Novi BMW serije 7 uvijek je prekretnica u automobilskoj industriji, budući da prihvaća tehnološki napredak i uvijek inovativne tehnologije budućnosti. One koje ćemo mi obični smrtnici doživjeti u našim vozilima kao dio standardne opreme tek za koju godinu. Ako hoćete, predstavljanje nove “sedmice” barem je jednako važno kao i transfer nove generacije Appleovog iPhonea. BMW obećava da nova serija 7 redefinira ekskluzivno, luksuzno iskustvo vožnje u modernom i pionirskom obliku. Ovo je novi BMW serije 7.
Prvi BMW serija 7 je na ceste zapeljala davnega leta 1977 in takoj postavila standarde v tem nad-standardnem razredu luksuznih limuzin. Od zadnje prenove BMW serije 7 je minilo natanko 7 godina. Doba, ki se sicer ne zdi dolga, a je ob tehnološkem napredku pravzaprav izjemno dolga. Predstavljati si morate, da je leta 2008 iPhone praznoval 1 leto, šele jeseni istega leta pa je bil predstavljen prvi iPad. Takrat še ni bilo trga pametnih telefonov, ni bilo množice aplikacij in televizija on demand. To so bili neki drugi časi. In prav zato smo navdušeni, ker vemo, da so nam inženirji pri BMW danes predstavili produkt, ki na nek način zrcali prihodnost. Će hočete BMW-jevo prihodnost.
Ta prihodnost se začne pri samem drobovju nove serije 7, saj so uporabili revolucionarno plastiko, ki je ojačana s karbonskimi vlakni CFRP ter tako zmanjšuje maso karoserije. Nova serija 7 je shujšala za 130 kilogramov v primerjavi modeli predhodne generacije. Del te tehnologije smo videli že v blagovni znamki BMW i. In je v serija 7 le prenešena.
Nove BMW serije 7 je na voljo s precej posodobljenimi različicami motorjev V8 in šestvaljnih vrstnih pogonskih enot. Vsi motorji so v sklopu osnovne opreme povezani s prav tako izpopolnjenim 8-brzinski mjenjač Steptronic. Inteligentni sistem štirikolesnega pogona BMW xDrive, ki je na seznamu dodatne opreme, je prav tako najučinkovitejši doslej. Izjemno zanimiv bo hibridni BMW 740e s tehnologijom BMW eDrive, ki bo opremljen z inteligentnim štirikolesnim pogonom in ga poganjata štirivaljni bencinski motor in električni motor, ki skupaj ustvarita največjo sistemsko moč 240 kW/326 KM. Hibridni BMW beleži kombinirano porabo goriva 2,1 litra na 100 kilometara. Podatek seveda izmerjen v idealnih pogojih, a vseeno številka, ki je spoštovanja vredna za maso in “gabarite” tovrstne limuzine. Tehnologija BMW eDrive hibridu omogoča izključno električen pogon brez emisij pri hitrosti do 120 km/h in z dometom do 40 kilometara.
Boljša vozna dinamika je posledica tako elektronike kot izgradnje same šasije. V osnovi je nova serija 7 vzmetena z zračnim vzmetenjem, ki ga nadzira elektronika. Če boste posegli po dodatkih, lahko v povezavi s sistemom xDrive dodate elektromehanske stabilizatorje, ki zmanjšujejo nagibanje vozila pri vožnji v ovinku. Aktivni sistem nadzora šasije pa prilagodi odzivnost blažilnikov vdrtinam i izboklinam na cesti. Ena od novosti pri nastavitvah dinamike je, da lahko avtu prepustite, da se avtomatično prilagaja vašemu načinu vožnje… Tako na primer sistem samodejno pretaka med načini sport, sport +, normal, eko profesionalac v kolikor izberete nastavitev adaptive. Po pravici povedano smo to že dlje časa pogrešali pravzaprav pri vseh BMW sistemih za vozno dinamiko in je logično inteligentno nadaljevanje zgodbe.
U novom BMW serije 7 je operacijski sistem iDrive prvič na voljo z zaslonom na dotik. Nekaj kar poznamo že iz avtomobilov iz segmenta malih mestnih avtomobilov. In lahko rečemo le – končno! A se temu minimalnemu napredku pridružuje še iDrive Gesture Control, koji sa 3D senzorjem zaznava gibe roke s katerimi uporabljate z večijmi funkcijami iDrive sistema. Nekaj kar načeloma poznamo iz domačih dnevnih sob, saj že dlje časa lahko na podoben način upravljamo “pametne” televizorje.
Nove BMW serije 7 je prvi serijsko proizveden avtomobil na svetu, ki ga bodo lahko lastniki zapeljali iz ali na parkirna mesta ili garaže, brez da jim bi bilo treba sesti za volan. Tako daljinski nadzor parkiranja iz sklopa dodatne opreme omogoča voznikom lahek dostop do ozkih parkirnih mest. Voznik sproži pomikanje avtomobila naprej ali nazaj iz parkirnega mesta s BMW Display Key – ključem. Medtem ko avtomobil izvaja polavtomatski manever voznik vseeno pazi na ovire.
BMW s številko 7 na zadku je vselej magična številka. Za BMW deloma napoveduje prihodnost te blagovne znamke, saj se izzumi in “pogrutavščine” tega modela vselej selijo v nižje serije in razveselijo tudi lastnike nekoliko bolj plebejskih BMW-a. Po vsej verjetnosti je tokratna serija 7 ena zadnjih, ki ne omogoča autonomna vožnja in bo deloma tudi zaradi tega zapisana v modelno zgodovino. Na nek način je konzervativna, a po drugi strani tako logično kakovostno nadaljevanje nekega poslanstva. Smo pričakovali več? Da! Deloma od oblike, kjer smo pričakovali več vizionarskosti in poguma, saj na trenutke izgleda kot le nekoliko pomlajena obstoječa serija. Tehnološko je seveda odlična, a nekako se ne morem znebiti občutka – že videno. Nekje mi manjka tisti košček prihodnosti, zaradi katerega bi lahko zapisal, da je sedmica najboljši avto na svetu. Nekaj česar še nismo videli. A je že tako, da je svet vse bolj globalen. Da presežki niso cenjeni in da je nekje vedno neka kalkulacija. Verjamem, da bo “sedmica” komercialno najuspešnejša v svojem segmentu tudi na račun pihanja na dušo neki drugi kulturi tam daleč na vzhodu. Težko je biti tako zelo univerzalen, a Bavarcem lepo uspeva!
Više informacija:
bmw.si