Nedavno je Nasa napovedala izdelavo nadzvočnega potniškega letala QueSST Passenger Jet, zdaj pa je svojega kandidata predstavilo še denversko zagonsko podjetje Boom Technology (sodeluje z letalskim velikanom Virgin Richarda Bransona), ki želi letenje s hitrostjo, večjo od zvoka, približati množicam. Z letalom Boom bomo iz Londona v New Yorku v pičlih treh urah in pol, kar je polovico hitreje kot do zdaj.
Boom Technology z letalom Auge obuja duha ”prizemljenega” Concorda, legendarnega nadzvočnega letala z ”lomljenim” nosom. Posta potovanja s potniškimi letali, ki letijo z nadzvočno hitrostjo in ki traja že vse od leta 2001 (tedaj so upokojili Concorda), ne namerava torej prekiniti le ameriška vesoljska agencija Nasa. 40-sedežni Boom naj bi letel s hitrostjo 2700 km/h oz. z 2,2 maha (Concordu so namerili dva maha) in bo sposoben razdaljo od Londona do New Yorka vencer v pičlih 3 urah in 40 minutah, kar je enkrat hitreje od današnjih potniških letal (prihranili bomo kar 3,6 ure).
Za povratno vozovnico bo treba odšteti 5 tisoč ameriških dolarjev (Concorde je zaračunal 12 tisočakov). Drži, cena ni nizka, a je primerljiva s cenami za poslovni razred, s pomembno razliko, da razdaljo premagamo v polovičnem času. In ker je čas denar …
LEE MAS: Nasa QueSST Passenger Jet: El regreso del avión de pasajeros supersónico
Nadzvočno potniško letalo Boom bo izdelano de fibra de carbono in bo posledično precej lažje in varčnejše od konkurence (30 odstotkov v primerjavi s Concordom). Bo tudi precej tišje od Concorda, ki se je ”drl kot jesihar” (poleg visokih stroškov je bil to eden glavnih očitkov na njegov račun). Vrste sedežev bodo enojne, tako da bo imel vsak potnik pogled skozi okno in neoviran dostop do prehoda. Letel naj bi na 500 relacijah.
Más información:
boom.aero