fbpx

Tendance : Réalité Virtuelle - La Tendance Tech de 2016

La réalité virtuelle n’a rien de nouveau, puisque diverses entreprises futuristes du monde entier l’utilisent depuis des décennies. Cependant, son utilisation s’est jusqu’à présent limitée à l’industrie militaire (drones militaires), à la médecine et à quelques autres branches de haute technologie. 2016 sera une année charnière pour la réalité virtuelle, avec l'annonce de produits qui devraient conquérir le plus grand nombre. Peut-être que vous aussi ?!

Dans l'année 2015 so nekateri tehnološki giganti, kot sta Google et Samsung, predstavili znanilce nove prihodnosti, cenovno dostopne izdelke za réalité virtuelle, ki so za tehnično podlago izrabljali pametne telefone, vstavljene v nekakšne naglavne okvirje. Ti so s posebnimi aplikacijami pričarali približek navidezne izkušnje.

Google Cardboard - enostaven naglavnik za navidezno resničnost, ki je izdelan iz paprinega kartona in je potrebno za njega odšteti le nekaj dolarjev.
Google Cardboard – enostaven naglavnik za navidezno resničnost, ki je izdelan iz paprinega kartona in je potrebno za njega odšteti le nekaj dolarjev.

C'est exact Google avec le projet Cardboard (virtualna očala iz papirnega kartona) dokazal, da lahko prav vsak izkusi navidezno prihodnost pravzaprav že danes s praktično minimalnim finančnim vložkom. 2016 je točka preloma v tej tehnološki panogi, saj resni igralci in pionirji na tržišče pošiljajo kopico zanimivih izdelkov za široko potrošnjo. Ti pa bodo odpirali pot industriji tudi s sorazmerno dostopnimi cenami. To pomeni, da bodo kupci za nekaj sto evrov prvič lahko kupili virtualne “naglavnike” in z njimi odigrali tudi prve igre, narejene izključno za izkušnjo v navidezni resničnosti.

Trend: navidezno 2016

V prvem četrtletju 2016 bo pestro, saj najresnejši igralec Oculus Rift na trg pošilja svoj prvi izdelek. Kako resna je zgodba, priča dejstvo, da je Oculus v lastništvu Facebooka, ki je leta 2014 kupil Oculus za dobri 2 milijardi dolarjev. In ker je Marc Zuckerberg vsekakor vizionar in perfekcionist, lahko Rift razglasimo za enega bolj perspektivnih izdelkov.

Oculus Rift - je po mnenju strokovnjakov najboljši pribljižek tega kar si resnično želimo od navidezne resničnosti.
Oculus Rift – je po mnenju strokovnjakov najboljši pribljižek tega kar si resnično želimo od navidezne resničnosti.

To mu priznavajo tudi mnogi strokovnjaki, saj naj bi bila izkušnja z njimi pravzaprav najboljši približek tega, kar od navidezne resničnosti tudi pričakujemo. Aprila HTC na trg v sodelovanju z razvijalcem iger Vannes pošilja svojo različico očal za navidezno resničnost, ki nosijo ime Vive. Do sredine leta na prodajnih policah že lahko pričakujemo tudi Sony Playstation VR. Ta bo v marsikatero dnevno sobo pripeljal navidezno resničnost tudi zaradi izjemne množičnosti igralne konzole Playstation in močne skupnosti, ki jo ustvarja najbolje prodajana igralna konzola vseh časov.

Sony Playstation VR  -  ko največja igralna konzola vstopi v vset navidezne resničnosti - gre za pravo stvar!
Sony Playstation VR – ko največja igralna konzola vstopi v vset navidezne resničnosti – gre za pravo stvar!

Stari triki – nove tehnologije

Vsaka tehnologija mora dočakati pravi trenutek. In zdi se, da je svojega navidezna resničnost čakala izjemno dolgo. Marsikdo se še spomni, da je takrat tehnološki gigant Nintendo davnega leta 1995 na trg poslal “naglavnik” za navidezno resničnost, ki je obljubljal 3D-igralno izkušnjo iger. Virtual Boy je bil razmeroma poceni izdelek, ki se je prodajal za preračunanih 260 euros, a je uporabnikom povzročal glavobole, in tudi zato so ga iz prodaje umaknili predčasno. Gre za enega izjemnih pionirskih poizkusov, ki pa je bil toliko pred časom, da industrija enostavno ni imela pravih tehnoloških odgovorov. Niso obstajali visokoločljivostni zasloni, kot tudi ne zadosti zmogljivi procesorji. Ta polom pa je to zanimivo industrijo pokopal za celotno generacijo.

