fbpx

40 lat legendy – dla wszystkich generacji Volkswagena Golfa

30 milijonov vozil, 7 generacij ter 4 desetletja. To je vsem tako znani ljudski Golf. Avto, ki je v marsičem zaznamoval več generacij. Vozil ga je vsekakor nekdo, ki ste ga poznali. Velika verjetnost pa je tudi, da ste golfa imeli v svoji družini. Poglejmo zgodovino tega tako izjemnega avtomobislkega modela, skozi zanimivo grafično zgodbo.

Prvi serijski Golf je s tekočega traku v Wolfsburgu zapeljal 29. marca 1974. Tam, kjer je dolga desetletja na sceni prevladoval Hrošč z motorjem zadaj, se je z Golfom začela nova doba – doba prečno vgrajenega motorja spredaj in sprednjega pogona. Kot naslednik Hroščevih neverjetnih več kot 21,5 milijona primerkov naj bi Golf I, ki so ga idejno zasnovali Giorgio Giugaro in ekipa Volkswagen Design, nadaljeval zgodbo o uspehu do takrat najuspešnejšega avtomobila na svetu.

Golf - Generacija 1
Golf – Generacija 1

In uspelo je: že oktobra 1976 je sledilo slavje ob milijontem Golfu. Sledili so prvi Golfa GTI leta 1976, Golf Cabriolet leta 1979 I Golf GTD leta 1982.

Golf 2 - Druga generacija
Golf 2 – Druga generacija

Avgusta 1983 se je pričela prodaja Golfa druge generacije To je bil Golf, pri katerem so se v njegovem razredu pojavili uravnavani katalizator (1984), antiblokirni sistem (ABS, 1986 in servo krmiljenje, ter prvi Golf, ki je bil na voljo s štirikolesnim pogonom (syncro, leta 1986).

Golf 3 - tretja generacija
Golf 3 – tretja generacija

S tretjo generacijo Golfa je Volkswagen avgusta 1991 vpeljal novo obdobje varnosti. Golf III je bil prvi v seriji, ki je imel od leta 1992 naprej vgrajene čelni varnostni blazini. Velik napredek na področju konstrukcije karoserije je prinesel tudi bistvene izboljšave pri naletnih lastnostih vozila. Kasnejši tehnični mejniki serije so bili še prvi šestvaljni motor (VR6), tempomat, prvi dizelski motor z neposrednim vbrizgavanjem (TDI, leta 1993), novi Cabriolet, novi štirikolesni pogon (syncro II) ter prvi Wariant golfa.

Golf 4 - četrta generacija
Golf 4 – četrta generacija

Z Golfom IV je leta 1997 dodatno napredovalo tudi področje varnosti: najboljši primer je uvedba sistema WYJŚCIE. Leta 1998 je Volkswagena nato predstavil prvega Golfa s štirikolesnim pogonom s sklopko haldex – Golfa 4Motion. V letu 2002 je Volkswagen predstavil Golfa R32, ki je dosegal hitrost 250 kilometrów na godzinę – s tem vrhunskim modelom se je v seriji prvič predstavil revolucionarni menjalnik z dvojno sklopko (DSG).

Golf 5 - peta generacija
Golf 5 – peta generacija

Golf serije V pa je bil Golf, ki je s svojim udobjem, dinamiko in kakovostjo leta 2003 prekosil marsikaterega tekmeca višjega srednjega razreda. To je veljalo tudi pri varnosti. Prvič je bilo Golf po želji mogoče naročiti s stranskimi varnostnimi blazinami tudi za zadnjo klop – skupaj s šestimi serijskimi varnostnimi blazinami (čelnimi, sprednjimi stranskimi in blazinami za glavo) je bilo tako v vozilu kar osem varnostnih blazin. Na področju udobja in dinamike je Golf V prepričal s svojo novo štirivodilno zadnjo premo, 7-stopenjskim menjalnikom DSG, biksenonskimi žarometi, panoramskim strešnim oknom in prvo različico motorja Twincharger (TSI) na svetu, ki je leta 2006 prinesla turbopolnilnik s kompresorskim polnjenjem. Poleg tega so se nato predstavili še Golf Plus leta 2006, leto kasneje pa še CrossGolf, novi Variant in zelo varčen Golf BlueMotion (4,5 l/100 km).

Golf 6 - šesta generacija
Golf 6 – šesta generacija

Z Golfom serije VI oni są od leta 2008 vedno bolj prodirali motorji TSI, sledila pa je tudi sprememba pri turbodizelskih motorjih (TDI): tehniko vbrizgavanja preko šob s tlačilkami je zamenjalo vbrizgavanje preko skupnega voda, ki je prineslo več dinamike pri nižji porabi. Pri tem je bil prvak drugi Golf BlueMotion s povprečno porabo goriva le 3,8 l/100 km oz. z emisijami CO2 v vrednosti le 99 g/km. Z novimi asistenčnimi sistemi (med drugim z asistenco za dolge luči Light Assist, parkirnim sistemom s krmilno avtomatiko Park Assist, ipd.) je bil Golf VI v tistem času najbolj napredni Golf.

Golf 7 - med prvo in zadnjo generacijo so 4 desetletja - a Golf ostaja prepoznaven.
Golf 7 – med prvo in zadnjo generacijo so 4 desetletja – a Golf ostaja prepoznaven.

Volkswagen je 4. septembra 2012 praznoval svetovno premiero sedme generacije Golfa. Maso vozila so zmanjšali za do 100 kilogramów. Glede na različico motorja se je poraba v primerjavi s predhodno generacijo znižala za do 23 odstotkov. Novi Golf TDI BlueMotion1 porabi v standardiziranih pogojih v NEVC samo še 3,2 l/100 km (oz. ima emisije CO2 v g/km: 85). Poleg tega je Volkswagen Golfa opremil s celo armado novih asistenčnih sistemov, od katerih so nekateri del serijske opreme. Letos Volkswagen z elektromotorjem opremlja razred kompaktnih vozil: kupcem je že na voljo e-Golf2, ki ga poganja izključno elektromotor in ima akcijski radij okrog 190 kilometrov. Od jeseni bo na voljo Golf GTE3; njegov priključni hibridni pogon je dosegel standardizirano porabo le 1,5 l/100 km, samo s pogonom na elektromotor pa lahko z njim prevozite okoli 50 kilometrów.

Zanimiv dokumentarni film – 40 let Volkswagen Golf

Golf je najbolj pogosto izdelan Volkswagnov model vseh časov. Poleti 2013 je sedma generacija že presegla mejnik 30 milijonov izdelanih vozil. Trenutno serijo izdelujejo v Wolfsburgu in Zwickauu (Nemčija), v Fošanu (Kitajska) in Puebli (Mehika).

Więcej informacji

Vir: Volkswagen

Z Wami od 2004 roku

od roku 2004 badamy miejskie trendy i codziennie informujemy naszą społeczność obserwujących o najnowszych stylach życia, podróżach, stylu i produktach, które inspirują pasją. Od 2023 roku oferujemy treści w głównych językach świata.