Po motivih historičnih kronik Williama Shakespeara Rihard III., Rihard II. in Henrik IV. se režiser Tomaž Pandur ukvarja z ”velikim mehanizmom” krvave zgodovine vzpona na oblast, izgube oblasti, in posledično smrti ...
… – vse to skozi psihologijo osebnosti, “ki so v svojem osnovnem bistvu in krvotoku misli danes še vedno aktualne, prisotne in prepoznavne”, so zapisali v ljubljanski SNG Drami.
Predstava Rihard III. + II. Dramski diptih z epilogom o smrti je nastala na podlagi treh Shakespearovih del – Riharda II., Riharda III. in Henrika IV. Odpira odnos do oblasti, večno hlepenje po moči, razkriva človeške strasti, gre za boj na več ravneh zavesti, za mikropsihologijo velikih osebnosti, za razgaljanje oblasti, ki ima imena in priimke, za brezobziren boj živih ljudi.
Odpira vprašanje hrepenenja po moči, obvladovanju in posedovanju. “Rihard III. bo storil vse, da jo dobi, Rihard II. bo storil vse, da jo zadrži. Vzponu sledi padec, padcu smrt. Smer je le ena. Vsi gremo – kot Shakespearov Henrik IV. – v Jeruzalem”.