La startup Otto ha recentemente stabilito una nuova pietra miliare nel campo dei trasporti. Un camion Volvo dotato di tecnologia di guida autonoma ha completato con successo la prima consegna commerciale autonoma nella storia dei trasporti dopo che il camion ha consegnato con successo 50.000 lattine di birra Budweiser a destinazione, coprendo 193 chilometri senza complicazioni.
Podjetju Ottone iz San Francisca, ki ga je za pribl. 680 milijonov ameriških dolarjev nedavno kupil ameriški Super, je uspelo nekaj, kar ni še nbenemu podjetju pred njim. Z Volvovim tovornjakom, opremljenim z njihovo skoraj 30 tisoč ameriških dolarjev vredno tehnologijo za avtonomno vožnjo, mu je uspelo opraviti prvo avtonomno dostavo v zgodovini transporta.
Od Denverja do mesta Colorado Spings (Kolorado, ZDA) je brez pomoči voznika (ta ga je zgolj spravil na avtocesto) prevozil 193 kilometrov in na cilj varno pripeljal 50 tisoč pločevink piva Budweiser s posebno oznako.
Strojna in programska oprema, ki jo je na primeru Volva demonstriral Otto, (še) ne pomeni začetka konca poklicnih voznikov, saj sistem deluje le na avtocestah, na območju, ki je posuto s križišči, semaforji in pešci pa zaradi kopice ne- in težko predvidljivih dejavnikov še vedno potrebuje voznika.
Sicer pa Ottova tehnologija ponuja avtonomno vožnjo četrte kategorije (Level 4), kar pomeni popolno avtonomijo. S tem se ne more pohvaliti niti Motori Tesla.
S tehnologijo za avtonomno vožnjo po avtocesti tovornjak lahko ohranja varnostno razdaljo med vozili, če je treba, pa menja tudi pasove. V prihodnosti naj bi bila vloga voznika skrčena na naloge pristaniškega pilota, saj naj bi tovornjak upravljal le v zaključni oz. začetni fazi. Izračunali so tudi stroške avtonomne vožnje. Za omenjeno relacijo naj bi znašali 470 ameriških dolarjev, kar je primerljivo ceni, ki bi jo bilo treba plačati za tovornjakarja.
PER SAPERNE DI PIÙ: Uber: ”Slovenija, prihajam!” V Sloveniji še pred koncem leta 2016!
Iz avtonomnega načina vožnje v običajnega sicer preklopimo s posebnim rdečim gumbom (eden se nahaja pri volanu, drugi v spalni kabini), ki takoj prekine samovozeči način. Ottovi inženirji medtem že izdelujejo še naprednejši sistem, ki bi bil med drugim zmožen predvideti odzive drugih voznikov, se odzvati na nenadne spremembe vremena ipd. Sicer pa bo morala pri razvoju avtonomne vožnje sodelovati tudi infrastruktura.
Prva uspešna dostava z avtonomnim tovornjakom v zgodovini:
Maggiori informazioni:
https://ot.to