Ko se pod obutev podpišeta Nike in Jacquemus, je rezultat vse prej kot navaden par superg. Nova Moon Shoe, ki je rezultat sodelovanja med Nike in oblikovalcem Simonom Porte Jacquemusom, je oda inovaciji, nostalgiji in brezhibnemu občutku za estetiko.
Silhueta Moon Shoe, prvič razkrita na Jacquemusovi modni reviji pomlad 2025 v Parizu, je mešanica dveh svetov: športne tehničnosti in pariškega šika. Združuje obliko, ki je bila nekoč ustvarjena za hitrost, s sodobno estetiko, ki deluje kot baletna koreografija v svetu ulične mode. Če Moon Shoe leta 1972 ni šel v množično prodajo, pa je zdaj – več kot pol stoletja kasneje – pripravljen postati viralen hit.
Moon Shoe – Od olimpijskih sanj do modne piste
Zgodba Moon Shoe se začne v kuhinji. Dobesedno. Bill Bowerman, soustanovitelj Nike in tekaški trener, je v iskanju popolnega podplata za svoje atlete posegel po – ženinem pekaču za vaflje. Eksperiment, ki bi marsikoga stal večerje (in verjetno zakona), je rodil mrežasto gumo, ki je redefinirala oprijem tekaških copat. Moon Shoe je bil rojen.
Čeprav original nikoli ni dosegel prodajnih polic, je njegova zapuščina živela naprej – v modelih, kot sta bila Oregon Waffle in kultni Waffle Trainer. In zdaj, zahvaljujoč Jacquemusovi ostri oblikovalski viziji, se vrača v svetlobo žarometov – le da tokrat bolj na Instagram kot na atletske steze.
Jacquemusova minimalistična magija
Simon Porte Jacquemus je znan po svojem poetičnem, skoraj romantičnem pristopu k oblikovanju. Ko je pred tremi leti prvič obiskal Nikejev arhiv, ga je Moon Shoe očaral s svojo preprostostjo in surovo iskrenostjo. “To je bil čevelj brez odvečnosti. Zame popolno platno za novo zgodbo,” pravi Jacquemus.
In ta zgodba je danes čevljarska mojstrovina: Moon Shoe z nabranim zgornjim delom iz najlona, usnjenim Swooshem in petnimi ojačitvami v retro stilu. Podplat je iz materiala Nike Regrind – recikliran, trpežen in simbol sodobnega oblikovanja, ki diha odgovornost. Minimalistična silhueta z ostrino baletnega copata. Urban torpedo. Pariški zen. Imenujte ga, kakor želite – rezultat je v vsakem primeru spektakularen.
Tri barve, ena zgodba: hitrost v stilu
Moon Shoe bo na voljo v treh različicah, ki vsaka nosi svoj karakter:
-
- Alabaster – ekskluziva za Jacquemus, čista kot jutranja megla nad Provanso
- Off Noir – mračen in sofisticiran, za nočne sprehode med galerijami
- University Red – poklon Nikejevi dediščini in barvi zmagovalcev
Logotipi so diskretno umeščeni – na jeziku, peti in notranjosti – a dovolj opazni, da poznavalci prikimajo. In ker v modnem svetu šteje tudi unboxing, je čevlje mogoče dobiti v posebni embalaži, ki obuja duh Nikejevih začetkov kot Blue Ribbon Sports.
Od vaflja do svetovne modne scene
Moon Shoe 2025 ni osamljen projekt – je četrti korak v zdaj že resnem razmerju med Jacquemusom in Nikeom, po uspešnih modelih Air Max 1, J Force 1 in Air Humara. A zdi se, da prav ta čevelj najbolje ujame njuno skupno filozofijo: preteklost kot inspiracija, prihodnost kot destinacija. In vmes? Modni užitek.
Revija, v kateri je Moon Shoe debitiral, je bila posvečena Parizu – mestu, ki diha estetiko – in Nikejevim športnikom, ki so postali ambasadorji stila. Rezultat? Superga, ki je bolj podobna manifestu kot kosu obutve.
Zaključek
Nike x Jacquemus Moon Shoe je več kot prenova ikone – je prenova razmišljanja. Kaj vse superga lahko je. Od kuhinjske domislice do modnega objekta poželenja. Če ste med tistimi, ki menijo, da mora biti moda udobna, ali pa med tistimi, ki prisegate na zgodbo – Moon Shoe vas pokrije. Dobesedno in metaforično.
Lansiranje bo 29. september na jacquemus.com in 6. oktober na SNKRS ter izbranih trgovinah Nike. Če mislite, da jih boste “pošprintali” v zadnjem trenutku, vas opozarjamo: ta modni šprint bo hiter. Zelo hiter.