V dobi, ko šteje vsak mililiter in vsak trenutek zavedanja, IKEA vstopa v svet kopalniške preobrazbe z novo kolekcijo BERGVATTNET – poklon inteligentni uporabi vode, brez kompromisa pri estetiki ali udobju.
Vsako jutro, ko stopimo pod tuš, nehote odigramo majhno dramo razkošja. Topla voda nas ovije kot svilnata tančica, tok kapljic si briše sledove prejšnjega dne. A vsaka kaplja, ki izgine v odtok, ima svojo ceno. In IKEA – švedska kraljica oblikovanja – zdaj pravi: čas je, da se začnemo tuširati z glavo. Dobesedno.
Z novo kolekcijo BERGVATTNET, predstavljeno ob Svetovnem tednu voda 2025 v Stockholmu, IKEA ne prinaša zgolj novih izdelkov, temveč novo filozofijo – takšno, kjer tehnologija ni vsiljiva, temveč diskretna zaveznica pri ustvarjanju bolj trajnostnega doma.
Rituali z zavestjo
Zamisel je preprosta: voda je dragocena. A izvedba? Prefinjena, skoraj senzualna.
Digitalni merilnik BERGVATTNET, z minimalističnim dizajnom, skoraj neopazno beleži temperaturo, porabo in trajanje tuširanja. Nič kričečih alarmov. Le tihi opomnik, da tudi udobje lahko ima meje – in da se res ne rabimo tuširati sedem minut, ko je pet že skoraj meditacija.
Instalacija? Tako enostavna, da vas bo mikalo, da bi ga podarili še babici.
Hladna voda, topla misel
Najbolj poetičen del kolekcije? Inženirski biser v obliki tako imenovanega »auto diverterja«, ki med čakanjem na toplo vodo preusmeri hladno vodo v skrbno oblikovano vedro. Brez enega samega pritiska. Ko temperatura doseže optimalnih 32 °C, se tok preusmeri v tuš, medtem ko zbrano vodo lahko uporabite za zalivanje monstere, spiranje ploščic ali – zakaj pa ne – polnjenje razpršilke z aromaterapevtskim čistilom.
Ta preprost sistem je rezultat neprijetnega občutka – tistega trenutka, ko čakate, da se voda ogreje, in z vsakim sekundnim curkom veste, da gre nekaj dragocenega v nič. Tobias Svanberg, inovator pri IKEA, pravi, da je začelo kot osebna frustracija. Končalo pa kot svetovna rešitev, ki črpa navdih iz tradicije – denimo iz vedra v portugalski kopalnici – in jo oblikovno prevede v globalni jezik trajnosti.
Estetika odgovornosti
BERGVATTNET ni kolekcija, ki kriči: »Poglej, varčujem z vodo!« Ravno nasprotno. Njena lepota je v tihi učinkovitosti. V tem, da se staplja z notranjostjo vašega doma – ne glede na to, ali prisegate na skandinavski minimalizem ali mediteranski eklekticizem.
In to ni osamljen projekt. IKEA je že vključena v globalne pobude, kot je Freshwater Challenge – s ciljem obnoviti reke, mokrišča in sladkovodne ekosisteme. Prav tako sodeluje pri projektu 50L Home Coalition, ki naslavlja vprašanje: ali lahko živimo kakovostno življenje s samo 50 litri vode na dan? Odgovor – če imate BERGVATTNET – je: absolutno.
Voda, ki naredi dom
V svetu, kjer smo navajeni razkošje meriti v kvadratnih metrih, BERGVATTNET opomni, da je razkošje morda prav v tem, da znamo biti nežni. Nežni do narave, do virov in – nenazadnje – do sebe.
Tuširanje ni več le rutina. Je trenutek za refleksijo. In če vas bo digitalni števec opomnil, da je čas, da izstopite – naj vas ne skrbi. Tudi najboljši rituali morajo imeti konec, da jih lahko naslednjič spet užijemo z vsem spoštovanjem.
BERGVATTNET bo na voljo v IKEA trgovinah in spletno po svetu avgusta 2025. Pripravite kopalnico. In – svojo zavest.