Vabljeni na ogled razstave "PARI", fotografinje Tanje Ristič v Celjski mladinski center, od 11. aprila 2012, na ogled pa bo do 10. maja 2012. Sredi junija 2011 se je pred parlamentom zbralo več sto ljudi, ki so protestirali proti predlogu Družinskega zakonika, ker ta pravno izenačuje različne ...
Vabljeni na ogled razstave “PARI”, fotografinje Tanje Ristič v Celjski mladinski center, od 11. aprila 2012, na ogled pa bo do 10. maja 2012.
Sredi junija 2011 se je pred parlamentom zbralo več sto ljudi, ki so protestirali proti predlogu Družinskega zakonika, ker ta pravno izenačuje različne družinske skupnosti. Oblečeni v rumene majice z napisi »hvaležen za mamo in očeta« so z žaljivimi in populističnimi slogani svojim sodržavljankam in sodržavljanom odrekali pravico do družinskega življenja. Nuklearno družino heteroseksualnega para z otroki so postavili pred vse druge oblike družin in zase zahtevali privilegije. Še več: s tem sramotnim protestom so po svojih predstavah sodili življenja drugih, arbitrarno določali, kaj je sprejemljivo in kaj ne ter tako na simbolen način ponovno prižgali srednjeveške grmade, na katerih so nekoč sežigali homoseksualce, čarovnice, heretike in podobne nebodijihtreba.
Fotografinja Tanja Ristič je ob omenjenem dogodku najprej obnemela, potem pa začutila potrebo, da proti tovrstnemu »pribijanju na križ« protestira v jeziku, ki ga najbolje pozna: s fotografijo. Nastal je dvojni fotografski projekt, ki predstavlja njen odgovor na junijske demonstracije pred parlamentom.
Prvi fotografski projekt predstavlja serijo portretov istospolnih parov v njihovem domačem, družinskem okolju. V okolju, ki ga je skupina protestnikov pred parlamentom želela izključno za sebe. Avtorica s fotografijami tako sporoča, da družinsko okolje zasedajo različni posamezniki in posameznice in da so v svoji različnosti pravzaprav isti. Ni namreč važna forma družinskega življenja, pač pa njena vsebina. V tem smislu bi morale vsem pripadati enake pravice.
Drugi fotografski projekt, ki ga je Tanja Ristič zasnovala skupaj s svojim prijateljem, slikarjem Svenom Strallegerjem, pa je njen udarec v obraz homofobični družbi. Gre za fotografijo golih moških na grmadi, ki jih zažiga ponosen Slovenec. »Ta fotografija,« pojasnjuje Tanja Ristič, »pooseblja ves bes, ki sva ga skupaj s Svenom občutila ob junijskih demonstracijah. To je moja brca družbi, ki neguje in spodbuja homofobijo.« Avtorica s sliko simbolično ponazarja, kako homoseksualci »občutijo« Slovenijo – tisto Slovenijo iz znamenitega turističnega slogana »I Feel Slovenia«.
Razstava »Pari« je prva samostojna razstava fotografinje Tanje Ristič. Čeprav se s fotografijo profesionalno ukvarja zadnjih šest let, je tudi pred tem, kot sami pravi, v mislih ves čas ustvarjala fotografske ‘kadre’. Aktualna dnevna politika praviloma ni v fokusu njenega osebnega in profesionalnega zanimanja, vsekakor pa čuti potrebo po reakciji na nepravičnost.
»Vem, kdaj mi moj občutek pravi, da nekaj ni prav. In s tema projektoma želim povedati točno to: ni prav da imamo polna usta sprejemanja, ljubezni in enakosti, ko pa je treba to pokazati v praksi, pa gladko pademo na izpitu.«