fbpx

我们真的需要自己的电动汽车充电站吗? / 我的第一辆电动车 / MPEA S1E3

Lastna polnilnica za električni avtomobil

照片:城市杂志

如果您在家为电动汽车充电,则可节省高达 60% 的时间,否则您将在加油站使用老爷车!这只是电动汽车的巨大优势之一。

Tokrat bomo preverili ali potrebuješ lastno polnilnico za svoj električni avtomobil? Oziroma, kako se to vprašanje lahko rešuje še drugače.

Sponzor te vsebine so 叶夫波尼尼采网站, ki ugodno in profesionalno svetujejo pri načrtovanju in vgranji električnih polnilnic za avtomobile.

Video: Ali res potrebujemo lastno polnilnico za električni avtomobil?

Polnjenje električnega avtomobila doma ima mnogo prednosti. Zato smo se odločili, da izpostavimo tiste najbolj očitne!

  • Prvič: Je mnogo bolj udobno kot ustavljanje na bencinski črpalki večkrat mesečno. Tako vozniki električnih vozil prihranijo do 60 odstotkov časa s polnjenjem goriva, v primerjavi z lastniki klasičnih avtomobilov. Vozniki klasičnih avtomobilov se namreč ustavijo na letni ravni v povprečju kar 44x na bencinski črpalki. In tam porabijo 8 ur za tankanje avtomobila.
  • Drugič: Vedno imate lahko svoj rezervoar goriva oziroma baterijo napolnjeno in s tem tudi maksimalen doseg vašega vozila. V vašem miselnem procesu torej ni več opravka polnjenja rezervoarja z gorivom.
  • Tretjič: Energijo – torej gorivo točite izjemno ugodno. To je nekajkrat ugodneje kot na javnih polnilnicah in hitrih polnilnicah. In seveda več kot nekajkrat ugodneje kot “klasični” bencin.

Zanimivo statistično dejstvo

Lastniki električnih vozil z realnim dosegom električnega avtomobila 400 kilometrov (na primer model Tesla 3, ID.4 z večjo baterijo), bodo v več kot 92 odstotkih vso električno energijo napolnili v svoji lastni domači električni polnilnici. Statistično gledano pa se bodo le 6x letno ustavili na hitri polnilnici, enosmernem hitri polnilni postaji oziroma “superchargerju”. Ta številka se seveda spremeni, če ima avtomobil na primer le 240 kilometrov dosega. V tem primeru boste avtomobil izven svojega doma polnili v 16 odstotkih oziroma 20-krat letno.

Torej večji ima električni avtomobil doseg, manjkrat ga boste polnili na “hitrih polnilnicah” izven svojega doma.

Za Slovenijo se zdi realni doseg, ki ga mora električni avtomobil zagotoviti, okoli 300 kilometrov. Tu ne govorimo o standardu WLTP, kjer za realni doseg 300 kilometrov najdemo številko, ki je za nekje 20 do 25 odstotkov višja. Torej okoli 400 kilometrov. Z realnim dosegom električnega avtomobila 300 km se pokriva večina tistih sobotnih izletov, ki jih radi opravljamo po Sloveniji. Pri tem dosegu boste v povprečju na letni ravni hitro polnilnico uporabili le 15-krat letno. Na njej pa boste le dotočili toliko energije, kot je potrebujete, da se vrnete domov. Za to polnjenje boste v večini primerov porabili okoli 10 minut.

Ta teorija se potrjuje tudi v naši praksi. Po prevoženih 13.000 kilometrih, beležimo 1x mesečno polnjenje avtomobila na hitrih polnilnicah. Ob daljših poteh po Sloveniji ponavadi dotočimo od 10 do 20 kWh za kar porabimo med 5 do 15 minut na hitri polnilnici. Vedno določimo količino energije, ki jo potrebujemo do domače polnilnice. In nič več kot to, ker je energija na hitrih polnilnicah res draga. O tem bomo podrobneje v enem od naslednjih člankov.

Podatki, ki jih navajamo so podatki iz ene najbolj kredibilnih raziskav s področja e-mobilnosti, ki jo je izvedel Consumer Reports v sodelovanju z mnogimi državnimi institucijami in raziskovalnimi organizacijami – 消费者报告网.

Naše mnenje je, da je električni avtomobil racionalna nakupna odločitev, le če si zagotovite lastniško polnilnico, ki jo imate doma ali pa jo na voljo na službenem parkirnem mestu. Kot tretja možnost je tudi skupna polnilnica v večstanovanjskem objektu, ki si jo dogovorno delite z maksimalno petimi do sedmimi uporabniki. Ta številka uporabnikov na enem priključku je izvedljiva le ob določanju pravil rabe tovrstne polnilnice.

Kljub temu, da je javna infrastruktura ta hip v Sloveniji dobra oziroma med boljšimi, bo z rastjo števila električnih avtomobilov vedno bolj obremenjena. To je že opazno med špicami “premikov” in migracij kot so poletne počitnice, saj se na hitrih polnilnicah že nabirajo “kolone”. Zato je skoraj nujno, da svojemu električnemu avtomobilu zagotovite lastno polnilnico.

V naslednjem članku se bomo posvetili razlagi, kako do domače polnilnice v stanovanjskem bloku, saj v tovrstnih objektih živi kar 30 odsttokov vseh Slovencev.

Serijo video epizod boste lahko spremljali na mediju City Magazine Slovenija, info kanalu T2 in na vseh družbenih kanalih Jana Macarola. Predvidoma vsako nedeljo ob 18h do 15. 7. z nadaljevanjem v jesenskem terminu.

Podcast: Moj prvi električni avto

Za sledenje serije se pridružite Janu Macarolu na Facebook skupnosti in na drugih spletnih kanalih, kjer boste to vsebino soustvarjali.

LEAS——斯洛文尼亚电动汽车车主

您是电动车新手吗?!您是否对电动汽车感兴趣或只是感兴趣?考虑购买一辆新的电动汽车吗?然后加入 LEAS FB 群组,阅读并分享有关电动汽车的信息。我们正在共同创建最大的电动汽车车主社区!

加入 Facebook 社区

更多信息

janmacarol.com

“我的第一辆电动汽车”项目的支持者
丰年, T2, 叶夫波尼尼采网站, 斯洛文尼亚城市杂志

自2004年以来与您同在

从年 2004 我们研究城市趋势,并每天向我们的追随者社区通报最新的生活方式、旅行、风格和激发激情的产品。从 2023 年开始,我们将提供全球主要语言的内容。