fbpx

Cosa ci sarà di nuovo nel futuro dell'aviazione?

Non è passato molto tempo da quando gli schermi sugli schienali dei sedili anteriori degli aeroplani erano fantascienza, quando una chiamata da un'altezza di 11mila metri era impossibile, figuriamoci una rete wireless. Oggi tutto questo è scontato. E quei telefoni sugli aeroplani. Quelli sono spariti da tempo. Così come non c'è più un utente che vuole solo volare. Ecco ora un viaggiatore tecnologicamente "consapevole". La gamma è adatta a questo e le compagnie aeree, inclusa la NASA, sono sempre alla ricerca di miglioramenti.

Kaj je naslednje velika stvar v letalski industriji? Morda leteči krof, še več zaslonov? Letala brez oken? Poglejmo, kakšne (letalske) karte skriva komercialno letalstvo.

PER SAPERNE DI PIÙ: Skylon: un aereo che ci porterà ovunque e nello spazio in quattro ore

”Zelena” letala

Zelena letala so na poti.
Zelena letala so na poti.

Marca se bosta na polet okoli sveta z lastnim letalom na sončno energijo odpravila Švicarja Bertrand Piccard in André Borschberg. Če bo poskus uspel (potekal bo v etapah) bodo fosilna goriva v prihodnje izgubila precejšen del svoje klientele. Potem je tu serija N+3 od NASE, ki je skok za tri generacije v prihodnost letal in ki bo imela izjemno malo emisij. Eden od modelov se bo imenoval Double Bubble in bo nekoliko počasnejši kot današnja komercialna letala, bo pa zato posekal emisije za kar 70%. Naslednji v vrsti zelenih letal je Sky Whale, letalo španskega oblikovalca, ki lahko prepelje 755 ljudi in vzleti vertikalno. V zelenem klubu pa je tudi evropski Airbus PRO green Aircraft Concept, ki se bo na vseh segmentih posluževal eko-prijaznih rešitev.
Quando: se že dogaja

Delitev naslonjala za roke

To ni papirnati avijonček ampak Soarigami.
To ni papirnati avijonček ampak Soarigami.

Borba za naslonjalo, ki si ga običajno delita sedeža, ki mejita en na drugega, je stara reč in smo jo vajen predvsem iz cinema. A ista težava se pojavlja tudi na letalih, kjer pa bo zadrego v prihodnje reševal Soarigami, naprava, ki jo bo potnik lahko prinesel na letalo. In v čem je “fora”? Gre za ”nastavek”, ki bo za enkrat povečal obstoječe naslonjalo, ga razmejil in podaljšal. Narejen bo iz neoprena in plastike, stalo pa bo okoli 25 euro. Vohamo novega ”branilca kolen” (knee defender)?
Quando: letos, leta 2015

Zasloni… zasloni vsepovsod

V prihodnosti se zna zgoditi, da bodo zdaj bele plastične stene notranjega trupa zamenjali interaktivni zasloni. Poleg tega je še mnogo drugih površin, ki jih je mogoče bolje izrabiti in jim nameniti interaktivno vlogo. Ko je francosko podjetje Technicon Design predstavilo letalo brez oken IXION, so verjetno zavriskali predvsem tisti, ki jih muči klavstrofobija, saj kar naenkrat ne bodo več zaprti v tubo. Notranjost bo namreč oblečena v OLED panele, ki bodo s pomočjo zunanjih kamer prenašali sliko okolja v realnem času in nudili viste panoramiche po izbiri.
Quando: v naslednji 10-20 letih

Leteči krof

Krofasto letalo.
Krofasto letalo.

Ko se enkrat vkrcamo v letalo, smo v trenutku le še ena sardela v konzervi. Ozek prehod je edini prost za gibanje, pa še to pod pogojem, da tam s svojim vozičkom barikade ni postavil/a stevard/esa. Inovatorji skušajo to spremeniti in se med seboj kar prerivajo, kdo bo naredil bolj prostorno kabino. Airbus tako želi patentirati koncept Letečega krofa, ki bi bil po obliki tak kot krof, kar bi pomenilo več prostora za movimento, tudi krila pa bi bila nadaljevanje nosu letala in ne bi štrlela tako kot zdaj. Po novem bi torej vstopili v ”avditorij”, samo letalo pa bi bilo tudi bolj aerodinamično, kar posledično pomeni manjšo porabo in manj emisij. Ker precej odstopa od poznanega, je prihodnost krofa še negotova.
Quando: ne tako zelo kmalu

Prilagodljiv sedež

Sedež, ki spreminja slog.
Sedež, ki spreminja slog.

Eden projektov, ki je pod drobnogled vzel stole, je ”Butterfly seat”, sedež metulj. Njegova odlika, poleg nudenja udobnosti, naj bi bila, da bi ga lahko v zelo kratkem času spremenili iz sedeža za ekonomski razred v sedež za poslovni razred. Seveda bi oba razreda ostala, toda opcija, da je lahko na voljo več sedežev nižjega/višjega ranga, prinaša flessibilità od katere bi koristili tako potniki kot letalske družbe. Nekateri leti imajo namreč visoko popraševanje po poslovnem razredu, spet na drugih je slika povsem drugačna. In če lahko obem zahtevam ugodi isto letalo, zmagamo vsi.
Quando: v naslednjih nekaj letih

Prvi razred s petimi zvezdicami

Prvi razred bo dobil nadgradnjo.
Prvi razred bo dobil nadgradnjo.

Pri preoblikovanju največjega potniškega letala na svetu, dvonadstropnega Airbusu A380, oblikovalsko podjetje Acumen v zgornji etaži načrtuje devet apartmajev prvega razreda. Od tega se jih bo lahko šest, kot je to praksa v nakaterih hotelih, združilo. V prihodnje pa A380 kani imeti celo bowling stezo. Seveda pa še zdaleč Airbus ni edini, ki dela na takšnih priboljških.
Quando: se že uresničuje (npr. spa centri, bari v kabinah,…)

Con te dal 2004

Dall'anno 2004 ricerchiamo le tendenze urbane e informiamo quotidianamente la nostra comunità di follower sulle ultime novità in fatto di stile di vita, viaggi, stile e prodotti che ispirano con passione. Dal 2023, offriamo contenuti nelle principali lingue globali.