Se tudi vi sprašujete, koliko napitnine je primerno dati? Pri tem vam bodo morda v pomoč rezultati nedavne javnomnenjske raziskave.
Študija, ki jo je opravila javnomnenjska družba YouGov bo odgovorila na vprašanje, koliko napitnine je zaželeno dati. Le te lahko marsikoga spravijo v zadrego. Seveda je mogoče poiskati splošen kazalnik za posamezno državo, a kaj, ko se vrednost med taksiji, trgovinami, restavracijami in hoteli razlikujejo.
Sploh pa nastopi težava, če ste z uslugo zadovoljni ali ne. Kakorkoli. Omenjena študija je primerjala višine napitnin v Evropi, saj je, roko na srce, dajanje napitnin lahko precej zahtevno.
Zato ni boljšega načina, kot da se zgledujete po domačinih. Študija javnomnenjske družbe YouGov je poprosila domačine šestih evropskih držav, da določijo vrednosti svojih napitnin in rezultate zabeležila v vrsto priročnih grafikonov. V Združenem kraljestvu, Nemčiji, na Danskem in na Švedskem bodo domačini tako najverjetneje pustili deset odstotkov napitnine.
Podobne vrednosti so značilne tudi za Slovenijo, medtem ko bodo Francozi, Italijani in Španci verjetno pustili le pet odstotkov napitnine. Vse to je precej nizko v primerjavi z Američani, ki so običajno pustijo kar 20 odstotkov napitnine.
Koliko napitnine je na splošno primerno dati v Evropi?
Restavracije in kavarne: napitnina ni obvezna, vendar je običajno, da račun zaokrožite navzgor ali pustite majhno napitnino (5-10 % celotnega zneska), če ste zadovoljni s storitvijo.
Hoteli: Dajanje napitnine hotelskemu osebju, ni običajno, je pa vljudno pustiti manjšo vsoto (1-2 evra) v znak hvaležnosti za izjemno storitev.
Taksiji: Napitnina v taksijih ni nujna, se pa pričakuje, da boste znesek zaokrožili navzgor