fbpx

Test: Mini cooper D – mini s katerim prideš z enim rezervoarjem do Budimpešte in nazaj

Mini cooper D

Ko pogledaš parkiranega minija, nekako pričakuješ, da je pod pokrovom nek zmogljivi bencinski stroj in ne kakšen dizelski trivaljni mlinček, kot je bil v primeru testnega Mini cooper D-ja. Ta prinaša za znamko in model številne novosti in zgledno ekonomičnost, predvsem pa kar je najpomembneje, z njim je mini to kar je vedno (bil) ... Mini. Kako pa se je znašel na našem testu si preberite v nadaljevanju.

Mini cooper D in njegov 1,5-litrski trivaljni dizel se poleg konkretne tehnične naprednosti ponaša z presenetljivo dobrimi zmogljivostmi, ki jih 85 kilovatni in 270 Nm stroj s pridom prenaša na podlago. Končnih 205 km/h in 9,2 sekundni pospešek do stotice sta podatka, ki se jih v tem segmentu ne bi branil marsikatera športna različica, in čeprav je v primerjavi s cooperjem S bolj skromen, pa uspe kadarkoli privabiti nasmeh na obraz.

Različica cooper D prinaša ves športni "seksapil" kot tudi druge bolj zmogljive - bencinske različice.
Različica cooper D prinaša ves športni “seksapil” kot tudi druge bolj zmogljive – bencinske različice.

Glede voznih lastnosti in lege na cesti je Mini cooper D namreč pravi mini, ki v ovinkih prinaša tisti značilni gokart občutek in odlično vozno dinamiko. Poleg tega pa se Mini cooper D ponaša tudi z zgledno ekonomičnostjo, ki se je (ponovno) ne bi branile niti tiste najbolj “eco” različice modelov B-segmenta, na papirju pa to pomeni 92 gramov emisij in 3,6-litrsko povprečno porabo. V teoriji je sicer slednja višja za slaba dva litra, ampak s pridnim varčevanjem se bo med merilniki izrisal tudi štirica, pri priganjanju pa kvečjemu (visoka) šestica. Skupaj z le 40 litrskim rezervoarjem (res škoda ker ni večji), to v teoriji tako pomeni, da bi z enim rezervoarjem prišli do Madžarske prestolnice in nazaj, no, v praksi pa je bolj verjetno, da boste prišli do Avstrijske prestolnice in nazaj.

Tudi znotraj razlik v primerjavi z bolj športnimi različicami ne boste našli, je pa res da je nivo premium občutkov v veliki meri pogojen z globino vaše denarnice.
Tudi znotraj razlik v primerjavi z bolj športnimi različicami ne boste našli, je pa res da je nivo premium občutkov v veliki meri pogojen z globino vaše denarnice.

S takšnim motorjem v nosu je tako mini poleg zgledne vozne dinamike lahko tudi pravi varčnež, obenem pa na pogled prinaša ves športni “seksapil” kot vse ostale različice tega kultnega modela. Enako velja tudi za izgled in prostornost potniške kabine, kjer pri slednjem v prvi vrsti prostora ne zmanjka,p pa čeprav je vstopanje in sedenj športno nizko (in zna koga tudi zmotiti), v drugi vrsti pa je veliko bolj tesno, zato je kljub rasti, mini četrte generacije še vedno zgolj in kvečjemu 2+2 vozilo. Nekoliko bolje se bo sicer godilo prtljagi, saj prtljažnik ni več tako špartanski, z 211 litri pa tudi bližje razrednemu povprečju, imajo pa potniki na voljo tudi dvojno dno in po sredini deljivo naslonjalo zadnje klopi. Nas je pa zmotilo zapiranje prtljažnih vrat, ki je preglasno in zato neugledno.

Drugače po obliki športna prednja sedeža ne prepričata s kakovostjo usnja na osrednjem delu, saj to ne deluje dolgotrajno. Med premium detajle, pa zagotovo spadata dva srednje tonska zvočnika v sredinskem naslonjalu za roko.
Drugače po obliki športna prednja sedeža ne prepričata s kakovostjo usnja na osrednjem delu, saj to ne deluje dolgotrajno. Med premium detajle, pa zagotovo spadata dva srednje tonska zvočnika v sredinskem naslonjalu za roko.

Glede opreme je bogatost le-te še vedno pogojena z globino kupčeve denarnice in njegovimi preferencami, med opremo pa je po novem tudi radarski tempomat, ki pa je zelo občutljiv na umazanijo in sneg (ter druge padavine) tako, da je uporaba možna le v dobrih vremenskih pogojih. Več je tudi druge napredne tehnike kot je sistem za zaznavanje možnosti naleta in ohranjanje vozne smeri. Več kot ponuja konkurenca. Je pa tudi res, da Mini cooper D tudi ni in ne more biti poceni, kar pogled na cenik tudi potrdi.

PREBERITE ŠE: Injekcija rastnega hormona miniju cooper S dobro dela 

So pa materiali in izdelava na pričakovano visokem nivoju, ergonomija pa še vedno samosvoja in ponovno – premiumska. Z zunanjosti se je tudi v kabino preselila velika količina kroma, osrednji merilnik je izgubil skalo za hitrost, znotraj njega pa je še vedno prostor za prikazovanje audio naprave, navigacije in tudi parkirnih pomagal. Okrog prestavne ročice je tudi stikalo sistema prilagodljive vozne dinamike, kjer način “green” vozilu po BMWjevsko pristriže krila, v načinu sport pa je pohvalno športen. Prednja sedeža sta zahvaljujoč nastavljivi dolžini sedalnega dela presenetljivo športna, pomisleke pa smo imeli glede imitacije usnja na osrednjem delu, ki ne deluje prepričljivo in dolgotrajno.

Različico cooper D boste na zadku poleg napisa prepoznali po enojni izpušni cevi večjega premera (medtem ko je tista pri bolj "pohlevnih" občutno manjša.
Različico cooper D boste na zadku poleg napisa prepoznali po enojni izpušni cevi večjega premera (medtem ko je tista pri bolj “pohlevnih” občutno manjša.

Osnovnih 21.700 evrov je pač davek, ki ga s seboj pripelje imidž modela in znamke, a vseeno cena je malce visoka. Cenovno je Mini cooper D sicer slabe tri evrske tisočake pod cooper eS-om, ampak konkurenca zmore za ta denar ponuditi…hm, več vsega. No, le imidža večina ne. Čeprav tudi mini zadnje čase kar malce izgublja na tem področju, se vam ne zdi.

Dodatne Informacije

Več informacij o modelu: www.mini.si/mini_cooperD

Cena testnega modela: 21.700 evrov (osnovni)/ 31.774 evrov (testni)

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.