Tyskland får passasjertog drevet av brenselceller. De aller første togene av denne typen ble produsert av det franske selskapet Alstom. Coradia iLint-tog vil frakte de første passasjerene på tyske spor i desember 2017, nemlig på ruten Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven, og inntil da skal nullutslippstogene raskt testes.
I Tyskland bodo od leta 2017 po tirih vozili tudi potniški vlaki na gorivne celice, točneje na vodikove celice. Prve tovrstne vlake, Coradia iLint, Det er Alstom predstavil na berlinskem sejmu InnoTrans.
Vlak električno energijo pridobiva s pomočjo vodika v rezervoarju na strehi in kisika v zraku ter hrani dovolj ‘goriva’ za 800 kilometer (odvečno energijo hrani v litij-ionskih baterijah). Edini emisiji, ki ju vlak proizvaja, sta kondenzirana voda in para. Najvišja hitrost, ki jo lahko dosega vlak, znaša 140 km/t, prepeljal pa bo lahko do 300 potnikov.
LES MER: Trainsurfing eller togsurfing - mani som gjorde russiske tenåringer gale
Prvi vlak na vodikove celice bo prve potnike zapeljal šele desember 2017, in sicer na relaciji Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven (Spodnja Saška), pred tem pa bodo 14 vlakov, s katerimi želijo oblasti ponuditi alternativo 4000 dizelskim vlakom, ki so trenutno v obtoku v Nemčiji – ti so okolju precej manj prijazni, hkrati pa povzročajo veliko zvočnega onesnaževanja –, obsežno testirali. Nemčija je sicer nedavno sprejel drzen načrt, s katerim želi, da bodo vsi novoregistrirani avtomobili leta 2030 brezemisijski.
Galerija – okolju prijazen vlak Coradia iLint:
Mer informasjon:
alstom.com