fbpx

Nova Toyota Prius – pionir hibridne tehnologije si je dal še četrtič ”napeti gube”

Toyota Prius četrte generacije

Leta 1997 je Toyota obrnila nov list v zgodovini avtomobilizma, ko je svetu predstavila prvega Priusa. Polnoletnost kasneje je z nami že četrta generacija pionirja hibridne tehnologije, ki je zasnovan na povsem novi modularni platformi New Global Architecture (TNGA). In tako kot nas je s svojim videzom presenetil originalni model, tudi novi Prius s svojim izgledom preseneti. Letom primerno pač.

Nova Toyota Prius je za Toyoto, ki letno prodaj največ avtomobilov na svetu, verjetno najpomembnejše vozilo, pa ne toliko zaradi hibridne tehnologije in nadaljevanje te zgodbe, kot zavoljo modularne platforme TNGA, ki bo osnova za njene prihodnje modele in klestenje stroškov proizvodnje (novi Prius si bo delil dele in motorje z bodočimi modeli). Ta jim je dala več umetniške svobode ko gre za obliko, saj so lahko izdelali nov sistem hibridnega pogona.


Novi Prius, ki v dolžino meri 4,55 metra, v višino 1,49 m, v širino pa so mu namerili 1,77 metra, se oblikovno močno naslanja na model na gorivne celice Miraia in je precej bolj športnega videza kot predhodnik (letnik 2009), ponaša pa se tudi z izboljšanim elektromotorjem na litij-ionsko baterijo. Ta bo nekoliko manjši, bo pa imel Prius ”4” dodatno pogonsko enoto za zadnja kolesa, t.i. električni štirikolesni pogon pa bo ”operativen” do hitrosti 50 km/h. Njegov partner bo 1,8-litrski bencinski V4 motor, skupno pa naj bi zmogla 110 kW moči. Za dostavo le-te na kolesa bo zadolžen CVT menjalnik. Sprva bo kupcem na voljo klasični hibrid, ki pa naj bi prihodnje leto dobil bratca v priključnem (plug-in) hibridu (njegov baterijski domet bo med 48 in 56 km).

Toyota Prius tretje generacije po šestih leti žezlo predaja mlajši.
Toyota Prius tretje generacije po šestih leti žezlo predaja mlajši.

Novemu Priusu so inženirji izboljšali vozne lastnosti, nova platforma je težišče postavila letvico nižje (to prinaša boljšo stabilnost in vodljivost) in oklestila težo vozila, boljši je krmilni mehanizem, tudi poraba pa naj bi ”upadla” za 15 odstotkov (na 3 litre goriva na 100 km).

PREBERITE ŠE: Toyota Ultimate Utility Vehicle (UUV) – ultimativni enoprostorec

Brez ”prask” je ni odnesla niti notranjost, saj je potovalna kabina povsem nova in še bolj radodarna do potnikov. Poleg naštetega naj bi imel Prius kar 40-odstotni toplotni izkoristek motorja, kar je nov rekord med bencinarji, bo pa tudi tišji in enakomernejši. Na račun manjše hibridne baterije in novega zadnjega vzmetenja se je povečal njen prostor v prtljažniku, bolje pa so založili tudi varnostni paket opreme ”Toyota Safety Sense”, ki ima po novem radarski tempomat, medtem ko je sistem za zaznavanje nevarnosti trčenja bogatejši za zaznavanje pešcev.

Dodatne Informacije

Več informacij:
toyota.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.