Naznanili so ga že pred tremi leti, zdaj pa je najbolj pričakovani SUV na svetu le z nami. Rolls-Royce Cullinan je prvi 'visoki' avtomobil te luksuzne znamke, ki se lahko spopade tudi z malce bolj zahtevnim terenom, kot je običajna asfaltna cesta.
Ime je dobil po največjem diamantu, ki so ga kadar koli našli na svetu in tako ni nobenega dvoma o njegovi posebnosti. Rolls-Royce Cullinan cilja na premožne posameznike, ki si želijo močnega, super luksuznega in praktičnega športnega terenca. Na zadnjem delu smo pri Rolls-Roycu, prvič v zgodovini, priča zadnjim vratom oziroma “The Clasp”, ki se navezujejo na zgodovinsko spravljanje prtljage na zunanji del avtomobila, da je bilo v notranjost več prostora za potnike. Zadnja vrata so seveda elektronsko upravljana s pritiskom na gumb. Prtljažni prostor ima prostornino 560 litrov, ob zloženih zadnjih sedežih, pa se ta poveča na 1.930 litrov.
Najpomembnejši ‘prostor’ v novem Cullinanu so zadnji sedeži. Na voljo so v dveh različicah. Lounge različica predstavlja klasično zadnjo klop, ki omogoča sedenje trem osebam in je elektronsko nastavljiva v več smereh. Individual Seat opcija ponuja največ luksuzna in ima na voljo dva posamezna sedeža. Med njima najdemo konzolo v kateri najdemo prostor za pijačo, ki vsebuje Rolls-Royce kozarce za viski in penino in seveda hladilnik, da ostane penina hladna.
Prav tako impresiven je tudi voznikov sedež. Čeprav bodo tam več ali manj sedeli šoferji, bodo imeli tudi ti opcijo prezračevanja in gretja sedežev, medtem ko bodo strmeli v digitalni voznikov zaslon najnovejše generacije. V osrednji konzoli imamo velik zaslon na dotik, zabavno-informacijski program pa lahko krmilimo preko že poznanega “Spirit of Ectasy” upravljalnika. Cullinan je poln asistenčnih sistemov, kar pomeni, daje v tem trenutku, tehnološko najbolj napreden SUV na svetu. Za polnjenje elektronskih naprav imamo na voljo 5 USB odprtin, mobilne telefone pa lahko polnimo brezžično v osrednji konzoli.
Rolls-Roys Cullinan je sinonim za udobje, predvsem zaradi naprednega zračnega vzmetenja. Računalnik sistema naredi več milijonov kalkulacij vsako sekundo, da bi se podvozje kar najbolj prilagodilo cesti. Slednje pride še kako prav, ko se z 22-palčnimi platišči podamo na grobi teren. Cullinan pod pokrovom skriva že poznani 6,75-litrski bi-turbo 12-valjni V motor z 850 Nm navora in 563 konjskimi silami. Pri tem pride do izraza novi štirikolesni pogon in štirikolesni sistem zavijanja. Cullinan tehta 2.660 kilogramov in ima elektronsko omejeno hitrost pri 250 km/h. Pri vsem tem naj bi povprečna poraba znašala 15 litrov na 100 prevoženih kilometrov.
Pri Rollsu so prepričani, da bo marsikateri Cullinan videl tudi nekaj terena. Uporabljali naj bi ga za muharjenje, fotografijo, plezanje, smučanje, jadranje in še in še. Skratka za vse adrenalinske in manj adrenalinske športe, pri kateri potrebujemo dostop do narave in drugačnega terena. Rolls-Royce Cullinan predstavlja neposrednega konkurenta Bently Bentaygi, katerega izmed teh dveh pa bodo kupci izbrali, bo na koncu odločala pripadnost znamki in zunanja podoba.
Galerija slik: Rolls-Royce Cullinan
Več informacij: rolls-roycemotorcars.com