fbpx

Lamborghini asterion – prvé hybridné superšportové lambo

Lamborghini predstavilo plody tvrdej práce svojich inžinierov v podobe prvého hybridného superauta značky, ktoré prináša elegantnejší exteriér v štýle legendárnej Miury. Pod zadným krytom sa roztáča známy 5,2-litrový V10, ktorý spolu s až tromi elektromotormi vyprodukuje výkon 669 kilowattov a len na elektrinu dokáže prejsť až 50 km.

Oblikovno so poznavalci Lamborghini asteriona že proglasili za naslednika miure, saj z oblikovnega vidika vnaša bolj elegantne in manj športno agresivne linije, ki zaznamujejo recimo aventadorja. Tudi v notranjosti bodo ljubitelji znamke našli kakšno vzporednico z legendarno miuro in sicer v obliki retro oblikovanega trikrakega volana, odetega v enako količino barvnih odtenkov, ki pa je modernim časom spodaj prisekan.

Posebnost predstavljajo tudi vrata, še posebej njihovo odpiranje, ki ni kot pri aventadorju navzgor, ampak malenkost vstran in navzgor. To naj bi olajšalo odpiranje in vstopanje v vozilo, obenem pa še vedno delovalo impozantno.
Posebnost predstavljajo tudi vrata, še posebej njihovo odpiranje, ki ni kot pri aventadorju navzgor, ampak malenkost vstran in navzgor. To naj bi olajšalo odpiranje in vstopanje v vozilo, obenem pa še vedno delovalo impozantno.

Če malenkost seciramo drugače vedno značilno končnico imena, nam ta veliko pove o samem pogonu. LP (‘longitudinale posteriore) pomeni vzdolžno zadnjo postavitev motorja (značilna za vse lambotove V12 motorje) I (ibrido) označuje, da gre za hibridno različico, 910 pomeni največjo moč, ki jo asterion doseže, končnica štiri pa za znamko Lamborghini značilni pohon všetkých štyroch kolies.

Pod zadnjim prozornim steklom se tako vrti iz huracana znani 5,2-litrski V10, ktorá sa rozvíja 449 kW ali 610 KM, ki pa preko sedem stopenjske dvosklopčne prestavne avtomatike poganja iba zadnji par koles, zatiaľ čo dva elektromotory nameščena na prednjo os, poganjata prednji kolesový pár. Tretji elektromotor pa je umeščen v ohišje menjalnika.

Notranjost je značilno in prepoznavno Lamborghinijeva. Poleg modernosti pa jo zaznamuje tudi relativna preprostost. Nekaj je tudi sorodnosti z miuro, s katero jo povezuje retro-moderno oblikovan volanski obroč.
Notranjost je značilno in prepoznavno Lamborghinijeva. Poleg modernosti pa jo zaznamuje tudi relativna preprostost. Nekaj je tudi sorodnosti z miuro, s katero jo povezuje retro-moderno oblikovan volanski obroč.

Prednji, zadnji ter tudi štirikolesni pogon

Trije elektromotorji skupaj proizvedejo 221 kW ali 300 koní in jih poganja sklop litij-ionskih baterij nameščenih v sredinski tunel, ki je normalno rezerviran za ohišje menjalnika. Pri Lamborghiniju so povedali da celoten električni sklop (motorjev in baterij) tehta vsega 250 kilogramov. Skupaj pogonski sklop kot že omenjeno proizvede 669 kW ali 910 KM, kar zadošča, voznik asteriona požene do končnih 320 km/h, pospešek od 0 – 100 km/h pa traja 3,0 sekunde.

Ob tem je zmožen do rýchlosť 125 km/h voziti zgolj na električni pogon, v tem primeru pa je pogon izključno prednji. Superšportnik se ponaša tudi za segment izjemno ekonomično 4,2-litrsko porabo in 98 grami emisij CO2, z enim polnjenjem baterij pa lahko len na elektrinu premaga razdalje do 50 km.

ČÍTAJ VIAC: Lamborghini huracan, kot naslednik legendarnega gallarda

Serijska proizvodnja za zdaj še ni dokončna, najverjetneje zato, ker Lamborghini z asterionom stopa v neznano in želi pred odločitvijo dobiti nekaj povratnih informacij s strani potencialnih kupcev. Ampak kot je bilo v primeru Porscheja 918 spyder a McLaren P1, se je klientela na implementacijo električnega pogona v ta vozila odzvala zelo pozitivno.

Viac informácií

Viac informácií:
www.lamborghini.com/asterion

S vami od roku 2004

Od r 2004 skúmame mestské trendy a denne informujeme našu komunitu sledovateľov o najnovšom životnom štýle, cestovaní, štýle a produktoch, ktoré inšpirujú vášňou. Od roku 2023 ponúkame obsah v hlavných svetových jazykoch.