fbpx

Predor Fehmarnbelt: Nov podvodni tunel med Dansko in Nemčijo že leta 2029

Foto: envato

Podvodni tunel med Španijo in Marokom bo ugledal luč sveta do 2030, med Dansko in Nemčijo pa še leto prej.

Dansko in Nemčijo naj bi kmalu povezoval podvodni tunel. Predor Fehmarnbelt bo tako državi povezal le s sedemminutno vožnjo z vlakom. Pred časom smo že poročali o podvodnem tuneli med Evropo in Afriko, odjeknila je tudi novica o predoru med Sicilijo in italijanskim polotokom. Pred dnevi pa so dokončali prvi del podvodnega predora med Nemčijo in Dansko.

Foto: Unsplash/Christian Paul Stobbe

Povezava Fehmarnbelt je trenutno v izgradnji, ko pa bo zgrajena, bo veljala za najdaljši potopljeni predor na svetu, ki se bo raztezal 18 km čez Baltsko morje. Trenutno lahko med Nemčijo in Dansko, z izjemo po cesti, potujete le s 45-minutnim trajektom. S predorom Fehmarnbelt pa se bo čas potovanja drastično skrajšal. Predor bo vseboval dvopasovno avtocesto in dvotirno železnico, vožnja skozi predor pa bo trajala deset minut. Potovanje z vlakom pa le sedem.

Foto: Unsplash/Meric Dagli

Na Danskem bo vhod v predor v Roedbyju na južnem otoku Lolland, v Nemčiji pa v mestu Puttgardn na severu države. Ta nova povezava bo drastično skrajšala čas potovanja za dnevne migrante in turiste – železniška pot med Köbenhavnom in Hamburgom naj bi se na primer skrajšala za približno dve uri. Predor bo dokončan po delih, a prvi del je že zgrajen. 217-metrski odsek je v pred dnevi slovesno odprl danski kralj in bo prav kmalu potopljen v Baltsko morje. Načrti za predor so del zaveze prometnega sektorja zelenemu dogovoru EU.

Predor naj bi stal okoli 4,8 milijarde evrov. Danska vlada, ki financira projekt, bo uvedla cestnino, da bi nadoknadila stroške. Celoten projekt naj bi bil končan do leta 2029.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.