fbpx

Nie ste normálny, pretože nikto vo vašom okolí taký nie je, tvrdí výskum Yala

Z času na čas nám všetkým povedali, že sme divní a ‚nenormálni‘... alebo, čo je ešte horšie, niekto nám povie, že nám chýba kúsok hlavy. Ale nebojte sa, nie je na tom nič nezvyčajné. My ľudia sme banda čudákov. A presne tak to má byť.

Verjetnost, da ste že ‘guglali’ naslednje stvari, so zelo velike: “Kdaj je normalen čas za odhod na spanje?”, “Je normalno, da se pogovarjam s psom?” “Je v redu, da spim z medvedkom?” A verjemite, da so vaša vprašanja nič v primerjavi s študijo z Yala, ki sta jo objavila Avram J. Holmes in Lauren M. Patrick.

Ugotavljata, da NORMALNO ne obstaja, ne za ljudi ne za njihove možgane. Optimalnost je v klinični nevroznanosti mit, saj so spremembe in raznovrstnost veliko bolj potrebne za evolucijski razvoj vrste. Njuna raziskava tako trdi, da ni univerzalnega optimalnega profila možganskega delovanja.

NORMALNO ne obstaja.
NORMALNO ne obstaja.

Ni pravilnega ali napačnega načina, kako biti človek. Normalno je relativno, saj je odvisno od časa, prostora in okoliščin. S primerom hot dogov znanstveniki to preprosto pojasnijo. Ali je normalno zjutraj pojesti 23 hot dogov?

Holmes pravi, da to, da oseba poje toliko hot dogov, še ne pomeni, da ima duševno bolezen. Upoštevati je treba tudi druge faktory. Vsaka vedenjska, psihološka ali nevrobiološka značilnost ni opredeljena kot dobro ali slabo. Kontekst, v katerem je oseba, starost, družbeno omrežje in okolje bolj močno vplivajo na opredeljevanje osebe in njenega ‘statusa’.

Ne obstaja pravilen ali napačen način, kako biti človek.
Ne obstaja pravilen ali napačen način, kako biti človek.

Holmes pravi, da poiščite psihiatrično pomoč, če se borite s svojo ‘čudnostjo’. Če pa ste popolnoma srečni, zdravi in produktivni v svoji čudnosti, kdo potem pravi, da je vaša ‘nenormalnost’ napačna?

Viac informácií

Viac informácií:
cell.com

S vami od roku 2004

Od r 2004 skúmame mestské trendy a denne informujeme našu komunitu sledovateľov o najnovšom životnom štýle, cestovaní, štýle a produktoch, ktoré inšpirujú vášňou. Od roku 2023 ponúkame obsah v hlavných svetových jazykoch.