De BMW 2-serie active tourer is een andere BMW en tegelijkertijd een thuisexperiment van een compacte minivan, wat voor dit merk veel nieuwe momenten en uitdagingen met zich meebrengt. Het is een compleet nieuwe filosofische benadering van het merk, die compromissen en innovaties vereiste. Het is de eerste BMW met voorwielaandrijving, de eerste compacte MPV van dit merk en tegelijkertijd de eerste met een driecilindermotor onder de motorkap. Voor degenen die een actief hart hebben en voor degenen die gewoon meer ruimte nodig hebben. Een nieuw blad, een nieuw segment en dus frisheid uit het hart van Beieren. We hadden de gelegenheid om de actieve toerder te ontmoeten in de straten van de Beierse hoofdstad.
Skeptiki in liefhebbers merk BMW, bodo ob zgoraj napisanem le skomignili z rameni, a le do trenutka, ko se bodo v živo srečali z BMW-jevim novincem in ga tudi zapeljali kakšen krog.
Deze 4.3 metra dolg kompaktnež iz razreda malih družinskih enoprostorcev namreč dokazuje, da pri BMW vedo kaj počnejo ter da imajo pravi odgovor tudi v tem za njih novem segmentu. Drugačen in predvsem zelo netipičen Bavarec ima vse oblikovne karakteristike pravega BMW. In naključni mimoidoči so se z nieuwsgierigheid ustavljali s pogledi na vozilu. Vselej dober znak.
Vorm active turerja sledi trendu aktualne modelne palete in prepriča s pozornostjo do detailov in izčiščenih tehnoloških linij. Active tourer je enostavno lep in hkrati v tej “enostavnosti” kompleksen. Deluje groter od navadenih tehničnih mer in brez težav, bi namesto dvojke na zadku zapisali trojko. A pri tem je potrebno vedeti, da je pet vratne različice serije 1, daljši le za dva centimetra. Privlačna aerodinamična oblika s količnikom zračnega upora 0.26 poskrbi za odlično neslišnost karoserije tudi pri hitrejši vožnji. Active tourer je med drugim lager od direktne konkurence, kar mu pomaga pri vozni dinamiki. Preseneti zelo malo, oziroma praktično nič bočnega nagibanja v zavojih. Vsi ti detaili, kot celota, niso nepomembni, saj se active tourer pelje bolj podobno kombilimuzinam, kot družinskim enoprostorcem. Z vsem navedenim ta BMW, navkljub novostim, ohranja tradicijo veselja do vožnje.(Naj) prostornejši BMW?
V notranjosti active tourer preseneti s sicer znanimi prednostmi enoprostorcev in ponudi netipičen volumen za to blagovno znamko. Tako navdušuje občutek prostornosti in svetlosti, ki ob sicer kompaktnih merah ponuja veliko udobja ne le v prvi vrsti, temveč tudi drugi vrsti. Na slednji ni praktično nikakršnega občutka utesnjenosti in prostora bo zadosti tudi za grote “otroke”. Tu je prostora saj toliko kot v seriji 5, in dosti več kot v seriji 3.
Svetla, sveža in kakovostna notranjost
Active tourer navduši z detajli v notranjosti. Tako je popolnoma nova zasnova armaturne plošče, oziroma njenega sredinskega dela, ki je oblikovno drugačna in sveža. Navdušuje predvsem kakovost izdelave, ki v nobenem pogledu ne zaostaja za najvišjimi modelnimi številkami te znamke in jih s svojim svežim šarmom na trenutke celo prekaša. Kljub znanim elementom v notranjosti, skupnim vsem modelom BMW, se zdi, da bodo prav tu prepričevali kupce, da so boljši od konkurence. V ta segment namreč prinaša active tourer visoko raven premium občutkov.
Bogata osnovna oprema in množica modelnih različic
Kombinatorika dodatne opreme je pri pridobivanju novih kupcev v tem segmentu odločilna in tega se pri BMW močno zavedajo. Tako niso varčevali pri osnovni serijski opremi, ki je spodobna in prinaša med drugim de radio Professional z možnostjo prostoročnega telefoniranja, sistem BMW iDrive s 6.5 paličnim prikazovalnikom, sensor za dež in avtomatske luči, usnjen športni volan, inteligentni sistem klica v sili, pametne dinamiče zavorne luči, runflat pnevmatike, vtičnici za aux En USB ter mnogo drugih malenkosti, ki v nadaljevanju delujejo v sozvočju z modelnimi različicami Advantage, Sport Line En Luxe lijn, ki vsaka prinaša določeno raven logičnih dodatkov osnovi in se po vrsti nadgrajuje. Tako z nadgradnjo opreme iz osnovne z izbiro katere koli modelne različice, kupec hitro in logično nadgradi svoje vozilo s multifunkcijskim volanom, pomočnikom za parkiranje PDC, avtomatsko klimatsko napravo, Cruise control z zavorno funkcijo, itd.. Srednje opremljen BMW active tourer serije 2, s simpatičnim trivalnikom En Sport Line opremo, tako ne bi smel bistveno preseči znamke 30.000 evrov. Podatek, ki zna pritegniti nove kupce, ki prej o tej znamki prej niso razmišljali. Le teh pa naj bi bilo po besedah predstavnikov BMW, kar 70 procent.
