fbpx

Fiat 500x: De Italiaanse X-factor

We hadden de gelegenheid om de Fiat 500x als een van de eersten ter wereld te ontmoeten als onderdeel van een internationale perspresentatie die plaatsvond in de buurt van Turijn. Het is een ander product van het merk Fiat, wat in veel opzichten duidt op de veranderde filosofie van Fiat, dat terugkeert naar emoties en zijn Italiaanse X-factor zoekt. De auto, die volledig in Italië is gepland, ontworpen en geproduceerd, zal volledig ongewijzigd in meer dan 100 landen worden verkocht. Bij Fiat zijn ze op zoek naar die echte X-factor, oftewel de Italiaanse X-factor waar de hele wereld van houdt.

Reinkarnacija modela 500 se je zgodila že davnega leta 2007 in od takrat fiat z njim na globalnem trgu dosega dobre prodajne rezultate. Avtomobil, ki v marsičem posnema ikoničnega 500 vanaf het jaar 1957 je v tem času dobil večjo družino; brate 500L in XL ter 500c. Tokrat so nam Italijani predstavili mestnega križanca s terensko genetiko En petstotici dodali črko še X.

500X

Fiat 500x stopa v izjemno dinamičen in hitro rastoč segment mestnih terencev, oziroma križancev kot je nissan juke, renault captur, peugeot 2008, opel mokka, nova honda HR-V in seveda njegov direktni naravni konkurent mini countryman. V segment, po besedah vodilnih pri fiatu, prinaša meer oblike, tehnologij in substance.

Fiat 500x prepriča s samo svojim designom, ki je izjemno skladen in všečen.
Fiat 500x prepriča s samo svojim designom, ki je izjemno skladen in všečen.

Gre za popolnoma nov produkt, ki je tehnološko zasnovan na novo in s predhodniki modelne linije 500, nima veliko skupnega. V segment poleg italijanske-ga šarma prinaša tudi tehnološke presežke, ki jih vidimo predvsem v pogonu 4×4, kjer je večino mehanike sposojene pri blagovni znamki, oziroma bratrancu s katerim si deli mehaniko – jeepu renegade. Tako bo na tem segmentu saj po prvih vtisih sodeč brez težav pometel s konkurenco.

Italijanski kroj

Oblikovalci so ustvarili izjemno všečno karoserijo, ki v mnogo podrobnostih še vedno povzema linije legendarnega 500 in s tem ohranja svoj italijanski x faktor.

Karoserijske oblikovne poteze so zanimive in 500x boste težko zamenjali s kakšnim drugim avtomobilom.
Karoserijske oblikovne poteze so zanimive in 500x boste težko zamenjali s kakšnim drugim avtomobilom.

500x je konkreten v svoji pojavnosti na cesti in ko ga postavimo ob bok mini countrymanu ne izpade prav nič manjši ali manj premijski. Ta občutek “vrednosti”, 500x pridobiva skozi mnogo malih detajlov na sami karoseriji in odličnim celostnim oblikovanjem. Tovrstne malenkosti ga dvigujejo na višji nivo. Ko vozilo postavimo ob bok svojima bratoma 500 En 500L, se zdi, da ima X niet alleen X faktor, temveč nekaj več. Zgodba se nadaljuje tudi v notranjosti vozila, ki kipi od zanimivih oblikovnih sladkorčkov, ki ga delajo tako zelo urbanega in na nek način drugačnega od razrednega povprečja. Materiali so boljši na otip, kombinacije struktur in materialov pa kakovostnejše od bratov iz modelne družine 500.

Modra tabletka pod motornim pokrovom

V 500x pod motornim pokrovom ni šale. 500x nikakor ne bo s “konji” podhranjen avtomobil. Na voljo je 8 motorjev. Štirje bencinski in štirje dizelski agregati z razponom moči od 95 konjev do zanimivih 187 konjev v izvedenki Tigershark MultiAir2. Motorji so posodobljeni stari znanci koncerna fiat, ki v 500x po prvih vtisih odlično opravljajo svojo nalogo.

