fbpx

Majda Debevc – 브랜디의 세계

마즈다 데베브크. 브랜디. 시가. 기쁨. 문화. 그리고 예술. 역사의 얽힘. 전통. 신선한 바람. 몇 년. 통. 냄새가 나다. 맛. 감각. 어지러운. 호기심. 연구 중입니다. 찾다. 완전. 우리는 계속해서 갈 수 있습니다. 스피리츠와 프리미엄 시가의 세계는 모든 것을 배우는 것이 불가능할 정도로 광활한 세계이기 때문입니다. 이 세상에서는 매일 새로운 것이 발전하고, 매일 뭔가가 망각에 빠지고, 매일 별들 사이에 무언가가 쓰여집니다. 하지만 하루아침에 아무 일도 일어나지 않습니다. 수년간의 연구와 수년간의 휴식이 필요한 느린 예술입니다.

Leta nazaj, v času Jugoslavije, ko še nihče ni vedel veliko o kulturi pitja žganih pijač, je Majda Debevc hodila v Trst in Ancono. Pa ne po krpice, temveč po 향료, čaje in cenjene steklenice žganih pijač. Danes lahko večino tega dobimo v Sloveniji. Tudi po njeni zaslugi. Majda Debevc je izjemna strokovnjakinja, ki se najbolje počuti v družbi 와인, žganih pijač 그리고 cigar. Ta svet je spoznala spontano, ko je delala v zunanji trgovini in so ji bile pač žgane pijače bližje kot parfumerija. Takšna, kot je, se v vsako stvar skuša poglobiti do potankosti. Pri tem ljubi zgodovino in obožuje filozofijo. Vse to se v svetu žganic močno povezuje in ni čudno, da jo je ta svet zasvojil.

Pravi, da se tovrstne pijače ne imenujejo zastonj “spirits”. Ne gre za kemijo, gre za umetnost, filozofijo in človeško roko. Najbolj se je poglobila v viskije, konjake in rume. Izjemno ceni škotski viski in pravi, da je ni pijače na svetu, ki je tako raznolika, a hkrati je vse točno predpisano, kako mora biti. Ceni, da spoštujejo tradicijo in so hkrati tako inovativni in neobremenjeni. Njeno strast, spoštovanje in znanje so opazili tudi pri združenju škotskih proizvajalcev viskija, kjer so ji leta 2003 podelili časten naziv “The Keeper of the quaich“. Naziv podeljujejo po zelo strogih pravilih poznavalcem viskija, ki so zaslužni za širjenje kulture pitja viskija in Škotske. Če bi bila omejitev nebo, bi predvsem veliko potovala. Želi si na Karibe, v domovino ruma. In na Japonsko, kjer so razvili popolnost viskija. Gre za škotski stil, ki so ga izjemno natančni Japonci razvili do perfekcije. Tudi tega po njeni zaslugi lahko poskusimo v Sloveniji. Ker nebo ni omejitev, veliko spremlja splet, včlanjena je v različne klube, vrhunske steklenice pa naroča preko spleta. Navdušuje vse, s katerimi se pogovarja. Je upokojena, vendar le formalno. Vodi delavnice, stalno se uči, bere, raziskuje. Doma ima eno tako staro hišo. Kjer bo morda nekoč “club”, za njeno dušo. Za prave ljubitelje dobre žganice in plemenitega tobaka. Za tiste, ki si znajo vzeti čas. Kajti danes, kot pravi, je to problem. Ne vzamemo si časa in zato gre vse kar tako, mimo nas.

Ker o vinu govori že vsak in čeprav je Majda Debevc tudi izjemna strokovnjakinja za vino, sva se tokrat pogovarjali o žganih pijačah. Zase pravi, da je malo »žleht«, izkaže se predvsem kot zgovorna, neposredna, radovedna in zanimiva sogovornica.

시티 매거진: Žgane pijače in cigare so moška stvar, likerji ženska. Drži?
Majda Debevc: S tem se absolutno ne strinjam! Zakaj vedno ženskam tiščijo sladke stvari? Ženske prekleto dobro znamo, vemo in čutimo dobre stvari – in te niso zgolj sladke!

“Žgane pijače se ne se ne imenujejo kar tako “spirits”

시티 매거진: Vaša najljubša žganica?
Majda Debevc: Še vedno čakam na najljubšo pijačo. V vsaki vrsti žganih pijač vedno znova odkrivam nove dimenzije. Ta svet se spreminja, saj ne stoji pri miru. Konjak je danes čisto druga pijača, kot je bil pred tristo ali pred sto leti. Nikoli se ne obremenjujem z ”najboljšimi stvarmi.”