Pogon spredaj in nova generacija odličnih motorjev z novimi prijemi
Pri active tourerju so bavarci pogumno prvič zagrizli v kislo jabolko, a kljub temu uspeli pripraviti odličen bavarski štrudel. Prvič s prednjim pogonom, prvič prečno nameščeni motorji in prvič trivaljniki. Popolnoma nova generacija motorjev, zasnovana za varčnost in čistost izpuhov. Motorji tako zaradi prečne namestitve prinašajo več prostora v notranjosti, a so kljub temu nameščeni na način, da active tourer ostaja avtomobil po okusu pravih voznikov. Pri BMW ne skrivajo, da so izkušnje so črpali iz razvoja Minija, od koder so prenesli več kot desetletje bogatih izkušenj s prednjim pogonom. Sozvočje carrosserie En pogonskih agregatov jim je odlično uspelo.Na testu smo uspeli preizkusiti vse različice, ki bodo na voljo ob začetku prodaje na slovenskem trgu. Tako nas je navduševal popolnoma nov bencinski trivaljnik met etiket 218i, ki zmore 100kW respectievelijk 136 konj. Ta je skupen sicer famoznemu športnemu hibridu BMW i8, a tokrat premierno prvič v matični znamki BMW. Moči je popolnoma zadosti, da bo zmogel doseči 100 km/u pod 10 sekundami (9.2 sekunde) in končno hitrost nad 200 km/h (205 km/h). Pri tem pa se bo oddolžil z nizko porabo okoli 6 litrov pri mešanem voznem režimu. Krasi ga tudi prav neverjetna odzivnost in agilnost, po besedah novinarskih kolegov, pa naj bi po uglajenosti in odzivnosti prekašal večkrat nagrajeni fordov EcoBoost. Okusili smo tudi sladkost novega dizla z oznako 218d, ki zmore 110kW respectievelijk 150 konj. Zdi se, da gre za tisti motor po katerem bodo Slovenci največ posegali, saj njegova poraba na testu ni presegla 5.8 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov. Hkrati pa motor ponudi izjemne vozne lastnosti in bo nekoliko bolj športnim očetom za volanom večkrat pričaral nasmeh na usta. Zgovorni pa so tudi podatki o pospeševanju do 100km/h, kjer ta dizel očara s podatkom 8.9 sekund. Ni slabo za družinski enoprostorec.
Za češnjo na vrhu smetane pa smo uživali v družbi različice 225i. Le ta bo zaenkrat najmočnejša izbira modela active tourer pri nas. 170kW respectievelijk 231 konj se ne sliši prav družinsko, kot tudi ne podatek o pospeševanju do 100km/h in een mum van tijd 6.6 sekunde. Vsekakor podatki, ki bodo zadovoljili tudi najbolj zahtevne.
Zmagovalna formula ?
BMW z active tourerjem ne išče puristov blagovne znamke BMW. Išče popolnoma nove kupce v segmentu, kjer dosedaj ni bil pristoten. Teh naj bi bilo kar 70 procent. To počne temeljito en zonder polovičarstva.
S sprejemanjem kompromisov so si odprli nove možnosti in kompromise uspeli spremeniti v nadgradnjo svoje filozofije. Možnost za lasten razvoj En preseganje togih okvirov. Active tourer se pelje kot pravi BMW, v vozni dinamiki zaradi sprednjega pogona ne zaostaja. S tem pa ohranja esenco in glavno sporočilo te znamke.
Veselje do vožnje.
Meer informatie:
bmw.si
Cena osnovne različice: 26.700 evrov
V uredništvu bi izbrali:
* 218i Active Tourer – Sport Line / 29.650 evrov
+ 17″ lita alu. platišča Star-spoke 379 / 626 evrov
Cena po ceniku: 30.276 evrov