fbpx

Welke vorm van creativiteit is het meest "sexy"?

We hebben geen wetenschap nodig om te weten dat creativiteit ‘sexy’ is. De cijfers van Mick Jagger bewijzen precies dat. Evenals andere anekdotes uit de levens van individuele muzikanten die veel minder beroemd waren of zijn dan de Rolling Stones. In een recent onderzoek in Frankrijk testte een man maar liefst driehonderd willekeurige jonge vrouwen op straat om erachter te komen welk type creativiteit het meest sexy is.

Nicolas Guéguen se je na ulico odpravil s kitaro, fitnes torbo in praznih rok. S kitaro v rokah je tako dobil največ telefonskih številk, medtem ko pa je s torbo za fitnes in praznih rok “pogorel” ali pa ni dobil niti ene številke.
Dekleta imajo torej najraje glasbenike. Predhodne študije so povezovale izvirnost z seksualno privlačnostjo v širšem pomenu besede, vendar tipov ustvarjalnosti med seboj niso primerjale.
Ne glede na ugotovitve francoskega študenta, so v reviji Journal of Creative Behavior objavili odgovor. Raziskovalna skupina, ki jo je vodil psiholog Scott Barry Kaufman z Univerze v Pensilvaniji, je ugotovila, da so tipi ustvarjalnosti, povezani z estetiko (kot so poezija, ples in seveda igranje glasbenega instrumenta) bolj seksapilni kot tisti, ki spadajo v tehnične kategorije (kot je razvoj spletne strani) ali pa bolj domače vrste ustvarjalnosti (kot so vrtnarjenje ali dekoraterstvo).
Da bi raziskali spolno privlačnost različnih obliko ustvarjalnosti so Kaufman in ekipa izbrali 815 študentov, predvsem mlade ženske (696). Udeleženci so rešili spletno anketo povezano s kreativnostjo, kot tudi anketo povezano z njihovo osebnostjo. Izmed naštetih 43 ustvarjalnih vedenj so morali oceniti seksapil vsakega.

Tukaj je 15 najbolj seksi tipov ustvarjalnosti, kot so jih ocenile ženske:

1. Ukvarjanje s športom
2. Spontano potovanje s partnerjem
3. Snemanje glasbe
4. Intelektualne pripombe/opombe
5. Pisanje glasbe
6. Sodelovanje v bendu
7. Umetniško fotografiranje
8. Komedijantstvo
9. Edinstven slog oblačenja
10. Pisanje poezije
11. Izumljanje novih receptov
12. Tekening
13. Kiparjenje
14. Pisanje kratkih zgodb
15. Oblikovanje frizure na zanimiv način

In tu je 15 tipov ustvarjalnosti, ki so najmanj privlačni (od najnižje ocenjene dalje):

1. Izdelava oblačil
2. Udeležba na tekmovanju iz znanosti
3. Izdelava oglaševalskih akcij
4. Notranje dekoraterstvo
5. Pisanje izvirnega računalniškega programa
6. Izdelava spletnih strani
7. Gojenje rastlin in vrtnarjenje
8. Pisanje znanstvenih ali matematičnih člankov
9. Zunanje dekoraterstvo
10. Uporaba matematike za reševanje problemov v praksi
11. Razvijanje eksperimentalnega dizajna
12. Sodelovanje v dramski produkciji
13. Režija kratkega filma
14. Sodelovanje v orkestru
15. Načrtovanje dogodkov

LEES VERDER: Rangschikking van de meest betaalbare plaatsen voor jongeren om te wonen

Lestvica moških udeležencev, čeprav je temeljila na manj odgovorih, je bila zelo (celo presenetljivo) podobna. Najdenega je bilo veliko istega vedenja iz prvega seznama, kjer so ženske ocenile 15 najbolj seksi tipov ustvarjalnosti, vključno s športom, spontanim potovanjem, snemanjem glasbe, intelektualnimi opombami, igranjem v bendu ter unikatnim načinom oblačenja. Prav tako so si bili podobni odgovori o petnajstih najmanj seksi tipih ustvarjalnosti, vključno z razvojem eksperimentalnega dizajna, uporabo matematike v praksi, udeležbo na znanstvenih tekmovanjih ter pisanjem računalniških programov.
Ko so med seboj povezali privlačnost ustvarjalnosti ter test osebnosti so ugotovili, da udeležence privlači enak tip ustvarjalnosti, kot ga prakticirajo sami.

V tej raziskavi obstajajo številne omejitve. Ena izmed najbolj razvidnih je, da se še zdaleč ne bodo vsi strinjali, da je ukvarjanje s športom ustvarjalno vedenje. Prav tako to ne moremo trditi za spontana potovanja. Zaradi vzorca anketirancev, kjer je šlo za povprečno 24-letna dekleta, so morda spregledali, da bodo ta kratkoročne seksualne cilje postavile pred dolgoročno partnerstvo.

Meer informatie

Aangepast en aangepast van:
blogs.scientificamerican.com

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.