Nedavna raziskava je pokazala, da tisti, ki uporabljajo Facebook, živijo dlje, tokratna pa ugotavlja, da smo manj srečni, če pogosto spremljamo, kaj se dogaja z našimi prijatelji, saj spletna podoba ustvarja lažni občutek, da imajo drugi popolno življenje, sami pa ne. Posledično to v naša življenja prinaša več zavidanja kot pa veselja.
Retorično vprašanje. Uporabljate Facebook? Ste na tem priljubljenem družbenem omrežju zgolj pasivni opazovalec? Pogosto preverjate, kaj počno vaši prijatelji? Morda se vam zdi luštno, da veste, kaj se dogaja z vašimi prijatelji, a raziskava köbenhavnske univerze kaže, da si delate medvedjo uslugo, saj pogosto gledanje tujih profilov vodi v zavidanje in smo zaradi tega manj srečni. Obstaja zdravilo? Seveda. Verjetno ste mislili, da bomo dejali, da Facebooka preprosto ne uporabljajte.
Tudi to je rešitev – najboljša –, a bodimo realni in si priznajmo, da brez Facebooka v življenju pač ne gre. Druga najboljše rešitev za to je, da aktivno sodelujete in komunicirate na družbenem omrežju, kar veliko bolje vpliva na naše počutje. Ni dobra, je pa najboljša rešitev izmed dveh slabih.
LES MER: Vitenskapen sier at Facebook-brukere lever lenger
Ta nasvet še posebej velja upoštevati ved juletider, ko časovnice preplavijo fotografije, ki izžarevajo toplino, srečo in veselje. Pregledovanje tovrstnih vsebin namreč bolj kot srečo vzbudi zavist. V študiji navajajo, da gre za nerealne primerjave, saj da posamezniki objavljajo predvsem pozitivne trenutke, kar ustvarja lažen občutek, da imajo v nasprotju z nami drugi popolno življenje. Kot rečeno lahko melanholično razpoloženje delno odplahnete z objavljanjem lastnih vsebin in komunikacijo z drugimi uporabniki.
Po študiji sodeč to prinaša manj negativnih občutij, a skrbi podatek, da tudi 20 minut aktivne uporabe (objavljanje, komentiranje ipd.) povzročilo znaten upad razpoloženja. Pretežno zato, ker imamo občutek, da v tem času nismo storili nič koristnega. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 1100 uporabnikov Facebooka.
Več o raziskavi:
online.liebertpub.com