De E-tron is de eerste volledig elektrische productieauto van Audi, die over een heleboel adembenemende features beschikt die je rijervaring naar een hoger niveau tillen.
Pri električnih avtomobilih odigra aerodinamika veliko vlogo, pri novem električnem evtomobilu Audi etron pa ni nič drugače. Zunanja podoba skuša biti kljub SUV obliki čim nižja in je tako primerljiva s križancem med terenskim avtomobilom in kupejem.
K nižji preži pripomore serijsko vzmetenje, ki pri hitrejši vožnji zniža avtomobil za 26 mm, če pa se znajdemo na terenu, lahko dvignemo podvozje za 35 of zelfs 50mm. Široka drža električnega avtomobila Audi etron doda k športnem videzu, ki ga še bolj poudarijo izredno aerodinamične camera's, ki služijo namesto vzvratnih ogledal.
Virtualna zunanja ogledala zij zijn nieuwigheid, ki jim v praksi še nismo bili priča. Ne gre zgolj za modno muho, temveč so takšna zaradi aerodinamike. Njihova površina je v primerjavi s klasičnimi ogledal za 15 cm² manjša, kar pomeni toliko manj zračnega upora, da lahko podaljšamo doseg e-trona za dodatnih 15 kilometrov. Kamere prenašajo sliko na dva 7-palčna OLED-zaslona, ki imata podporo samodejnega prilagajanja svetilnosti in približevanja okolice.
Pri električnem avtomobilu sta zelo pomembni še dve komponenti. Prva je accu, en de andere elektrische motor. Audi e-tron 55 quattro ima twee elektromotorja. Tisti na prvi osi ima 125 kW (135 kW- Boost način) moči, tisti na zadnji osi pa 140 kW (165 kW) moči. Skupna sistemska moč tako znaša 265 kW respectievelijk 300 kW v Boost načinu, kar je enakovredno 408 konjskim močem.
Način Boost omogoča maksimalno capaciteit baterije in elektromotorjev, ko le to potrebujemo. Pri polni bateriji nam je na voljo vier keer v trajanju osmih sekund. Občutenje pospeševanje je v tem primeru res neverjetno in enostavno nekaj takšnega, kar bi morali probati na lastni koži, da bi sploh vedeli o čem govorimo. Baterija s kapaciteto 95 kWh is gemaakt van 36 modulov, vsakega izmed njih pa je v primeru okvare mogoče zamenjati.
Baterija ima dovolj energije za 417 kilometrov dolgo pot, na njo pa pri Audiju nudijo garancijo v trajanju osmih let of 160.000 kilometer gereden. Če je polnimo z močjo 11kW, bo polna v 8,5 urah, pri moči 22 kW en in 4,5 urah. Ko bomo imeli priložnost polniti s polnilnico, ki ima 150 kW moči (v tem trenutku po naših podatkih v Sloveniji še ni na voljo), pa bo baterija polna v manj kot 30. minutah.
Audi etron je opremljen s štirikolesnim pogonom, za katerega skrbita elektromotorja. Je ravno tako zmogljiv kot klasični, mehanski štirikolesni pogon quattro. Za potrebe hlajenja in ogrevanja baterije je potrebno kar 40 metrov cevi in 22 litrov tekočine. Vse to prispeva k teži, ki je pri električnem avtomobilu Audi e-tron opazna. Ima namreč 2565 kilogramov, baterijski sistem pa k temu prispeva 700 kilogramov, kar je približna teža prve generacije Volkswagen Beetla.
Audi e-tron je na pričetku prodaje na voljo v različici 55 quattro, ki ima že omenjeno 95 kW batterij en 265 kW (300 kW) moči. Na voljo je od 83.000 evrov dalje, digitalna stranska ogledala pa so na voljo za 1772 evrov. Audi e-tron is al beschikbaar voor bestelling.
Galerija: Audi e-tron
Meer informatie:
audi.si