fbpx

Jij bent niet normaal omdat niemand om je heen dat is, blijkt uit onderzoek van Yala

We krijgen allemaal wel eens te horen dat we raar en 'abnormaal' zijn... of, erger nog, iemand vertelt ons dat we een stukje van ons hoofd missen. Maar maak je geen zorgen, er is niets ongewoons aan. Wij mensen zijn een stelletje gekken. En dat is precies hoe het zou moeten zijn.

Verjetnost, da ste že ‘guglali’ naslednje stvari, so zelo velike: “Kdaj je normalen čas za odhod na spanje?”, “Je normalno, da se pogovarjam s psom?” “Je v redu, da spim z medvedkom?” A verjemite, da so vaša vprašanja nič v primerjavi s študijo z Yala, ki sta jo objavila Avram J. Holmes in Lauren M. Patrick.

Ugotavljata, da NORMALNO ne obstaja, ne za ljudi ne za njihove možgane. Optimalnost je v klinični nevroznanosti mit, saj so spremembe in raznovrstnost veliko bolj potrebne za evolucijski razvoj vrste. Njuna raziskava tako trdi, da ni univerzalnega optimalnega profila možganskega delovanja.

NORMALNO ne obstaja.
NORMALNO ne obstaja.

Ni pravilnega ali napačnega načina, kako biti človek. Normalno je relativno, saj je odvisno od časa, prostora in okoliščin. S primerom hot dogov znanstveniki to preprosto pojasnijo. Ali je normalno zjutraj pojesti 23 hot dogov?

Holmes pravi, da to, da oseba poje toliko hot dogov, še ne pomeni, da ima duševno bolezen. Upoštevati je treba tudi druge factoren. Iedereen vedenjska, psihološka ali nevrobiološka značilnost ni opredeljena kot dobro ali slabo. Kontekst, v katerem je oseba, starost, družbeno omrežje in okolje bolj močno vplivajo na opredeljevanje osebe in njenega ‘statusa’.

Ne obstaja pravilen ali napačen način, kako biti človek.
Ne obstaja pravilen ali napačen način, kako biti človek.

Holmes pravi, da poiščite psihiatrično pomoč, če se borite s svojo ‘čudnostjo’. Če pa ste popolnoma srečni, zdravi in produktivni v svoji čudnosti, kdo potem pravi, da je vaša ‘nenormalnost’ napačna?

Meer informatie

Meer informatie:
mobiel.com

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.