BMW maakt sinds gisteren geen elektrische auto's meer. Zijn merk i staat al jaren synoniem voor elektrische uitmuntendheid onder de premiummerken. i3 is een bestseller. De nieuwe BMW iX is de volgende gedurfde stap in het elektrische verhaal van BMW. Verhalen over de toekomst.
Serija 7 je tehnološki čudež, ki ga kane s svojimi lastnostmi preseči model, ki smo pa poznali kot študijo iNext in bo na ceste zapeljal z imenom BMW iX že naslednje leto. Čeprav je še vedno v zaključni razvojni fazi, pa je BMW razkril praktično vse podrobnosti o tem rahlo “posebno” oblikovanem BMW-ju.
Velik SUV, ki ga vidite v spodnji foto galerij, temelji na novi arhitekturi, ki jo je bavarski proizvajalec razvil posebej za baterijska vozila. Pred svojimi predhodniki ima množico prednosti, kjer BMW daje največji poudarek predvsem na napredku pri avtomatiziranih tehnologijah vožnje in različnih digitalnih storitvah. Na primer, raven računalniške moči je bila razvita za obdelavo več kot 20-kratne količine podatkov prejšnjih modelov. To pomeni, da je BMW zagrizel tudi v zelo ali povsem autonoom rijden.
Glede zunanjih dimenzij se iX nahaja zelo blizu BMW-jevih klasičnih modelov z notranjim zgorevanjem in ima enako dolžino kot model X5, primerljivo višino kot X6 in enako velikost koles kot X7. Vsi pogoji, da bi marsikdo od nas pričakoval vrhunec industrijskega dizajna, a BMW iX lepega dela publike ne navduši pretirano. Očitno pri BMW želijo v novo prepoznavno smer svojih električnih vozil nekoliko preveč na silo. Sicer minimalistisch ontwerp, izraža izjemno veliko futurizma, a tudi linij in oblik, ki jih do sedaj nismo smatrali za privlačne. Tudi prevelika sprednja maska spredaj ne pomaga pri harmoniji oblikovanja. Zdi se, kot, da celotni koncept oblikovanja bolj sledi funkciji, kot dizajnu.
Adrianu van Hooydonku, starejšemu podpredsedniku za oblikovanje pri BMW-ju, je medijem povedal: »BMW iX kaže, kako lahko novim tehnologijam naredimo zelo moderno in čustveno zasnovo. Avto je sicer tehnološko zapleten, vendar se zdi zelo jasen in enostaven. BMW iX ponuja mobilni bivalni prostor, v katerem se bodo ljudje počutili sproščeno, kjer je inteligenca avtomobila tam, ko jo potrebujete. ”
iX je prvo BMW-jevo serijsko vozilo s šesterokotnim volanom, za katerega avtomobilski proizvajalec pravi, da “izboljša enostaven dostop in vozniku omogoči boljši pogled na informacijski zaslon.” Naslednja značilnost kabine, ki je pritegnila pozornost, je električna konzola s sedežnimi gumbi, ki je zdaj nameščena na vratnih oblogah, podobno kot to že leta počne določeno “zvezdno” podjetje s sedežem v Stuttgartu. Omeniti velja tudi, da ima novi BMW iX največjo stekleno površino, ki je bila kdaj vgrajena v model BMW.
Pogon velikega terenca je BMW-jev povsem novi električni pogonski sklop pete generacije. Sklop predstavlja dva elektromotorja s skupno močjo “več kot 500 konjskih moči” ali 375 kilovatov, kar zadostuje, da iX iz mirovanja potisne na hitrost od 0 do 100 kilometrov na uro v manj kot 5,0 sekunde.
Zahvaljujoč svoji ogromni bateriji s kar 100 kWh, bi moral družinski velik terenc iX prevoziti do 482 km električnega dosega po standardu (EPA FTP-75). Oziroma 600 kilometer po WLTP standardu.
Zmogljivosti polnjenja iX-a je še bolj impresivna, saj hitro polnjenje z enosmernim tokom do 200 kilowatt velikemu terencu omogoči, da v 40 minutah napolni “električni rezervoar” do 70 odstotkov kapacitete. Poleg tega naj bi hitro 10 minuten opladen doseglo zadosti energije za premagovanje dodatnih 120 kilometer. Točno to, kar potrebujemo vsi, ki nas vselej skrbi doseg električnih vozil.
O natančnem datumu, kdaj bo iX prišel na tekoče trakove in posledično tudi na ceste še ni znanega veliko, vendar BMW pravi, da bi se morala proizvodnja začeti nekje v drugi polovici in 2021 v tovarni v Dingolfingu. Uvedba na trg pa je predvidena za konec leta 2021.