Lamborghini heeft de vruchten van het harde werk van hun ingenieurs gepresenteerd in de vorm van de eerste hybride supercar van het merk, die een elegantere buitenkant brengt in de stijl van de legendarische Miura. Onder de achterklep draait de bekende 5,2-liter V10, die samen met maar liefst drie elektromotoren 669 kilowatt aan vermogen produceert en alleen op elektriciteit tot 50 km ver kan komen.
Oblikovno so poznavalci Lamborghini asteriona že proglasili za naslednika miure, saj z oblikovnega vidika vnaša bolj elegantne in manj športno agresivne linije, ki zaznamujejo recimo aventadorja. Tudi v notranjosti bodo ljubitelji znamke našli kakšno vzporednico z legendarno miuro in sicer v obliki retro oblikovanega trikrakega volana, odetega v enako količino barvnih odtenkov, ki pa je modernim časom spodaj prisekan.
Če malenkost seciramo drugače vedno značilno končnico imena, nam ta veliko pove o samem pogonu. LP (‘longitudinale posteriore) pomeni vzdolžno zadnjo postavitev motorja (značilna za vse lambotove V12 motorje) I (ibrido) označuje, da gre za hibridno različico, 910 pomeni največjo moč, ki jo asterion doseže, končnica štiri pa za znamko Lamborghini značilni vierwielaandrijving.
Pod zadnjim prozornim steklom se tako vrti iz huracana znani 5,2-litrski V10, die zich ontwikkelt 449 kW ali 610 KM, ki pa preko sedem stopenjske dvosklopčne prestavne avtomatike poganja louter zadnji par koles, terwijl twee elektromotoren nameščena na prednjo os, poganjata prednji op wielen stel. Tretji elektromotor pa je umeščen v ohišje menjalnika.
Prednji, zadnji ter tudi štirikolesni pogon
Drie elektromotorji skupaj proizvedejo 221 kW ali 300 pk in jih poganja sklop litij-ionskih baterij nameščenih v sredinski tunel, ki je normalno rezerviran za ohišje menjalnika. Pri Lamborghiniju so povedali da celoten električni sklop (motorjev in baterij) tehta vsega 250 kilogram. Skupaj pogonski sklop kot že omenjeno proizvede 669 kW ali 910 KM, kar zadošča, voznik asteriona požene do končnih 320 km/h, pospešek od 0 – 100 km/h pa traja 3,0 sekunde.
Ob tem je zmožen naar snelheid 125 km/h voziti zgolj na električni pogon, v tem primeru pa je pogon izključno prednji. Superšportnik se ponaša tudi za segment izjemno ekonomično 4,2-litrsko porabo in 98 grami emisij CO2, z enim polnjenjem baterij pa lahko zgolj na elektriko premaga razdalje do 50 km.
LEES VERDER: Lamborghini huracan, kot naslednik legendarnega gallarda
Serijska proizvodnja za zdaj še ni dokončna, najverjetneje zato, ker Lamborghini z asterionom stopa v neznano in želi pred odločitvijo dobiti nekaj povratnih informacij s strani potencialnih kupcev. Ampak kot je bilo v primeru Porscheja 918 spyder En McLarna P1, se je klientela na implementacijo električnega pogona v ta vozila odzvala zelo pozitivno.
Meer informatie:
www.lamborghini.com/asterion