Majhna. Kosmata. Z zobmi. In bolj zaželena kot zadnja Chanelova torbica. Če si na ulici ali TikToku že opazila nenavadno prisrčno kreaturo, ki binglja s torbice influenserjev in zvezdnikov, nisi sama. To ni nova verzija Tamagotchija. To je Labubu – zmes nordijske čarobnosti in sodobne zbirateljske norije, ki je osvojila svet v rekordnem času.
Čeprav se zdi Labubu na prvi pogled kot neka bizarna igračka iz domišljijskega sveta – z rahlim sindromom zlobnega pliškota – je Labubu novi statusni simbol, predvsem pa dokaz, da estetika “čudnega je luštno” nikoli ni bila bolj vroča. Dobrodošela v Labubu vesolje, kjer se nakup igrače spremeni v lov za zakladom, torbica pa v modni oltar.
View this post on Instagram
Kaj sploh je Labubu?
Labubu se je rodila iz domišljije hongkonškega ilustratorja Kasinga Lunga, ki je leta 2015 ustvaril ilustrirano serijo The Monsters. Labubu je bila najprej zgolj stranski lik – nekakšna nerodna pomočnica, ki s svojimi dobrimi nameni pogosto nehote povzroči kaos. Nordijska mitologija je bila očitna inspiracija, in ja, to pojasni, zakaj zgleda kot križanec med vilinko, trolčkom in zobato sanjsko moro.
Leta 2019 pa se je zgodilo: Lung je sklenil partnerstvo s kitajskim igračarskim gigantom Pop Mart. Labubu se je iz knjižne opombe prelevila v globalno ikono. S svojimi špičastimi zobki, širokim nasmehom in plišasto silhueto je začela prevzemati srca in torbice ljubiteljev vsega prisrčno-nenavadnega.
Zakaj jo ima (dobesedno) vsak?
Labubu ni zgolj zbirateljski kos – je simbol trendovskega ekscentričnega luksuza. Ko je Pop Mart leta 2023 lansiral prvo različico Labubu obeska, se je začela globalna vročica. Od takrat naprej vsaka nova serija povzroči razprodajo v manj kot 30 minutah. Labubu ne kupuješ – Labubu si priboriš.
Zvezdniki? Ja, vsi so že padli v Labubu krog. Rihanna, Kim Kardashian, Lisa in Rosé iz BLACKPINK ter Dua Lipa so bile že večkrat opažene z Labubu obeski na svojih torbicah. Vsaka figura je svojevrstna izjava: “Imam okus. In pogum.”
View this post on Instagram
Vsaka serija je drugačna – in razprodana
Pop Mart pametno skrbi za večno svežino z nenehnim lansiranjem tematskih kolekcij. Med najbolj priljubljenimi? Labubu Macaron, kjer so figure poimenovane po sladicah, kot so Lychee Berry in Sea Salt Coconut. Barve in imena so vedno del zgodbe – včasih ujemajoče, včasih namerno zmedene. In vedno… luškano z rahlim psihotičnim twistom.
Vsaka škatla z Labubu figuro pride kot t.i. “blind box” – torej škatlica presenečenja. Ne veš, katero figuro si dobil, dokler ne odpreš. In če misliš, da se boš ustavil pri eni… no, to je tvoja prva napaka. Zbirateljski moment + skrivnost = marketinški jackpot.
Energetska serija in rekord na StockX
April 2025 je prinesel eno najbolj pričakovanih serij do zdaj: The Monsters Big Into Energy Series. Šest novih Labubu figur, poimenovanih po čustvih – Love, Happiness, Loyalty, Serenity, Hope, Luck – in skrivna, izjemno redka s črnim kožuščkom in mavričnimi zobmi. Možnost, da jo dobiš? 1 proti 72.
Rezultat? Trgovine po ZDA so bile razprodane že pred kosilom. Na StockX je Labubu ta dan postavila rekord v številu transakcij – prehitela celo PS5 in Barbie LeBron James. In to ni bila igra. To je bil kulturni moment.
Kje lahko najdeš svojo Labubu?
Če te je zdaj že zasrbelo v prstih, nisi sama. Labubu je na voljo predvsem pri Pop Martu, pa tudi na Amazonu, StockXu in drugih platformah. A pozor: cene redkih kosov lahko presežejo več sto evrov, in trg je živahen kot borza.
Naš nasvet? Začni z eno. In se psihično pripravi na zbirateljsko spiralo brez dna.
Zaključek: Labubu ni zgolj igračka – je razpoloženje
Labubu je nekakšna ironična, ljubka opomba sodobni estetiki: malo srhljivosti, veliko osebnosti in 100 % šarma. To ni samo dodatek – to je razpoloženje. In čeprav na prvi pogled izgleda, kot da je pobegnila iz srhljive risanke… jo bomo vseeno z ljubeznijo obesili na svojo torbico.
Ker v svetu, kjer vsi želimo biti malce drugačni – je Labubu pravzaprav najbolj normalen spremljevalec.