Prvým sériovým projektom novej športovej divízie Fordu je najvýkonnejší Focus všetkých čias, ktorý vo svojej tretej generácii prináša množstvo noviniek. 2,3-litrový ecoboost teraz poháňa všetky štyri kolesá a s pomocou „twin-scroll“ turbodúchadla dokáže vyprodukovať výkon 320 koní. Na vývoji sa podieľal aj svetoznámy pretekár Ken Block, takže rozhodne ide o výborný produkt.
Evropski Ford bo v Ženevi na ogled predčasno postavil tretjo izdajo najbolj zmogljive različice brod focusa, pri razvoju katere je s fordovo športno divizijo sodeloval tudi sám Ken Block. Najbolj zmogljivi focus vseh časov pričakovano nosi oznako RS, v primerjavi s predhodnikom pa prinaša tudi določene pomembne spremembe.
Ena takšnih je dejstvo, da bo 2,3-litrski ecoboost bencinar po novem poganjal vsa štiri kolesa, česar so se Fordovci pri predhodniku otepali podobno kot “pijanec plota”. To namreč doda k teži vozila in nenazadnje ceni, ampak strokovnjaki Ford performance ekipe so se uspešno spopadli tudi s tema problemoma. In sicer so novemu RS-u namenili inteligentni štirikolesni pogon, kjer računalniško krmiljena enota prek senzorjev nadzora vektorskega navora, na posamezno kolo v vsakem trenutku pošilja optimalno količino navora.
Sistem razmere na cestah analizira 100-krat na sekundo in na podlagi podatkov razporeja optimalno količino navora na posamezno kolo. Poleg očitnih prednosti pri “handlingu” in vozni dinamiki, pa sistem jeziček na tehtnici zviša le 20 kilogramov, kar je praktično zanemarljiv podatek. S pomočjo sistema naj bi bila po besedah fordovih inženirjev vozna dinamika še občutno boljša kot tista pri predhodniku, meja zdrsa pa postavljena konkretno višje, nenazadnje pa naj bi skoraj popolnoma izničil pojav trganja volana iz rok znanega kot “torque steer”.
Zunanjost deluje kot da je bila deležna konkretnega tretmaja steroidov, zajetni prednji spojler pa objema vzpriamený umiestnené LED svetlá. Na voljo bo le v izvedenki s petimi vrati, na boku pa bodo poglede nase lepila posebna 19-palcové kolesá. Še malenkost bolj nazaj pa se nahaja ogromen spojler v stilu legendarnega escort RS coswortha, ki je bil tudi zadnji RS s pogonom na vsa štiri kolesa, čeprav tako drastičen (ta pri focus RS-u) kljub vsemu ni.
2,3-litrski “ecoboost” si je focus RS sposodil pri novem mustangu, a so ga za potrebe delovanja v tem “hot hatchu” predelali. In sicer je evropski mišičnjak dobil tehnologijo “twin scrool” a večja kompresor ter hladilnik zraka, ki zagotavlja boljši pretok zraka, rezultat obojega pa je večja odzivnost v celotnem razponu vrtljajev in tudi boljši zvok motorja.
Nekaj novosti bo tudi v kabini, ki je športnim zmogljivostim primerno pridobila na športni zabeli, poleg tega pa bo premogel tudi drugo generacijo multimedijske enote Synchronizovať z glasovnim upravljanjem, na športne sedeže je podpisan slavni Recaro, v opremi pa so tudi sistem samodejnega zaviranja, sledljivi biksenonski žarometi a mohli by sme pokračovať ďalej a ďalej.
ČÍTAJ VIAC: Prenovljeni ford focus zapeljal na “to stran alp”
Novi ford focus RS bo javnosti prvič predstavljen marca 2015 na avtomobilskem salonu v Ženevi, ko bodo znane tudi cene in prihod modela na trg.