Ko se bogovi avtomobilskega Olimpa začnejo ukvarjati z elektriko, nastane nekaj ... zanimivega. Nissan obljublja, da bo novi GT-R "ponovno definiral pojem športnega avtomobila". Vprašanje je le: slišimo tukaj šepet prihodnosti – ali pa zadnji krik ikonične preteklosti?
Po skoraj dveh desetletjih dominacije na cesti in dirkališču je Nissan GT-R R35 februarja 2025 uradno zapustil proizvodne trakove. A legenda, znana kot “Godzilla“, se ne poslavlja za vedno. Nissanovi vodilni potrjujejo, da je naslednja generacija Nissan GT-R R36 že v razvoju – in obeta se nekaj povsem novega
Godzilla v penziji – in morda na polnjenje
R35, tisti stroj iz Japonske, je po skoraj dveh desetletjih zaključil svojo pot. Bil je kot igralna konzola na kolesih, ki je poniževala trikrat dražje superšportnike. A zdaj je čas za nekaj novega – Nissan GT-R R36. Arnaud Charpentier iz Nissana pravi, da mora novi GT-R “znova postaviti pravila igre”. Električni pogon? Morda. A ne sme postati SUV z nalepko GT-R. Če že elektrika, potem naj bo z dušo – in zmogljivostjo.
Koncept Hyper Force – sanje ali realnost?
Koncept iz leta 2023, imenovan Hyper Force, ponuja 1.341 KM in oblikovanje prihodnosti. Nissan pravi, da gre za “vizijo”, kar v avtomobilskem jeziku pomeni: “Tole je še daleč od serijske proizvodnje.”
Tehnične omejitve nove dobe
Ponz Pandikuthira, glavni načrtovalec pri Nissan North America, je namignil, da bi lahko novi GT-R delil platformo s prihodnjo generacijo Acura NSX. Čeprav so bili preizkušeni popolnoma električni prototipi Nissan GT-R R36, so se pojavile težave z dosegom in zmogljivostjo, kar je preusmerilo fokus na hibridne rešitve Popolnoma električni prototipi GT-R-ja so trenutno preveč požrešni – zdržijo en krog Nürburgringa, nato pa potrebujejo polnjenje. Zato se bolj obeta hibridna različica. Bolj realna. Bolj uporabna.
Kdaj ga bomo videli?
Čeprav uradni datumi še niso znani, se predvideva, da bi lahko novi Nissan GT-R R36, prišel na trg do leta 2030. Novi GT-R ne bo le nadaljevanje legende – morda bo definiral novo poglavje športnih avtomobilov.
Zaključek
Novi GT-R R36 naj bi bil most med dvema svetovoma: oktanov in elektronov. Če mu uspe, bomo znova govorili o Godzilli. Tokrat takšni, ki rjovi na baterije.