Virtual Boy - Nintendo - pionirski koraki, ki so  prehitevali zmožnosti tehnologije.
Virtual Boy – Nintendo – pionirski koraki, ki so prehitevali zmožnosti tehnologije.

Steve Jobs & Palmer Luckey – navidezna resničnost 2.0

Točka preobrata v navidezni resničnosti je bila prihod pametnih telefonov, ki so v današnjo tehnološko stvarnost prinesli visokoločljivostne zaslone, natančne senzorje gibanja in splošno kompaktnost in zmogljivost v majhni embalaži, lastnosti, ki pametne telefone delajo tako zelo “pametne”. Preboj tehnologij, za katere je pravzaprav odgovoren Steve Jobs, ko je leta 2007 stopil na oder in predstavil prvi iPhone.

Steve Jobs je nevedoč začel navidezno resničnost 2.0
Steve Jobs je nevedoč začel navidezno resničnost 2.0

Pomemben korak, ki je navidezno resničnost pravzaprav naredil – resnično mogočo. Dokaz sta vsekakor Google avec le projet Google Cardboard ter Samsung s projektom Samsung Gear VR, ki za navidezno resničnost uporabljata posebej izdelan “naglavnik”, na katerega se priključi običajen pametni telefon. Ta prek aplikacije uporabnika popelje na približek virtualne resničnosti.
Razvoj pametnih telefonov je organsko povezan z razvojem virtualne resničnosti, kar je leta 2012 zaznal Palmer Luckey, fondateur de l'entreprise Oculus. Z eno najuspešnejših kampanj na Démarreur mu je uspelo zbrati dobrih 2,5 milijona denarja. Za poslovno idejo, ki se je zdela kot znanstvena fantastika in za katero Palmer Luckey osebno ni imel posebnega strokovnega tehnološkega ozadja. Ideja se mu je zdela enostavno kul, tako kot dobrim 9000 podpornikom na Kickstarterju. Zgodba, ki se sliši kot znanstvena fantastika in to tudi je, saj je le dobro leto in pol zatem Palmerju uspelo prodati Oculus Marku Zuckerbergu za dobri 2 milijardi.

Palmer Luckey - dobesedno srečnež, ki je znova zagnal industrijo z velikim potencialom.
Palmer Luckey – dobesedno srečnež, ki je znova zagnal industrijo z velikim potencialom.

Brez vsebine ni prihodnosti – navidezne resničnosti

Ključ do uspeha réalité virtuelle vsekakor držijo v rokah producenti vsebine. Brez te namreč množice od virtualne resničnosti ne bodo imele veliko. Začetki so vsekakor obetavni, saj proizvajalci videoiger množično preizkušajo platforme in možnosti nove tehnologije. Tako bo l'année 2016 predvsem leto, ko bo ta industrija prvič preizkusila zmožnosti novih dimenzij, v katere lahko poseže s to tehnologijo. Ostalo bo sledilo temu valu v še neznani prihodnosti. Si predstavljate sedeti v prvi vrsti in gledati košarkarsko tekmo svoje najljubše ekipe ali poslušati predavanje na univerzi, koncert v prvi vrsti? Vse iz varnega zavetja vaše dnevne sobe!


Réalité virtuelle bo omogočala nov svet, odprla bo novo dimenzijo doživljanja, nas popeljala tja, kamor fizično ne moremo iti. Čeprav se vse skupaj danes sliši kot La science-fiction, ne pozabimo, da sta v to kategorijo spadala tudi internet in mobilna telefonija, najbolj običajni tehnologiji našega vsakdanjika. Letos dobrega starega televizorja še ni treba vreči v koš za smeti, bo pa predbožični in novoletni čas nakupov tisti, v katerem se bomo številni že ozirali za kakšno “igračko” v kategoriji navidezne resničnosti ter tako omogočali preskok miselnosti in odpirali vrata prihodnosti.

Naprave, na katere morate biti pozorni: naglavniki za navidezno resničnost

Avec vous depuis 2004

De l'année 2004 nous recherchons les tendances urbaines et informons quotidiennement notre communauté d'adeptes des dernières nouveautés en matière de style de vie, de voyage, de style et de produits qui inspirent avec passion. À partir de 2023, nous proposons du contenu dans les principales langues mondiales.