fbpx

Nike x Air Afrique: Air Max RK61 so več kot čevlji – poklon afriški dediščini in identiteti diaspore

Ko športni duh sreča sartorialno eleganco – nova ikona diasporične zapuščine

Foto: Nike

Nike in Air Afrique z novo silhueto Air Max RK61 brišeta meje med dediščino in prihodnostjo. Pozabite, kar ste do zdaj vedeli o "dress shoes" – naslednje poglavje piše diaspora.

V svetu, kjer so športni copati že dolgo presegli meje telovadnic in postali ključni modni kos, Nike ponovno dokazuje, da je prava mojstrija v povezovanju tehnologije, kulture in oblikovalske drzne elegance. V sodelovanju s pariškim kreativnim kolektivom Air Afrique je nastal čevljarski manifest, ki ga moda še ni videla: Air Max RK61 – vizualni poklon dediščini, ki je oblikovala svet in čustveni pozdrav vsem, ki so si kdaj želeli poleteti (če že ne z letalom, pa vsaj z estetiko).

Foto: Nike

Dior bi bil ponosen. Če bi seveda imel Air Max mehurček.

Nova silhueta ni le čevljarska poslastica za sneaker entuziaste. Air Max RK61 je dress shoe reinterpretacija – z elegantnim zgornjim delom, ki flirta z mokasini in nostalgičnim duhom avio-industrije. Da, prav ste prebrali. Čevlji, ki bi jih z veseljem obuli na gala večerjo, a vas hkrati brez sramu spremljajo do zadnjega gate-a na letališču.

Foto: Nike

Ime RK61 ni naključje – gre za kodo legendarne afriške letalske družbe Air Afrique, ustanovljene leta 1961. Ta letalska družba ni bila le prevozno sredstvo, temveč kulturna institucija, ki je povezovala Zahodno Afriko z ostalim svetom, še preden so “cultural exchange programs” postali kul.

Foto: Nike

Ko dizajn govori v Morsejevi abecedi (dobesedno)

Detajli RK61 so tako natančno premišljeni, da bi jih zavidal celo kakšen haute couture studio. Podplat s skrito Morsejevo kodo, ki črkuje “Air Afrique”? Priponka z logotipom originalne letalske družbe? Notranji vložek, ki spominja na vintage letalske sedeže? Priznajmo, bolj letalsko kot Ryanair, bolj elegantno kot first class Emirates.

Foto: Nike

In potem je tu še tehnologija: udobje legendarnega Air Max mehurčka se združuje z oblikovno sofisticiranostjo, ki jo običajno rezerviramo za čevlje iz italijanskih delavnic. “Sport meets sprezzatura”, če želite.

Foto: Nike

Kultura kot vzletna pista

“Air je simbol našega dviga, naše kulture, naše zgodovine,” razlaga Ahmadou-Bamba Thiam, član kolektiva Air Afrique in urednik njihovega istoimenskega magazina. In prav ta ideja dviga – metaforičnega in dejanskega – je gonilna sila tega projekta.

Kolektiv Air Afrique, ki je leta 2021 ponovno obudil duh legendarne letalske družbe, deluje kot kulturna platforma, ki združuje vizualne umetnosti, film, fotografijo in zdaj – tudi obutev. Njihovo sodelovanje z Nike-om ni plod naključja, temveč premišljene sinergije dveh sil, ki znata pripovedovati zgodbe, ki sežejo dlje od modnih pist.

Foto: Nike

Kampanja, ki bi si zaslužila lastno vzletno stezo

Za kampanjo Première Classe, ki spremlja izid RK61, bi lahko rekli, da je Diorjev “New Look” srečal afrofuturistično nostalgijo. V kampanji se pojavljajo kulturni velikani, ki predstavljajo različne plasti afriške in diasporične identitete: od nogometne legende Didierja Drogbe, do glasbene ikone Oumou Sangaré, šprinterke Marie Josée Ta Lou-Smith, pa vse do Mme Dabe Traoré – nekdanje uslužbenke originalne letalske družbe Air Afrique. Medgeneracijsko, močno in zelo “editorial ready”.

Foto: Nike

Air Max RK61: več kot čevlji. To je manifest.

To sodelovanje ni zgolj še ena v nizu kolaboracij. Air Max RK61 je poklon zgodovini, poklon prihodnosti in dokaz, da lahko moda služi kot kulturni most. Je čevljarska oda mobilnosti – tisti pravi, fizični in tisti simbolični, ki nas dviga onkraj meja in etiket.

Če vas moda še ni prepričala, da čevlji lahko nosijo zgodbe, potem RK61 nosijo cel roman. In to tak, ki se bere z občutkom elegance, udobja in močnega kulturnega sporočila.

Nike x Air Afrique Air Max RK61 bo globalno dostopen od 9. oktobra preko SNKRS in izbranih prodajnih partnerjev. Pripravite se na vzlet.

 

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.