Nemecko dostáva osobné vlaky poháňané palivovými článkami. Úplne prvé vlaky tohto typu vyrobila francúzska spoločnosť Alstom. Vlaky Coradia iLint odvezú prvých cestujúcich na nemecké trate v decembri 2017, a to na trase Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven, a dovtedy budú vlaky s nulovými emisiami rýchlo testované.
V Nemecku bodo od leta 2017 po tirih vozili tudi potniški vlaki na gorivne celice, točneje na vodikove celice. Prve tovrstne vlake, Coradia iLint, to je Alstom predstavil na berlinskem sejmu InnoTrans.
Vlak električno energijo pridobiva s pomočjo vodika v rezervoarju na strehi in kisika v zraku ter hrani dovolj ‘goriva’ za 800 kilometrov (odvečno energijo hrani v litij-ionskih baterijah). Edini emisiji, ki ju vlak proizvaja, sta kondenzirana voda in para. Najvišja hitrost, ki jo lahko dosega vlak, znaša 140 km/h, prepeljal pa bo lahko do 300 potnikov.
ČÍTAJ VIAC: Trainsurfing resp surfovanie vo vlaku – šialenstvo, ktoré pobláznilo ruských tínedžerov
Prvi vlak na vodikove celice bo prve potnike zapeljal šele decembra 2017, in sicer na relaciji Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven (Spodnja Saška), pred tem pa bodo 14 vlakov, s katerimi želijo oblasti ponuditi alternativo 4000 dizelskim vlakom, ki so trenutno v obtoku v Nemčiji – ti so okolju precej manj prijazni, hkrati pa povzročajo veliko zvočnega onesnaževanja –, obsežno testirali. Nemčija je sicer nedavno sprejel drzen načrt, s katerim želi, da bodo vsi novoregistrirani avtomobili leta 2030 brezemisijski.
Galerija – okolju prijazen vlak Coradia iLint:
Viac informácií:
alstom.com