna privlačnost (Fatal Attraction, 1987)
Srečno poročeni newyorški odvetnik Dan izkoristi odsotnost žene in otroka ter noč preživi z Alex. Čeprav naj bi bila to le enkratna avantura, Alex vztraja, da se njun odnos nadaljuje. Ker se Dan s tem ne strinja, si Alex izmisli, da je zanosila. To pa je le začetek pravega pekla, ki mu ga pripravlja obsedena Alex …
Lepota po ameriško (American Beauty, 1999)
Lester, publicist v krizi srednjih let, se zatreska v najboljšo prijateljico svoje negotove in odtujene najstniške hčerke, hkrati pa se zave brezupnosti svojega malomeščanskega življenja v tipičnem ameriškem predmestju in odnosa s povzpetniško, prav tako odtujeno ženo.
Sinoči (Last Night, 2010)
Pisateljica Joanna in poslovnež Michael sta na videz srečno poročena mlada zakonca, katerih zakon počasi načenja Joannina ljubosumna narava. Ko se Michael odpravi na službeno potovanje s svojo seksi sodelavko Lauro, se izkaže, da je Joannino ljubosumje precej upravičeno. Toda tudi Joanna ni povsem nedolžna. Ko po naključju sreča svojo bivšo simpatijo, pisatelja Alexa, ki jo povabi na večerjo, Joanna hitro podleže njegovemu šarmu.
Infedele (2002)
Edward in Connie Summer sta čudovit par srednjih let, ki živi ameriške sanje. Z osemletnim sinom, psom in gospodinjo živita zavidanja vredno življenje v predmestju New Yorka. A nobeno življenje ne mine brez pretresov. Njun srečen zakon, ki se utaplja v izobilju, ogrozi outsider, saj Connie doživi usodno srečanje z neznancem na ulici Soha. Gre za srečanje, ki jo preseneti s skrivnostnostjo, spontanostjo, šarmom in tveganjem. Connie se zaplete v razmerje, ki postane njena obsesija. Ko Edward ženo po naključju ujame na laži, ga sum spodbudi, da odkrije uničujoče podrobnosti njene nezvestobe. To mu ne da miru, zato se sooči z njenim ljubimcem in ob tem v sebi odkrije nesluten bes.
Zapiski o škandalu (Notes On A Scandal, 2006)
Premetena in cinična učiteljica Barbara je tik pred upokojitvijo, ko njeno življenje razburka prihod nove sodelavke Shebe. Barbara si hitro pridobi njeno zaupanje, a je šokirana ob odkritju, da ima Sheba romantično razmerje z enim od učencev. Ko laži postajajo vse bolj uničujoče in za škandal izve javnost, se Sheba lahko zanese le še na Barbarino prijateljstvo, a se ne zaveda, da celotno dogajanje povezuje temačna in srhljiva spletka.
Usodna prevara (Derailed, 2005)
Poslovnež Charles se na vlaku zaplete v razmerje s čedno Lucindo, kar pa postane nevarno, ko ju začne izsiljevati zlobni LaRoche. Charles in Lucinda se kmalu znajdeta v začaranem krogu laži, prevar, izsiljevanja in kriminala, njuno nekdaj brezskrbno življenje pa je le še oddaljen spomin.
Nespodobno povabilo (Indecent Proposal, 1993)
David in Diana Murphy sta poročeni par, ki se odpravi v Las Vegas v upanju, da bo osvojil dovolj denarja za financiranje Davidovega projekta na področju nepremičnin. Ko na ruleti izgubita vloženi denar in prihranke, srečata milijarderja Johna Gagea, ki mu je Diana takoj všeč. John ponudi paru milijon dolarjev za eno noč z Diano in par ponudbo, čeprav sprva ogorčen, naslednje jutro sprejme.
Mu pač ni do tebe (He’s Just Not That Into You, 2009)
Prepoznavanje ljubezenskih znakov je vse prej kot lahka naloga, kar ugotovi tudi romantična Gigi, ko poskuša omrežiti čednega Connorja, a pristane pri njegovem prijatelju Alexu. Connorja bolj zanima fatalna pevka Anna, a ta se spogleduje z Benom, ki že dolgo ni več srečen v zakonu z Janine. Težave s poroko ima tudi Neil, ki se ustraši snubitve dolgoletne partnerke Beth, zato se razideta, prav nasprotno pa po novi zvezi hrepeni urednica Mary, kar prekriža poti vseh vpletenih v kaotičnem vrtincu romantičnih nesporazumov.
Beležnica (The Notebook, 2004)
Noah je star 80 let in je prišel obiskat Allie, ki ima Alzheimerjevo bolezen. Na njeno željo ji začne pripovedovati zgodbo, ki se je dogajala pred 49 leti, ko se je Allie vrnila v New Bern, da bi poiskala Noaha. Dogodki se prepletajo in Noah takrat ugotovi, da čustva do Allie še niso zamrla. Prav tako se svojih čustev zave Allie, a ker je zaročena, poskuša svoja čustva do Noaha zatreti. Tako ima dve možnosti: lahko se poroči z moškim, ki ga ne ljubi, a bo skrbel zanjo, ali tvega z Noahom, ki nima ničesar, a ga vseeno ljubi.
Ni je več (Gone Girl, 2014)
V središču zgodbe sta nekdanji newyorški pisatelj Nick Dunne in njegova žena Amy, nekoč “kul bejba”, ki zdaj na ameriškem Srednjem zahodu poskušata prebroditi recesijo. A ob peti obletnici njune poroke Amy izgine – in tista krivulja se razcepi v labirint razpok. Nick postane glavni osumljenec, vede se nenavadno in sumljivo. Amy se znajde v središču medijske mrzlice in iskanje – pa naj bo živa ali mrtva – se odvija pred očmi sveta, ki hlepi po razkritjih.
Popoln umor (A Perfect Murder, 1998)
Bogati industrialec in cenjen poslovnež Steven Taylor ima vse, razen tistega, kar si najbolj želi – ljubezen in zvestobo svoje lastne žene. Vendar pa se ona nikakor ne more zadovoljiti samo s trdnim statusom. Ko mož izve za razmerje med ženo in umetnikom, niti ne trzne. Načrtuje namreč umor, ki bo tako popoln, da ne bo samo rešil njegove neugodne zakonske situacije, temveč bo znatno povečal še njegovo premoženje s prilivom nepreglednih vsot denarja iz ženinega fonda.
Ana Karenina (Anna Karenina, 2012)
Ob koncu 19. stoletja Rusko cesarstvo začnejo preplavljati številne ideje o novi družbeni ureditvi, toda plemstvo ostaja zaprto v svojem svetu spletk, prevar in ljubezenskih škandalov. Žena vplivnega, a odtujenega ministra Ana se zagleda v postavnega konjeniškega častnika in ne traja dolgo, da iz njune afere vzklije usodna ljubezen. Ko se ji odreče prevarani mož, Ano izključijo iz visoke družbe, kar povzroči niz neustavljivo pogubnih posledic.