fbpx

Vsake oči imajo svojega malarja – Moda, okus in oblikovanje nekoč

Četrtek, 13. junija 2013, ob 17.uri v Narodnem muzeju Slovenije – Metelkova

Pomembne Informacije
Kdaj?
Kje?
Narodni muzej Slovenije - Metelkova, Ljubljana, Ljubljana
Organizator
Dogodek na Facebooku
Vstopnina

Četrtek, 13. junija 2013, ob 17.uri v Narodnem muzeju Slovenije – Metelkova

Vodstvo po stalni razstavi Zgodovinske in umetnostne zbirke.

Vodi dr. Mateja Kos.

Že pri prvih izdelkih, od prazgodovine pa do danes, je bila dekoracija pomemben del predmeta. Skozi stoletja so se razvili različni tipi okrasja, njihove skupne lastnosti pa so zaznamovale obdobja v umetnosti.

Naše potovanje po umetnostnih obdobjih bomo pričeli v času gotike in ga zaključili v bližnji preteklosti. Moda in okus posameznika sta se že od nekdaj zrcalila v predmetih za vsakdanjo uporabo. Moda se je sicer spreminjala počasneje kot danes, vendar pa je pustila močan pečat pri izbiri oblačil in opreme doma. Vpliv mode je čutiti tako pri najbogatejših kosih oblačil in opreme, se pravi pri tistih, ki so bili tudi statusni simbol, pa tudi drugi, cenejši predmeti jo odražajo, čeprav na drugačen, prilagojen način.
Z okusi kupcev in prevladujočimi modni trendi so morali biti na tekočem obrtniki, saj so se tudi umetnoobrtni izdelki nekoč prodajali na podoben način kot danes. O koncu 18. stoletja, s prvimi začetki industrijskega oblikovanja, so se začele spreminjati tudi dekorativne strukture. Menjavanje modnih trendov je postajalo vedno hitrejše, poleg oblikovalcev pa so se jim morali prilagoditi tudi obrtniki. V drugi polovici 19. stoletja je kritika izdelkov tedanjega industrijskega oblikovanja, ki jo je povzročila londonska svetovna razstava, pustila močno sled in v prejšnjem stoletju pripeljala do funkcionalizma, ki je zanikal vlogo okrasja in dal prednost uporabnosti.
Danes je naš svet spet pisan, barvit in poln fantazijskih vzorcev. Ali pa tudi ne, če se tako odločimo, saj imata okus in moda danes drugačno vlogo, kot sta jo imela nekoč.

Vstopnina po ceniku. Doplačila za voden ogled ni.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.