Nike in Spotify: Nova globalna kampanja »Make Moves« je ustvarjena za generacijo, ki glasbo posluša med vsem – od teka do tuširanja – in spodbuja najstnice, da najdejo veselje v gibanju, ne glede na to, ali nosijo športno opremo ali pižamo.
Nike in Spotify – dva velikana, vsak v svoji industriji, vsak s svojo bazo oboževalcev, vsak s svojo sposobnostjo vplivanja na svetovno kulturo – znova združujeta moči. Tokrat z eno samo misijo: spraviti dekleta (nazaj) v gibanje. In če se sprašujete, kako nameravata to storiti? S silo, močnejšo od kofeina in TikToka skupaj: glasbo.
Kampanja Make Moves dekleta spodbuja, da se vsak dan premaknejo ob eni pesmi. Samo ena pesem. Časovno nezahtevno, a potencialno prelomno dejanje – če ne za telo, pa vsaj za dušo. Vsakodnevni »mini maraton« v obliki gibanja ob glasbi naj bi postal nova rutina, nova oblika samoizražanja in – zakaj ne – tudi terapija.
Gibanje + glasba = magija, ki jo podpirajo športnice, umetnice in ustvarjalke
Za to kampanjo se ne skriva le dobra namera, temveč tudi kopica vplivnih imen: od atletske zvezdnice Dine Asher-Smith, ki poudarja, da šport dekletom pomaga videti telo kot »čudovito orodje«, in ne le »objekt presoje«, do nogometašice Lotte Wubben-Moy, ki z veliko mero iskrenosti pove: »Včasih se vprašam, ali jaz poslušam glasbo ali glasba posluša mene.«
In res – kdo še ni doživel trenutka, ko je ravno prava pesem rešila dan? Če je odgovor »jaz ne«, potem… potrebujete to kampanjo bolj kot kdorkoli drug.
Zakaj ravno dekleta?
Ker statistika ne laže (čeprav si včasih želimo, da bi): po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije iz leta 2024 kar 85 % najstnic po svetu ne dosega priporočenih smernic za telesno dejavnost. Zakaj? Nizka samozavest, občutek, da »niso za šport«, strah pred obsojanjem. Zveni znano?
Make Moves je Nike-in odgovor: platforma, prilagojena prav najstnicam, ki vstop v svet športa naredi manj strašljiv in bolj… no, zabaven. Kot pravi atletinja Keely Hodgkinson: »Če dekletom pomagamo ostati v športu in najti svoj ritem, jim dajemo orodja za življenje.« In iskreno, kdo si tega ne želi?
Spotify poskrbi za soundtrack, Nike pa za podporo (in verjetno tudi novo kolekcijo)
Playlisto »Make Moves« kurirajo športnice, glasbenice in – kar je najpomembneje – najstnice same. Tako ne bo izgovorov, da »ni nič primernega« ali »te muzike ne prenesem«. V igri so hype komadi za tek, chill zvoki za jogo, in vse vmes. V bistvu gre za popoln izgovor, da si končno naredite tisto ultimativno playlisto… z blagoslovom Nikea.
In da ne bo ostalo le pri besedah: Nike že zdaj izvaja podobne projekte po svetu – od priročnikov za odpravo ovir v športu za dekleta na Japonskem in v Franciji, do sodelovanja s Tucker Centrom pri razvoju brezplačnega digitalnega orodja za treniranje deklet.
Zakaj to ni le še ena oglaševalska kampanja
Ker je gibanje več kot le kurjenje kalorij. Gre za samozavest, za občutek pripadnosti, za odklop od digitalnega šuma. In če lahko ena pesem na dan spremeni razpoloženje – zakaj ne bi spremenila tudi življenj?
Kot pravi atletinja Rhasidat Adeleke: »Bila sem tista najstnica. Vodstvo, ki sem ga prejela, me je poneslo dlje, kot sem si lahko predstavljala. Zdaj je čas, da to vrnem naprej.«
Make Moves ni le playlista – je povabilo k vsakodnevni mini revoluciji. Poslušaj playlisto na Spotify in naredi prvi gib. Samo eden zadostuje. Za začetek.