Prva generacija BMW X1 oblikovno ni bila najbolj posrečen izdelek, mu je pa potrebno priznati, da je v razred kompaktnih premium terencev prinesla veliko užitvkov in odlične vozne dinamike. Po 6 letih in 730.000 vozilih je skrajni trenutek, da so pri BMW zavihali rokave in nam danes predstavljajo novo generacijo BMW X1. Če ste si prvo generacijo želeli potihoma, bo pri drugi generaciji ta ljubezen popolnoma javna. BMW X1 je enostavno nekaj kar si boste po vsej verjetnosti želeli.
Segment malih terencev je v porastu. Družinski očetje, ki so pred leti pogledovali proti segmentu enoprostorcev se vedno bolj selijo v razred dinamičnih terenskih vozil. BMW je odlično pozicijo v razredu premium kompatnih terencev skorajda zapravil z mečkanjem pri prenovi sicer zanimivega, a do danes ne preveč lepega izdelka. Stas bmw x1 se tokrat prav zares vključuje v družino BMW X in postaja dostojen družinski član in ne črna ovca.
Dinamična oblika, podobna večjemu X3
Od svojega predecesor je podedoval le nekaj bočne silhuete. Vse ostalo pripada njegovemu večjemu bratu bmw x3. Vtis je, da je vse skupaj le nekoliko pomanjšano, a hkrati dinamičnejše, saj X1 deluje bolj drzno. V dolžino je krajši od predhodne generacije za 3,8 centimetrov. V višino pa je pridobil dobrih 5 centímetros. Tudi zaradi navedenega ne moremo več govoriti o crossoverju, temveč proporcijsko – o pravem terencu. Kljub nekoliko krajši dolžini pa so inženirji z v celoti novo raz-poreditvijo prostora uspeli pridobiti 6 centímetros dodatnega prostora za noge.
Prav tako pa so izdatno povečali prostornino prtljažnega prostora za 85 litrov in v zadku tako sedaj ponujajo 505 litrov. To pa je že pravi družinski volumen! Pri tem pa naj omenimo še modularno zadnjo klop, oziroma sedeže, ki jih je sedaj mogoče vzdolžno pomikati (za kar 13 centimertov) in s tem prilagajati volumen prtljažnega prostora.
Drugačna dinamika vožnje
Velika sprememba je uvajanje UKL arhitekture, ki je skupna modelom Mini y BMW Serie 2 Activo Tourer. In je tokrat prvič uporabljena, kot nadomestilo stare platforme. To pomeni, da se lahko z novim X1 poslovimo od stalnega zadnjega pogona, ki ga nadomešča stalni prednji pogon z napredno xDrive tehnologijo pa seveda ostaja potencial terenskih zmogljivosti in možnost pošiljanja moči na par de ruedas traseras. Tudi motor je od sedaj nameščen netipično in sicer prečno in ne vzdolžno, kot veli tradicija.
V nosu spremembe
V X1 bodo hrumeli trije dizelski motorji in dva “bencinca”. Kasneje pa naj bi se pridružili še manjši tri-valjni dizel in bencinski motor.
BMW seveda kot vedno v ta segment prinaša mnogo novotarij. Tako bo prvič na razpolago head-up display, vsi mogoči asistenčni sistemi ter kopica aplikacij v sistema za “zabavo”.
Cene in ostale podrobnosti bodo znane v septembru, ko bo bmw x1 uradno predstavljen v okviru avtomobilskega salona v Frankfurtu.
Más información:
bmw.si