"Rock’n’Roll na odru, ne za volanom" je nova mantra, ki jo mladi ponavljajo na glas. Čeprav se sliši kot slogan iz retro oglasa za pijačo, je v resnici geslo najnovejše kampanje Heroji furajo v pižamah. Tokrat je glavni poudarek na odnosih, zaupanju in odgovornosti – ker včasih ni dovolj, da te mama in oče samo vzgajata, ampak morata biti pripravljena tudi na polnočni pick-up servis. Sredi noči, v pižami, z rdečimi očmi, ampak – varno!
Vožnja pod vplivom: “ne” zvezdniškim eskapadam
Že osmo leto zapored Heroji furajo v pižamah dokazujejo, da je lahko tudi pižama modna izjava. Čeprav bi bilo kul reči, da gre za nov modni trend, je stvar precej resnejša. Pobuda, ki jo vodi Zavod VOZIM s partnerji, med drugim z zavarovalnico Generali in agencijo Luna \TBWA, že osem let nagovarja mlade, naj alkoholu in drogam v prometu rečejo odločen “ne”. Saj veste – če lahko v pižami rešuješ svet, potem lahko tudi s trezno glavo rešiš svoje življenje.
David Razboršek, direktor Zavoda VOZIM, pravi, da se število nesreč pod vplivom alkohola pri mladih zmanjšuje. Juhu! Ampak… ne odpirajmo še penine. Droge v prometu so namreč postale nova težava. Kot kažejo podatki, je od 1.224 opravljenih testov na droge kar 170 voznikov pihnilo pozitivno, kar 658 pa jih je test kar zavrnilo. Očitno mislijo, da bodo z ignoriranjem problema ta čudežno izginil. Hint: ne bo.
Starši v pižamah, otroci na zmenku z odgovornostjo
Letos kampanja nagovarja prav tisto, kar bi moral imeti vsak najstnik – plan B. In plan B nima nič skupnega z zadnjim vlakom domov ali “samo enim pivom”. Ne, plan B pomeni, da imaš nekoga, ki te pride iskat. In če misliš, da to ne more biti tvoj fotr v pižami, premisli še enkrat.
Dr. Albert in Leonida Mrgole iz Zavoda Vezal poudarjata, da se zaupanje ne gradi z vzklikom: “Pokliči me kadarkoli!” Ne, gradi se s tem, da starši ne zakuhajo drame, če njihov otrok naredi manjšo napako. Če je edina drama tista, ki se odvija na Netflixu, potem lahko otroci brez strahu pokličejo starše tudi sredi noči. In za povrh – dobijo še zastonj taksi!
Rock zvezde in odgovorne odločitve? Ja, gresta skupaj!
Kampanja se je letos povezala z Krisom Guštinom iz skupine Joker Out in njegovim očetom Guštijem. Če misliš, da rock zvezde po koncertih divjajo z avtom domov, pomisli še enkrat. Gušti pove, da so že v njegovi generaciji imeli planirano logistiko. Po koncertih se niso šli filmskih lovskih scen, ampak so v kombiju z izkušenim voznikom mirno dosegli cilj. In to prakso je prenesel tudi na Krisa.
Kris pa doda, da je življenje v Ljubljani kot easy mode za varno vrnitev domov. Taksi? Peš? Ni problema. Ampak ne pozabimo, da v manjših krajih takšna možnost ni vedno na voljo. Zato je še toliko bolj pomembno, da mladi vedo, da jih bodo starši vedno prišli iskat. Nič strašnega, če jih pričakaš v pižami – bolj pomembno je, da jih pričakaš na varnem.
Glas mladih: Zakaj alkohol še vedno kraljuje?
Medtem ko se odrasli radi sklicujejo na tradicijo in “en kozarček ne škodi”, mladi postajajo bolj kritični. Alojzija Sovič in Neža Pirjevec opozarjata na absurdnost zakonov, ki mladim voznikom dovolijo 0,0 alkohola, po dveh letih pa kar naenkrat 0,24. A se v dveh letih zgodi čudežna evolucija možganov? Mladina tudi opaža, da so pogosto prav starši tisti, ki vozijo pod vplivom – kar je, roko na srce, slab vzor.
Simulacija treznosti: Bolje na simulatorju kot na cesti
Podporo projektu že leta nudi tudi Zavarovalnica Generali. Na posvetih s svojim simulatorjem omogočajo mladim, da izkusijo, kako grozno vozniške sposobnosti oklesti alkohol. Rezultat? Občutek, da so tvoje refleksne sposobnosti na nivoju lenivca. Na srečo samo v varnem okolju – in ne na pravem cestišču.
Heroji vseh generacij
Kampanja Heroji furajo v pižamah ne nagovarja samo mladih, ampak tudi starše. Zaupanje, komunikacija in odgovornost so vrednote, ki rešujejo življenja. Zato – naslednjič, ko zazvoni telefon ob 2h zjutraj, se spomni: bolje vstati v pižami, kot jokati v črni obleki.
Ker pravi heroji ne nosijo ogrinjal – nosijo pižame.