V današnjem digitalnem svetu, kjer je vsak korak dokumentiran na družbenih medijih, otroci vse bolj sanjajo o tem, da bi postali vplivneži. Ta trend se ne kaže samo v Ameriki, temveč pridobiva zagon po vsem svetu. Vendar, ali je to nekaj, česar bi se morali starši bati ali pa je to le sodobna različica otroških sanj o tem, da bi postali znani igralci ali pevci? Otroci želijo postati Youtube zvezde!
Otroci želijo postati Youtube zvezde! Družbeni mediji so preplavili naš svet in z njim prišel pojav vplivnežev – posameznikov, ki preko platform, kot so YouTube in Instagram, vplivajo na množice svojih sledilcev. Med mladimi je to postalo tako priljubljeno, da se veliko otrok zdaj želi postati vplivneži. Raziskava, ki jo je izvedla Harris Poll v sodelovanju z LEGO, je pokazala, da si 29% otrok, starih od 8 do 12 let, želi postati YouTuberji, kar je trikrat več kot tistih, ki si želijo postati astronavti1. Po drugi strani pa so nekatere raziskave pokazale, da bi kar 54% Američanov, starih med 13 in 38 let, postalo vplivneži, če bi imeli priložnost, pri čemer jih je 12% že samooklicanih za vplivneže.
Svet vplivnežev se morda zdi privlačen, saj so zgodbe o uspehu, kot je Ryan Kaji, ki je leta 2018 zaslužil 22 milijonov dolarjev, zelo motivacijske.
Otroci vidijo svetlo in bleščečo stran tega poklica, ki obljublja slavo, priljubljenost in celo bogastvo. Vplivneži, kot so Charli D’Amelio in Kylie Jenner, so postali sodobni junaki za mlade generacije. Toda, ali je vse tako rožnato, kot se zdi na prvi pogled?
V resnici je poklic vplivneža zelo zahteven in ni vsak uspešen. Večina vplivnežev so bolj kot neplačani pripravniki, ki se trudijo pridobiti sledilce in zaslužiti denar z oglaševanjem. Industrija je tudi zelo konkurenčna, zato je težko izstopiti. Zahteva talent in tudi zelo specifična znanja pripovedovanja zgodb, videografije in lovlenja interesov cilne skupine ter tudi psihologije gledalcev. Hkrati pa velik vložek tako dela, kot tudi denarja za opremo in predvsem vztrajnosti, ki je glavna komponenta. Poleg tega so mladoletni vplivneži odvisni od staršev, ki upravljajo njihove račune zaradi starostnih omejitev nekaterih platform.
Za starše je najpomembnejše, da ostanejo vključeni in podpirajo svoje otroke, hkrati pa jim zagotavljajo realno perspektivo. Pomembno je, da otroke izobrazijo o digitalni pismenosti, varnosti na internetu in etiki družbenih medijev. Kljub temu je zanimivo opazovati, kako se poklicne ambicije mladih spreminjajo skozi čas, od astronavtov in zdravnikov do YouTuberjev in Instagram zvezd.
Svet se spreminja in s tem tudi sanje naših otrok. Kot starši in skrbniki je naša naloga, da razumemo njihove ambicije in jih podpiramo na njihovi poti, ne glede na to, kako drugačna je od naših lastnih sanj v njihovi starosti.
Otroci želijo postati Youtube zvezde – tudi zato ker je nekaterim resnično ratalo!
Seznam nekaterih mladoletnih milijonarjev, ki so svoje bogastvo ustvarili na platformah YouTube in TikTok s snemanjem video vsebin:
Charli in Dixie D’Amelio
Charli in Dixie D’Amelio sta sestri, ki sta zasloveli na TikToku. Skupaj sta leta 2021 zaslužili kar 27,5 milijona dolarjev, kar je ogromen skok v primerjavi z manj kot 7 milijoni dolarji v prejšnjem letu. Poleg svojih video posnetkov na TikToku imata tudi lastno serijo na Hulu, imenovano “The D’Amelio Show”.
Addison Rae
Addison Rae je ena največjih zvezd TikToka, ki je zdaj začela svojo kariero tudi v Hollywoodu. Igrala je v Netflixovem filmu “He’s All That” in podpisala večfilmsko pogodbo s to streaming platformo. Addison Rae ima tudi lastno linijo kozmetike, imenovano Item Beauty.
Josh Richards
Josh Richards, znan po svojih video posnetkih na TikToku, je tudi soustanovitelj produkcijske družbe CrossCheck Studios in ima svoje podjetje z energijskimi pijačami Ani, ki se prodajajo v trgovskih verigah, kot je Walmart. Poleg tega je soustanovil tudi podjetje za tvegani kapital, Animal Capital, ki je zbralo 15 milijonov dolarjev za investiranje v različna startup podjetja1.
@joshrichards its been less than a day and shes out of the brace… 😂
Bella Poarch
Bella Poarch je postala znana z objavo videoposnetka lip-sync na pesem “M to B” britanskega rapera, ki je postal najbolj ogledan TikTok videoposnetek v letu 2020. Bella Poarch je v samo enem letu postala tretja najbolj spremljana oseba na TikToku z 87 milijoni sledilcev. Poleg svoje kariere na TikToku je Bella Poarch izdala tudi svoj prvi singel “Build a Bitch”, ki je dosegel 56. mesto na Billboardovi pop lestvici1.
Baby Ariel (Ariel Martin)
Baby Ariel, katere pravo ime je Ariel Martin, je ena prvih zvezd, ki so zaslovele na TikToku, ko se je platforma še imenovala Musical.ly. Njen neto znesek znaša 6 milijonov dolarjev2.
Ti mladi vplivneži so primer, kako lahko platforme za deljenje video vsebin, kot sta YouTube in TikTok, posameznikom omogočijo, da ustvarijo prepoznavno ime in celo zaslužijo velike vsote denarja, čeprav je treba opozoriti, da to ni enostavno doseči in zahteva veliko truda, časa in pogosto tudi sreče.
@babyariel spend an evening alone with me