LEES VERDER: Fiat 500X – Italijanska zgodba o mestnem terencu

Motorizacija 500x ponudi zelo široko paleto za vsak okus in zep. Že pri vstopnih motorjih pa je zagotovljena zabavna vozna dinamika.
Motorizacija 500x ponudi zelo široko paleto za vsak okus in zep. Že pri vstopnih motorjih pa je zagotovljena zabavna vozna dinamika.

Prve kilometre smo nabirali z dvema motorjema, ki bosta po vsej verjetnosti globalno in tudi na našem trgu najbolj zanimiva.

Tako smo vozili bencinski motor z oznako 1.4 Turbo MultiAir2, ki je iz sebe iztisnil 140 konjskih moči in je moč na cestišče prenašal preko ročnega 6 stopenskega menjalnika. Motor je izjemno odziven in razpolaga z veliko navora pri relativno nizkih vrtljajih motorja. 230 Nm navora doseže že pri 1750 vrtljajih v minuti. V praksi to pomeni izjemno elastičnost motorja in dobre preformance, ki se izrazijo tudi v številkah, saj s tem motorjem 500x accelereren vanaf 0 km/h naar 100 km/u in een mum van tijd 9.8 sekunde in doseže končno hitrost 190 km/h. Pri tem pa naj bi v povprečju porabil 6 litrov goriva. Ter motorjem 2.0 Multijet II s 140 konjskimi močmi in 350 Nm, ki ju doseže že pri 1750 vrtljajih v minuti. Motor je deloval v kombinaciji z 9 stopenjskim menjalnikom, ki je serijski pri najmočnejših različicah motorjev in dosega popolnoma identične preformačne številke kot 1.4 Turbo MultiAir2.

Vozna dinamika je zanimiva saj 500x pusti izjemno dobre občutke, ki jih lahko opišemo kot igrive in takšne, ki vozniku vlivajo zvrhano mero samozavesti. Motor 2.0 Multijet II je deloval v sodelovanju s 4×4 pogonom in pri vozni dinamiki ni puščal dvomov o tem da so inženirji opravili izjemno delo na področju voznih karakteristik. Le te so vsekakor na najvišjem možnem nivoju in na primerjani ravni celo boljše kot pri neprosrednem konkurentu mini countrymanu. Seveda gre tu za individualni okus, ki pušča možnost interpretacije. Mehanika 500x pri pogonu 4×4 pusti pozitiven vtis tudi na terenskem preizkusu, kjer vozilo ne pusti dvoma, da je v sorodu z blagovno znamko Jeep.

500x se počuti odlično v vseh voznih situacijah. 4 kolesni pogon mu zagotavlja tudi boljšo vozno dinamiko.
500x se počuti odlično v vseh voznih situacijah. 4 kolesni pogon mu zagotavlja tudi boljšo vozno dinamiko.

Dolce vita

Italianen znani po svojem hedonizmu, so pripravili avtomobil, ki ga z izrazom “dolce vita” najlažje opišemo kot način življenja. Gre za urbanega sopotnika vsem tistim, ki želijo in zahtevajo čustven izdelek v svoji garaži.  500x nakazuje željo fiata, da postane čustvena blagovna znamka na višjem nivoju. Zato ne čudi strategija cene, ki je postavljena višje od pričakovanj, a vseeno logična, saj 500x na vseh nivojih odskoči od razrednega povprečja. Cene 500x se začnejo pri 17.500 evrih in se za najbolje opremljeno različico končajo pri dobrih 30.000 evrih. Vsekakor nek drug razred za blagovno znamko, ki smo jo vselej poznali kot eno najbolj dostopnih blagovnih znamk. A, v življenju je vselej tako, da dobre stvari nikoli niso poceni. Fiat tako upravičeno stavi na tisti znani italijanski x faktor, ki ga ljubi cel svet in je za njega velikokrat pripravljen plačati nekaj več.

Stem in onderstaande poll op de auto-innovatie van het jaar - 2015
[totale poll-ID = 138905]

Meer informatie

Meer informatie: 
fiat.si

Ob začetku prodaje fiat pripravlja posebno prodajno akcijo 2000 avtomobilov 500x s popustom 3500 evrov. Prodaja in rezervacije naj bi potekala izključno online.

Meer informatie500x.fiat500.com/it-IT/

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.