시티 매거진: Je cena pri žganih pijačah sorazmerna s kvaliteto?
Majda Debevc: Ni nujno, da je dražje vedno boljše. Cena je odraz več dejavnikov. Prišteti moramo marketinške aktivnosti in vloženo delo. Nikoli ne bom trdila, da je dvajset let star viski boljši od petnajst let starega iste blagovne znamke. To ni res. Najboljši viski je tisti, ki je vam všeč. Ampak zakaj je starejši dražji? Zamislite si, da je petnajst let tekočina v sodu in to je najmlajši del tiste steklenice. To ”stanje” mora nekdo plačati. Ni nujno, da je starejši in dražji viski boljši, je pa vsekakor drugačen.

시티 매거진: Kako razvita je kultura pitja žganih pijač pijač pri nas?
Majda Debevc: Zelo slabo. Imamo peščico velikih poznavalcev, ki znajo uživati v žganih pijačah. Večina pa žal pije tisto, kar je ”in”, kar jim nekdo priporoči, kar velja za dobro in kar je navsezadnje najbolj marketinško predstavljeno. Naši potrošniki žganih pijač so rezultat marketinga. Pogrešam pa raziskovanje. Izbire je ogromno, zakaj potem vedno znova izberemo isto steklenico?

시티 매거진: Vi, raziskujete?
Majda Debevc: Raziskujem vedno in znova. Naj gre za steklenico žganice ali za novo marmelado na trgovski polici. Če ne poskusiš, ne moreš vedeti.

Cigaro si sem in tja privoščim tudi v družbi vina, ne le žgane pijače. Foto: Mitja Puhar
Cigaro si sem in tja privoščim tudi v družbi vina, ne le žgane pijače. Foto: Mitja Puhar

시티 매거진: Kdaj si privoščite kozarček žganega?
Majda Debevc: Ko se počutim dobro. Ne iščem posebnih priložnosti. Jaz sem priložnost, življenje in trenutek sta priložnost. Zakaj bi morali vedno nekaj čakati? Z možem že dolgo ohranjava tradicijo, da ob vikendih pred kosilom spijeva martini dry. Obožujem stare klasične koktajle. Na poletni terasi si težko predstavljam kaj boljšega kot ohlajeni gin tonic z zeleno limeto in modro prozorno pijačo v orošenem kozarcu. Poleti tudi veliko mešamo osvežilne koktajle s peninami.

시티 매거진: Prižgete zraven cigaro?
Majda Debevc: Absolutno! Ampak zato moram imeti čas. Cigaro si sem in tja privoščim tudi v družbi vina, ne le žgane pijače.

시티 매거진: Začenja se sezona druženja na odprtih terasah. Kakšna se vam zdi ponudba?
Majda Debevc: Na poletnih terasah, tako na obali kot drugod po Sloveniji, predvsem pogrešam več vina na kozarec. Ni ga lepšega poleti kot hladen požirek belega vina v zarosenem kozarcu … Zvečer pogrešam več raznovrstne ponudbe žganih pijač, več vrst viskija, več vrst ruma … Ali smo Slovenci res tako nezahtevni pivci, kot so skromno založeni naši bari? Zelo sem pa vesela, da napreduje ponudba mešanih pijač.

시티 매거진: Se vam zdi, da je katera pijača po vašem mnenju v zadnjih letih posebej izskočila na slovenskem trgu?
Majda Debevc: Seveda, vsem dobro znani Aperol Spritz, ki je pri naših sosedih Italijanih pa tudi drugod po Evropi že več kot dve desetletji nepogrešljiv spremljevalec gostinskih teras. Aperol je fenomen, ki ga na slovenskem trgu zelo dobro neguje podjetje Mabat int., d. o. o.

시티 매거진: Vino in hrana – vsekakor. Pa žgane pijače in hrana?
Majda Debevc: Tudi! Žgana pijača je bolj koncentrirana, zato ni primerna za pitje z glavno jedjo. Se pa žgana pijača izjemno lepo zlije s suhimi jedmi, kot je na primer sir, pa tudi k sladicam gre lepo. Vino in čokolada na primer gresta skupaj samo v izjemnih primerih, žgane pijače pa brez težav. Konjak in čokolada sta čudovit par. Ali pa dimljen viski in sir s plemenito plesnijo. In pa tobak z žganicami. Ampak za to potrebujemo predznanje, ne moremo vsega povprek mešati. Treba je raziskovati in se učiti, da lahko uživamo v popolnosti.

2004년부터 당신과 함께

연도부터 2004 우리는 도시 트렌드를 연구하고 열정으로 영감을 주는 최신 라이프스타일, 여행, 스타일 및 제품에 대해 매일 팔로워 커뮤니티에 알립니다. 2023년부터 글로벌 주요 언어로 콘텐츠를 제공합니다.