Influencerji v tujini že desetletja oblikujejo trende. Njihovi lepotni, modni in tehnološki nasveti so marsikateri osebi prišli prav. Koliko denarja pa za to zaslužijo?
Influencerji imajo zadnja leta zelo pomembno vlogo tudi v Sloveniji – pojavljajo se na vseh platformah, svoj prostor so dobili tudi v medijih, so prepoznavni. Svojim sledilcem odkrivajo marsikatero stvar iz zasebnega življenja, a najbolj je v skrivnost zavita informacija o tem, koliko denarja z vlogerstvom ali blogerstvom zaslužijo.
Če številk pri nas še ne poznamo, pa bomo z novo deset let dolgo študijo izvedeli, koliko zaslužijo vplivneži v tujini. V desetletni študiji profesorja z Univerze uporabnih znanosti Offenburg v Nemčiji je bilo ugotovljeno, da 97 odstotkov YouTuberjev ne proizvede dovolj letnih prihodkov od oglasov, da bi dosegli ameriški prag revščine.
Čeprav se ta informacij zdi šokantna, je tudi zavajajoča, saj to ne pomeni nujno, da vsi YouTuberji živijo pod pragom revščine, a je za vsakega YouTube vlogerja, ki ima izredno velik doseg (v milijonih), okoli 28 odstotkov drugih videoustvarjalcev, ki z oglasi ne dosežejo niti 12.140 ameriških dolarjev letno (preračunano 10.500 evrov).
Po mnenju The Outline YouTube plačuje monetiziranim kanalom, ki imajo najmanj 1000 naročnikov in 4000 ur gledanja v zadnjih 12 mesecih, med 5 in 35 ameriških dolarjev za vsakih 1000 ogledov (preračunano od 4 do 30 evrov), kar pomeni, da je donosen za najbolj vplivne kanale, zato tudi 97 odstotkov YouTuberjev ustvarja zaslužke, ki so nižji od ameriškega praga revščine.
Na zaslužek vpliva veliko dejavnikov, kot so velikost kanala in vpliv, a po mnenju Financial Timesa lahko vplivneži s 100.000 sledilci na Instagramu zaračunajo okrog 2.000 funtov na sliko (približno 2.400 evrov), medtem ko javne osebe s štiri milijoni do 20 milijoni privržencev zaračunajo tudi od 5.000 do 13.000 funtov (približno od 5.800 do 15.200 evrov).
Dobiti natančne podatke o zaslužkih je skorajda nemogoče zaradi različnih razlogov, saj družbena omrežja obstajajo zelo malo časa, zato ni veliko podatkov o zaslužkih in delu. Vplivneži lahko potencialno zaslužijo veliko, a se številke razlikujejo od vpliva. Lahko postanejo milijonarji ali pa jim zaslužek na družbenih omrežjih pomeni zgolj kot dopolnitev na dohodek, ki ga pridobijo z opravljanjem drugih zaposlitev.