fbpx

Airlander 10: największy samolot na świecie czeka na pierwszych pasażerów

Airlander 10

Airlander 10 je največje letalo na svetu, ki je pripravljeno, da prepelje prve potnike. Podjetje Hybrid Air Vehicles (HAV) je namreč sporočilo, da je največje zračno plovilo na svetu, Titanik med letali, godno za prvi komercialni polet. Gre za letalo, ki je zraslo iz vojaškega projekta in po obliki bolj spominja na cepelin kot letalo. Tudi sicer je vse prej kot letala, kot jih poznamo. Je mešanica letala, helikopterja in cepelina. Med drugim lahko v zraku ostane kar pet dni!

Airlander 10 to jest največje letalo na svetu, ki bo kmalu na krovu pozdravilo prve potnike. Hybrid Air Vehicles (HAV) je namreč kljub dvomom drzni projekt, ki ga je w 2009 začel z ameriško vojsko, a je ta zaradi pomanjkanja sredstev nasedel, sam pripeljal do konca, in zdaj je letalo pripravljeno na svoj prvi komercialni polet. Nesojeni ”vojak”, zdaj ”komercialist”, ni poseben samo zaradi nenavadne oblike, ki posnema cepelin. Ta se sicer ni izkazal za pretirano briljanten izum, a letalo, oziroma bolje zračna ladja Airlander 10, ima zaradi forme eno veliko prednost pred konvencionalno oblikovanimi letali. Ne potrebuje vzletno-pristajalne steze. Zaradi propelerjev in fiziognomije lahko podobno kot helikopter pristane praktično kjerkoli, celo na wodzie!

CZYTAJ WIĘCEJ: Odrzutowiec pasażerski NASA QueSST: Powrót naddźwiękowego odrzutowca pasażerskiego


Težko, razen pregovorno, pa pri letalu Airlander 10 še govorimo jekleni ptici, saj je izdelan z włókna węglowego in v notranjosti napolnjen s helijem (to ne pomeni, da so potniki s tem plinom omamljeni in s povišanim otročjim glasom), napaja pa se izključno z dizelskim gorivom in ne na primer kerozinom, ki je ena najpogostejših vrst letalskega goriva. V primerjavi z drugimi letali porabi kar 80 odstotkov manj goriva, kar gre tudi na dušo sončnih panelov. In še en impresiven podatek. Zaradi svojih motorjev ni le precej tišji; v zraku lahko ostane kar pet dni, in to polno obtežen! Do živega mu ne pridejo niti ekstremne razmere, ne polarni mraz (do –56 stopinj Celzija), ne pasja vročina (do +54 stopinj Celzija). Nosilnost letala je 10 ton.

Testni polet letala Airlander 10:

Więcej informacji

Więcej informacji:
hybridairvehicles.com

Z Wami od 2004 roku

od roku 2004 badamy miejskie trendy i codziennie informujemy naszą społeczność obserwujących o najnowszych stylach życia, podróżach, stylu i produktach, które inspirują pasją. Od 2023 roku oferujemy treści w głównych językach świata.