Selv om ordet smart er gitt til Smart-kjøretøyet ved fødselen, er det faktisk bare et lite og ikke spesielt smart kjøretøy. Et virkelig smart kjøretøy må kunne kjøre seg selv og sidelengs, slik Smart small EO Smart ''Connecting Car'' 2 vet. rushtrafikken er et mareritt og en ledig parkeringsplass er et ønske.
Selv om det er det smart bil EO Smart ”Connecting Car” 2 zgolj prototip, nekatere njegove inovacije ponujajo vpogled v prihodnost pametnih in fleksibilnih vozil. Z velikimi stekli in vrati z dvižnim odpiranjem pa že sicer spominja na nekaj, kar bi prinesli iz prihodnosti. In tako se tudi vozi. Vsa štiri kolesa avtomobila EO 2 se namreč zasukajo med 90 grader, kar pomeni, da so lahko tudi povsem pravokotna na karoserijo. Ta sistem mu ne omogoča le, da se vrti v popolnem krogu, ampak tudi diagonalno vožnjo in vožnjo vstran, kar bi lahko pomenilo konec bočnega parkiranja. Ste tudi vi začutili olajšanje?
In četudi pa ste še tako vešč voznik, je včasih tudi za vas parkirno mesto enostavno premajhno, najsi imate še tako majhno vozilo. 750-kilogramski EO 2 ima rešitev tudi za takšno zagato, saj se lahko stisne oziroma delno zloži sam vase kot rakovica oziroma pasavec (iz 2,5 metra se skrči na 1,5 metra dolžine, vsa kolesa pa medtem ostanejo na tleh).
LES MER: Prvi samovozeči tovornjak pridobil šoferski izpit – Inspiration Truck
Kot, da vse to že ne bi bilo dovolj, želijo Nemci s konceptom ”Platoon” (princip istočasne vožnje) na novo izumiti dnevni prevoz (na delo, v trgovino,…). Vsak EO 2 je namreč povezan z drugim avtomobilom EO 2. Ob aktivaciji sistema avto postane vagonček, skupaj pa tvorijo neke vrste vlak iz avtomobilov. Velika prednost tega je, da vozniki priklopljeni na ”omrežje” Platoon lahko dajo roke proč od volana in uživajo, saj avto tedaj preklopi v samovozeč način vožnje. In na delo se tako peljete kot v lastnem kupeju v vlaku. Zaenkrat še ni znano kdaj in če sploh bo EO 2 zapeljal na ceste.
Mer informasjon:
robotik.dfki-bremen.de