fbpx

Okuliare na podlahe múzea – dôkaz, že umenie môže byť v dnešnej dobe čokoľvek!

Umetniška potegavščina z očali

''Dnes žijeme s vedomím, že umeleckým objektom môže byť čokoľvek a umelcom môže byť ktokoľvek,'' povedal akademický sochár Marjan Drev. Rovnako ako on s tým nesúhlasíme, hoci dnes už hranice neexistujú, pretože ak umenie môže byť lopata na sneh a pisoár, umenie môže byť čokoľvek! Najnovším takýmto príkladom je scéna z Múzea moderného umenia v San Franciscu, kde tínedžeri tajne položili svoje okuliare na podlahu a návštevníci si ich pomýlili s umeleckou inštaláciou a reagovali podľa očakávania. Nie, nemračili sa, skôr sa snažili do tohto „umeleckého“ diela čo najviac pohrúžiť a niektorí si „dielo“ aj s nadšením odfotili.

Kako si razlagate umenie? Je umetnost oblika ustvarjanja, katerega namen je ustvarjanje del z estetsko vrednostjo, ali je umetnost ohlapen pojem, ki je v različnih obdobjih pomenil različno? Danes je umetnost lahko karkoli in zanjo ni treba več biti izšolan umetnik. Če številne primere sodobne umetnosti gledamo skozi prizmo umetnosti kot besede, ki je prevod latinske besede ars, ta pa je prevod grške besede techne, čo znamená zručnosť, potem številnih del, ki jih danes uvrščamo pod umetnost, tam nekoč ne bi našli. Zakaj? Veščine upoštevajo niz nekih pravil, na katere pa se številni današnji kvaziumetniki požvižgajo. Nekoč brez upoštevanja pravil ni bilo umetnosti. Pika. Zato lahko zaključimo, da je beseda umetnost danes zlorabljena v številnih primerih, njena vrednost pa se meri po tem, koliko je nekdo zanjo pripravljen odšteti, ne po toliko po estetski plati.

ČÍTAJ VIAC: Slovenska akrobatska skupina Dunking Devils navdušila na Britanija ima talent

''Umetnik'' na delu.
”Umetnik” na delu.

Najnovejši dokaz je potegavščina ameriških najstnikov, ki so si pošteno privoščili obiskovalce muzeja moderne umetnosti v San Franciscu (San Francisco Museum of Modern Art). Skrivaj so namreč na parketu ”razstavili” okuliare, obiskovalci pa so jih zamenjali za umelecké dielo in jih občudovali kot vsako drugo delo ter iskali njegove metafizične pomene. Kaj se jim je podilo po glavi, ni znano, a od leta 1917, ko je na razstavi neodvisnih umetnikov v New Yorku Marcel Duchamp kot umetniško delo predstavil narobe obrnjen pisoar, se zdi, da je umetnost kot pojem resno izgubila  vrednost, ljudem pa so močno padla merila, kar dokazujejo tudi te fotografije, ki so jih najstniki posneli na skrivaj. Mogoče njihova umetnina ni neprecenljiva, je pa neprecenljiva njihova potegavščina.

S vami od roku 2004

Od r 2004 skúmame mestské trendy a denne informujeme našu komunitu sledovateľov o najnovšom životnom štýle, cestovaní, štýle a produktoch, ktoré inšpirujú vášňou. Od roku 2023 ponúkame obsah v hlavných svetových jazykoch.